Mercedes-Benz GLA Concept: předobraz crossoveru A-Class

Již jen několik dnů nás dělí od premiéry nové studie s velkou, opravdu velkou trojcípou hvězdou na chladiči…

Již tuto sobotu startuje významný autosalon v čínské Šanghaji. Představí se na něm nejen modernizované provedení Škody Superb (na autosalonu v Brně se nakonec neobjevilo, i když už bylo v té době oficiálně známé), ale také široká plejáda poněkud důležitějších novinek. Jejich seznam je každou hodinou delší a jedním z nejnověji odhalených příspěvků se stane nová studie Mercedes-Benz GLA Concept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLA Concept

Na spoustě přiložených snímků se s novým SUV ze Stuttgartu můžete seznámit již nyní. Na první pohled na nich vynikají především výrazně skloněné čelní okno, decentně vestavěné střešní podélníky s dodatečnými světelnými zdroji na konzolách v jejich přední části, široká maska chladiče a kapota s masivními prolisy. Všimneme si také leskle chromovaných obkladů spodní části obou nárazníků, mohutně rozšířených zadních blatníků a páru lichoběžníkových koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Relativně kompaktní karoserii nelze upřít impozantní a osobité vzezření

K impozantnímu vzhledu přispívají také dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/45 R20 a efektně prolomené zadní sdružené světlomety. Na první pohled jako by se snad ani nechtělo věřit tomu, že model GLA Concept je předobrazem sériového crossoveru vycházejícího z aktuální generace řady Mercedes-Benz A-Class. Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 699 mm, tedy shodném se sériovým „áčkem“, ale v základních parametrech vnějších rozměrů je ve všech ohledech o něco větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie pro Šanghaj naznačuje podobu sériového SUV na základě kompaktu A Class

Mercedes-Benz GLA Concept je dlouhý 4 380 mm (+ 88 mm), široký 1 970 mm (+ 190 mm!) a vysoký 1 570 mm (+ 137 mm). O pohon této studie se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a přímým vstřikováním vypůjčený ze (zatím nejvýkonnější) sériové verze A250. Dosahuje téhož výkonu 211 koní (155 kW) při 5 500 ot./min. i točivého momentu vrcholícího hodnotou 350 Nm v rozmezí 1 200 až 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériovou podobu tohoto kompaktu očekáváme již letos ve Frankfurtu

Beze změn se obešla také dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka 7G-DCT, ovšem ta přenáší točivý moment skrze soustavu 4MATIC na kola obou náprav. Sériové provedení řady GLA bude k mání prakticky se všemi motory určenými pro výchozí kompakt A-Class, proslýchá se ale také, že špičkové provedení GLA AMG dostane zážehový čtyřválec 2,0 l nadopovaný až na 360 koní převzatý z provedení Mercedes-Benz A45 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz GLA se dle dostupných informací veřejnosti představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

bazar

Mercedes ML 3
Rok výroby: 2006
Stav: 163 510 km
Cena: 276 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2013
Stav: 97 958 km
Cena: 650 000 Kč
Mercedes Viano 2
Rok výroby: 2008
Stav: 150 969 km
Cena: 372 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2011
Stav: 119 323 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2005
Stav: 172 928 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes ML 3
Rok výroby: 2010
Stav: 161 900 km
Cena: 540 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků