Mercedes-Benz GLA Concept: předobraz crossoveru A-Class

Již jen několik dnů nás dělí od premiéry nové studie s velkou, opravdu velkou trojcípou hvězdou na chladiči…

Již tuto sobotu startuje významný autosalon v čínské Šanghaji. Představí se na něm nejen modernizované provedení Škody Superb (na autosalonu v Brně se nakonec neobjevilo, i když už bylo v té době oficiálně známé), ale také široká plejáda poněkud důležitějších novinek. Jejich seznam je každou hodinou delší a jedním z nejnověji odhalených příspěvků se stane nová studie Mercedes-Benz GLA Concept.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz GLA Concept

Na spoustě přiložených snímků se s novým SUV ze Stuttgartu můžete seznámit již nyní. Na první pohled na nich vynikají především výrazně skloněné čelní okno, decentně vestavěné střešní podélníky s dodatečnými světelnými zdroji na konzolách v jejich přední části, široká maska chladiče a kapota s masivními prolisy. Všimneme si také leskle chromovaných obkladů spodní části obou nárazníků, mohutně rozšířených zadních blatníků a páru lichoběžníkových koncovek výfuků.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Relativně kompaktní karoserii nelze upřít impozantní a osobité vzezření

K impozantnímu vzhledu přispívají také dvacetipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/45 R20 a efektně prolomené zadní sdružené světlomety. Na první pohled jako by se snad ani nechtělo věřit tomu, že model GLA Concept je předobrazem sériového crossoveru vycházejícího z aktuální generace řady Mercedes-Benz A-Class. Novinka stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 699 mm, tedy shodném se sériovým „áčkem“, ale v základních parametrech vnějších rozměrů je ve všech ohledech o něco větší.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Studie pro Šanghaj naznačuje podobu sériového SUV na základě kompaktu A Class

Mercedes-Benz GLA Concept je dlouhý 4 380 mm (+ 88 mm), široký 1 970 mm (+ 190 mm!) a vysoký 1 570 mm (+ 137 mm). O pohon této studie se stará zážehový čtyřválec s objemem 2,0 l, přeplňováním a přímým vstřikováním vypůjčený ze (zatím nejvýkonnější) sériové verze A250. Dosahuje téhož výkonu 211 koní (155 kW) při 5 500 ot./min. i točivého momentu vrcholícího hodnotou 350 Nm v rozmezí 1 200 až 4 000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sériovou podobu tohoto kompaktu očekáváme již letos ve Frankfurtu

Beze změn se obešla také dvouspojková sedmistupňová automatická převodovka 7G-DCT, ovšem ta přenáší točivý moment skrze soustavu 4MATIC na kola obou náprav. Sériové provedení řady GLA bude k mání prakticky se všemi motory určenými pro výchozí kompakt A-Class, proslýchá se ale také, že špičkové provedení GLA AMG dostane zážehový čtyřválec 2,0 l nadopovaný až na 360 koní převzatý z provedení Mercedes-Benz A45 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  

Sériové provedení nového modelu Mercedes-Benz GLA se dle dostupných informací veřejnosti představí na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.

Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 385 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mercedes Citan 1.461
Rok výroby: 2013
Stav: 77 076 km
Cena: 185 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků