Mercedes-Benz G63 AMG: těžká váha s novými silami

Značka Mercedes-Benz představuje (takřka) špičkové provedení svého čerstvě modernizovaného off-roadu řady G Class.

Premiéra typu Mercedes-Benz G Class s modifikacemi pro nový modelový rok je ohlášena na nadcházející autosalon v Pekingu, ale my jsme vám jej podrobně představili již před několika dny. V rámci tohoto představení jsme vás informovali také o tom, že se pod přední kapotu Mercedesu G Class vůbec poprvé v jeho třiatřicetileté historii dostává dvánáctiválcová pohonná jednotka G65 AMG v podobě agregátu s objemem 6,0 l, dvěmi turbodmychadly, výkonem 612 koní (450 kW) a točivým momentem zarovnaným na hodnotě 1 000 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové snímky osmiválcové verze M-B G63 AMG. A lze předpokládat, že dvanáctiválec G65 AMG se od ní zvenčí nijak zvlášť lišit nebude

Ještě před pekingskou premiérou však značka Mercedes-Benz představila druhou, poněkud slabší verzi G Class z variant ladění AMG, a sice Mercedes-Benz G63 AMG, jež se zvenčí ale zřejmě oproti dvanáctiválci G65 AMG bude lišit pouze minimálně. Na první pohled si tedy na verzích AMG všimneme ještě hranatějšího předního nárazníku s dominantními vstupy pro vstup vzduchu k chladičům či přepracovaného vzhledu masky chladiče.

SUV | Premiéry | Zajímavosti | Technika | Off-roady | Mercedes-Benz | Fascinace

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Za zmínku však jistě stojí také nové lité ráfky s pěti zdvojenými paprsky, ale především působivé dva páry výfuků ústící skrze ozdobné koncovky pod oběmi bočními prahy karoserie. Co se výkonových parametrů modelu Mercedes-Benz G63 AMG týče, potvrdily se naše prvotní předpoklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdvojené výfukové potrubí robustního osmiválce ústí dvema páry koncovek pod každým z prahů
 

Slabší z obou nových verzí G Class AMG tedy disponuje zážehovým osmiválcem s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 760 Nm. Standardně instalovaná soustava start/stop se má podílet na udržení průměrné spotřeby paliva na rozumných 13,8 l/100 km a emisí CO2 na 322 g/km.

Nový Mercedes-Benz G63 AMG se má v Evropě začít prodávat během letošního června, přičemž v Německu byla cena této varianty stanovena v přepočtu na 3,4 mil. Kč.  
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz G63 AMG
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 13 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků