Mercedes-Benz G63 AMG: těžká váha s novými silami

Značka Mercedes-Benz představuje (takřka) špičkové provedení svého čerstvě modernizovaného off-roadu řady G Class.

Premiéra typu Mercedes-Benz G Class s modifikacemi pro nový modelový rok je ohlášena na nadcházející autosalon v Pekingu, ale my jsme vám jej podrobně představili již před několika dny. V rámci tohoto představení jsme vás informovali také o tom, že se pod přední kapotu Mercedesu G Class vůbec poprvé v jeho třiatřicetileté historii dostává dvánáctiválcová pohonná jednotka G65 AMG v podobě agregátu s objemem 6,0 l, dvěmi turbodmychadly, výkonem 612 koní (450 kW) a točivým momentem zarovnaným na hodnotě 1 000 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové snímky osmiválcové verze M-B G63 AMG. A lze předpokládat, že dvanáctiválec G65 AMG se od ní zvenčí nijak zvlášť lišit nebude

Ještě před pekingskou premiérou však značka Mercedes-Benz představila druhou, poněkud slabší verzi G Class z variant ladění AMG, a sice Mercedes-Benz G63 AMG, jež se zvenčí ale zřejmě oproti dvanáctiválci G65 AMG bude lišit pouze minimálně. Na první pohled si tedy na verzích AMG všimneme ještě hranatějšího předního nárazníku s dominantními vstupy pro vstup vzduchu k chladičům či přepracovaného vzhledu masky chladiče.

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Za zmínku však jistě stojí také nové lité ráfky s pěti zdvojenými paprsky, ale především působivé dva páry výfuků ústící skrze ozdobné koncovky pod oběmi bočními prahy karoserie. Co se výkonových parametrů modelu Mercedes-Benz G63 AMG týče, potvrdily se naše prvotní předpoklady.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zdvojené výfukové potrubí robustního osmiválce ústí dvema páry koncovek pod každým z prahů
 

Slabší z obou nových verzí G Class AMG tedy disponuje zážehovým osmiválcem s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 760 Nm. Standardně instalovaná soustava start/stop se má podílet na udržení průměrné spotřeby paliva na rozumných 13,8 l/100 km a emisí CO2 na 322 g/km.

Nový Mercedes-Benz G63 AMG se má v Evropě začít prodávat během letošního června, přičemž v Německu byla cena této varianty stanovena v přepočtu na 3,4 mil. Kč.  
 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz G63 AMG
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes R 3
Rok výroby: 2007
Stav: 189 683 km
Cena: 250 000 Kč
Mercedes SL 3,5
Rok výroby: 2009
Stav: 59 580 km
Cena: 580 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

včera | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků