Mercedes-Benz GLA Concept: předobraz crossoveru A-Class

Již jen několik dnů nás dělí od premiéry nové studie s velkou, opravdu velkou trojcípou hvězdou na chladiči…

Již tuto sobotu startuje významný autosalon v čínské Šanghaji. Představí se na něm nejen modernizované provedení Škody Superb (na autosalonu v Brně se nakonec neobjevilo, i když už bylo v té době oficiálně známé), ale také široká plejáda poněkud důležitějších novinek. Jejich seznam je každou hodinou delší a jedním z nejnověji odhalených příspěvků se stane nová studie Mercedes-Benz GLA Concept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLA Concept

Na spoustě přiložených snímků se s novým SUV ze Stuttgartu můžete seznámit již nyní. Na první pohled na nich vynikají především výrazně skloněné čelní okno, decentně vestavěné střešní podélníky s dodatečnými světelnými zdroji na konzolách v jejich přední části, široká maska chladiče a kapota s masivními prolisy. Všimneme si také leskle chromovaných obkladů spodní části obou nárazníků, mohutně rozšířených zadních blatníků a páru lichoběžníkových koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Relativně kompaktní karoserii nelze upřít impozantní a osobité vzezření

K impozantnímu vzhledu přispívají také dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/45 R20 a efektně prolomené zadní sdružené světlomety. Na první pohled jako by se snad ani nechtělo věřit tomu, že model GLA Concept je předobrazem sériového crossoveru vycházejícího z aktuální generace řady Mercedes-Benz A-Class. Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 699 mm, tedy shodném se sériovým „áčkem“, ale v základních parametrech vnějších rozměrů je ve všech ohledech o něco větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie pro Šanghaj naznačuje podobu sériového SUV na základě kompaktu A Class

Mercedes-Benz GLA Concept je dlouhý 4 380 mm (+ 88 mm), široký 1 970 mm (+ 190 mm!) a vysoký 1 570 mm (+ 137 mm). O pohon této studie se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a přímým vstřikováním vypůjčený ze (zatím nejvýkonnější) sériové verze A250. Dosahuje téhož výkonu 211 koní (155 kW) při 5 500 ot./min. i točivého momentu vrcholícího hodnotou 350 Nm v rozmezí 1 200 až 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériovou podobu tohoto kompaktu očekáváme již letos ve Frankfurtu

Beze změn se obešla také dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka 7G-DCT, ovšem ta přenáší točivý moment skrze soustavu 4MATIC na kola obou náprav. Sériové provedení řady GLA bude k mání prakticky se všemi motory určenými pro výchozí kompakt A-Class, proslýchá se ale také, že špičkové provedení GLA AMG dostane zážehový čtyřválec 2,0 l nadopovaný až na 360 koní převzatý z provedení Mercedes-Benz A45 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz GLA se dle dostupných informací veřejnosti představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

dnes | Milan Lažanský | 24 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků