Mercedes-Benz G63 AMG: těžká váha s novými silami

Značka Mercedes-Benz představuje (takřka) špičkové provedení svého čerstvě modernizovaného off-roadu řady G Class.

Premiéra typu Mercedes-Benz G Class s modifikacemi pro nový modelový rok je ohlášena na nadcházející autosalon v Pekingu, ale my jsme vám jej podrobně představili již před několika dny. V rámci tohoto představení jsme vás informovali také o tom, že se pod přední kapotu Mercedesu G Class vůbec poprvé v jeho třiatřicetileté historii dostává dvánáctiválcová pohonná jednotka G65 AMG v podobě agregátu s objemem 6,0 l, dvěmi turbodmychadly, výkonem 612 koní (450 kW) a točivým momentem zarovnaným na hodnotě 1 000 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové snímky osmiválcové verze M-B G63 AMG. A lze předpokládat, že dvanáctiválec G65 AMG se od ní zvenčí nijak zvlášť lišit nebude

Ještě před pekingskou premiérou však značka Mercedes-Benz představila druhou, poněkud slabší verzi G Class z variant ladění AMG, a sice Mercedes-Benz G63 AMG, jež se zvenčí ale zřejmě oproti dvanáctiválci G65 AMG bude lišit pouze minimálně. Na první pohled si tedy na verzích AMG všimneme ještě hranatějšího předního nárazníku s dominantními vstupy pro vstup vzduchu k chladičům či přepracovaného vzhledu masky chladiče.

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Za zmínku však jistě stojí také nové lité ráfky s pěti zdvojenými paprsky, ale především působivé dva páry výfuků ústící skrze ozdobné koncovky pod oběmi bočními prahy karoserie. Co se výkonových parametrů modelu Mercedes-Benz G63 AMG týče, potvrdily se naše prvotní předpoklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdvojené výfukové potrubí robustního osmiválce ústí dvema páry koncovek pod každým z prahů
 

Slabší z obou nových verzí G Class AMG tedy disponuje zážehovým osmiválcem s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 760 Nm. Standardně instalovaná soustava start/stop se má podílet na udržení průměrné spotřeby paliva na rozumných 13,8 l/100 km a emisí CO2 na 322 g/km.

Nový Mercedes-Benz G63 AMG se má v Evropě začít prodávat během letošního června, přičemž v Německu byla cena této varianty stanovena v přepočtu na 3,4 mil. Kč.  
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz G63 AMG
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků