Na serveru What Car? jsem našel malou skicu:
Tak to je pekna blbost - svetla z eSka, naraznik ze soucasnyho MLka a bok z Astry C kombi.
hm to je skoda to uz neni ono, aj ked je to presne to co amici chcu. pre nich je sucasne Gecko dost nezaujimave, a hlavne trh velkych SUV (kedze nove G uz nebude off-road) je hlavne za mlakou. co viem, tak len v juznej kalifornii sa preda 50% prodkcie X5 a asi 30% produkcie M klasse
Bohužel Géčko v té současné podobě skončilo. Tohle jsem našel na jednom webu "The 2006 G-class will share chassis and driveline components with the M and the R, but will feature its own unique, rugged sheet metal. Designed originally for use by the military, the next G-class will be more civilized as Mercedes develops a head-to-head competitor for the Range Rover."Prostě už to nebude offroad, ale o něco průchodnější SUV. Ach jo.
No, nechci sahat autorovi článku do svědomí, ale fotky jsou hodně podobné současnému emku, rozhodně to nevypadá na géčko...ani stavbou karoserie, ani vzhledem, ani ničím jiným mi to zatím nepřipadá jako "pravověrný offroad". Nepřehmátl jste se, pane Broža?
Očekávám, že pan Broža bere názvy aut ze zdrojů, z automedie a od Pascala Pierarta, jak je ostatně v článku uvedeno. Takže pokud by to byl přehmat, nejednalo by se pravděpodobně o pana Brožu, ale o jeho zdroje. Automedia je pro novináře, ale fotky Pascala pierarta si můžete prohlédnout na jeho serveru http://pascalpierart.free.fr .....ačokliv ty Géčka tam nevidím......že by zavedl registraci...???Jen tak na okraj.... neočekávám, že by měla M-klasse na zádi rezervu.
Pascal některé foto posílá jen do mailu... Fotky od Pascala jsou tuším někdy z poloviny února, Automedia je pak poslala zhruba před týdnem. Oba zdroje označují vůz na obrázcích jako G-class.
Diky za odpoved...jak jsem vycetl i z jinych prispevku, asi to tak opravdu bude, coz je ale pro M-B docela skoda...mit vedle sebe podobna auta, jedno s oznacenim M, rezervou v kufru a pneumatikami s dezenem pro silnice, a druhe G, s rezervou na zadnich dverich, o malo lepsi pruchodnosti atd...nevim, jestli je to ta spravna cesta...
Pravda, je to docela škoda.....Nicméně počkejme si na představení bez plachet....třeba to nebude až zas tak strašné.....
Což můžu jednoduše potvrdit druhou stranou jeh fotoalba ...... http://pascalpierart.free.fr/photos/script/thumbnails.php?album=1&page=2
spíš se nějak nemůžu dopracovat k odpovědi na otázku: "jak může mít pravověrný off-road pod kapotou benzín....."
Takovoudle blbost muze vyslovit jedine laik a konzument, ne ten komu Off-Road prirostl k srdci.
Prosím? Pravověrné off-roady mívají pod kapotou diesely, protože se na rozdíl od benzínů můžou brodit. Tereňáky s benzínovými motory si kupujou většinou lidé, kteří se do těžkého terénu nikdy nepodívají, nebo jiní pozéři.
Nu ja nevim jak Vy, ale ja a vetsina lidi travi vetsinu casu na pevnine a sem tam se dostanou k nejaky ty hluboky louzi nebo k rece. A na pevnine neni nic lepsiho nez Opravdovej benzinovej motor , tedy alespon 5.0 V8 (jak tu jiz zaznelo). "Predpotopni" diesel je jiste vhodnejsi do vody (pominem-li ze samozrejme nenasaje vodu do sani/valcu), jenze to uz neplati pro dnesni agregaty ktere obsahujou vic kabelu/elektroniky nez jakykoliv benzinovy motor.
predtym nez nieco o benzinoch pustite do sveta pozrite sa napr. sem http://www.fourwheeler.com/projectbuild/129_0407_lexus/a potom napr. tu http://www.lcool.org/ alebo detailnejsie http://www.lcool.org/technical/120_series/snorkel/snorkel_performance.htmlpre vrtakov vhodne citat aj toto http://www.lcool.org/technical/120_series/bar_issues/water_ingestion.htmlbrodenie je zalezitost, ktora v poslednom case nezavisi od sposobu spalovania ale skor od umiestnenia a utesnenia toho kopca elektroniky. Ja viem, pravoverny offroad nema elektroniku ale toyoty 7x nam uz prestali vyrabat. A pokial je uzus taky, ze benzin iba pre pozera tak po skusenostiach s dieselom tvrdim dalsia krabica benzin V8 a nie menej ako 5 litrov. Asi som pozer...
Bohužel teď nemám moc času se zapojovat do diskuse. Jenom poznámku. Land Cruisery řady J7 se pořád ještě vyrábějí a kupodivu se dají i u nás koupyt - viz www.dajbych.cz. Zrovna o jedné takové krásné LC 71 uvažuji, nahradil bych s tím svého starého krátkého Gallopera,kterého mám výlučně do terénu. Jinak si myslím, že doba Jeepu Cherokee, který v benzínu ani průjezd mělkou louží už je dávno pryč a moderní benzín se šnorchlem nemá s vodou o nic větší problémy než diesel. Tohle nerozebírám teoreticky, to jsou praktické zkušenosti z offroad srazů a brodění.
nuz ja som niekde cital, ze 78 sa prestala robit. Takze som predpokladal, ze aj kratka sedmicka skoncila.
ježišmarja... "koupyt", tak takovejhle průšvih se mi ještě nepovedl... omlouvám se češtino...
Bohužel s vámi nemůžu souhlasit, nemám dost času na pročtení těch adres, nicméně naprostá nevhodnost zážehového motoru pro brodění plyne už ze samé podstaty technického řešení. Diesel jednoduše může pracovat zcela ponořen pod vodou, pokud má zavedeno sání a výfuk. Zvolím si sám příklad : Hummer. Hummer H1 má vznětový motor a má brodivost kolem 1.5 metru, to je výška, kam sahají "šnorchly"Hummer H2 na zážehový agragát a brodivost je cca půl metru, v podstatě po světlou výšku. Výš už by nemohl ani s trubicí. Ze stejného důvodu má vznětový motor i Land Rover Defender.Je mi jasné, že příklady jsou poněkud extrémní, protože přeze všechna možná opatření by do kabiny vnikla voda a poškodila ji, nicméně už samotné použití dieslu u HUMVEE je docela pádným argumentem pro ropáky v offroadech. Neříkám, že benzíny jsou naprosto nepoužitelné, nicméně jejich utěsňování a případné proražení těsnění je takovým problémem, že každý výrobce offroadu do těžkého terénu nezapomene vybavit svůj model dieselem. Nicméně z tohoto pohledu už nebyly ani poslední úpravy interiéru Géčka úpravou pravověrného offroadu, takže nevím o co se tu vlastně hádáme.....
nechcem sa s Vami hadat ale co sa tyka H1 len maly citat:While military Humvees have a snorkel kit extending the exhaust and air intake to roof level, making it possible to operate in 60 inches of water, Civilian Hummers cannot use the snorkel kit because the dash, fuses, alternator, power steering cap, transmission controller, radio, and engine controller are not waterproof.While a Hummer is equipped to drive through water up to 30 inches deep (most components are sealed against the elements), it's not an amphibious vehicle, or a submarine, nor can it float. In fact, it is designed to take on water in order to avoid floating, all the while maintaining traction underneath.alebo inak:“Water-resistant” would probably be the best term. A civilian H1 can ford 30 inches of water and the H2 can ford 20 inches of water. Most components are sealed against the elements allowing them to travel respectively through water of this depth without damage to the vehicle.Myslim si, ze pokial vyrobca neurobi vozidlo co najjednoduchsie v tazkom terene nema moc sanci na prezitie :)
Hádáme se o tom stejném.... Hummer nemá důvod používat (dozajista nákladnější) vodotěsné součástky do civilního vozu, protože ten nemůže vjet do hlubší vody už kvůli interiéru, HUMVEE má gumová sedadla, nemá palubní desku, jenom tachometr a otáčkoměr a volent. Civilní H1 vypadá zevitř....no prostě civilně. Já jsem jenom tím HUMVEEm chtěl jenom uvést příklad, na který, pokud vím, žádný benzíňák nemá
dovod dieslu v HUMVEE je aj trosku iny. bola by blbost mat vozidlo na benzin, ked cely zvysok techniky (rozumej tanky, nakladiaky, APCcka a co ja viem co) jazdi na naftua na druhej strane HUMMER je tusim v benzine :)
Neříkám, že je to jediný důvod, ale myslím si, že jich je víc.....H1 ja na naftu, ostatní (rozuměj H2 a H3 jezdí na benzín)
Ja sa s Vami nechcem hadat iba hovorim o tom, ze zavrhnut benzin nie je rozumne. Z vlastnej praxe mozem tvrdit, ze brodenie nad vyrobcom povolenu hranicu aj so snorchlom je tak trochu loteria. Najma kvoli elektronike. Okrem toho ked si otvorite vacsinu filter budiek tak uvidite odtokove otvory, ktore aj po montazi snorchla malokto zapcha a ked naberiete vodu do dieselu nepomoze Vam skoro nic (akurat tak rychlo vypnut a modlit sa). Diesel ma urcite svoje opodstatnenie v offroadoch ale (opat podla mna) nie kvoli moznosti hlbokeho brodenia. Suhlasim s tym, ze z fyzikalneho principu je na to diesel pri ponoreni (a privode vzduchu a odvode spalin) lepsie ako benzin. Len bohuzial to dne suz naozaj nestaci.
Tak v tomhle máte naprostou pravdu. Měl jsem samozřejmě na mysli šnorchly přímo od výrobce, ne to, co si člověk dělal doma na koleni.
bohuzial aj tu nebudem suhlasit :), spytajte sa "nemenovaneho nacelnika" na snorchle of vyrobcov. Teda nie ze by bol problem vo vyrobcovi ale v jeho montazi. Na jednom z tych uvedenych linkov je napr. 120tkovy rozkresleny a tie tri male dierky vo filter budke si niekedy ani neuvedomite. V kazdom pripade voda cez kapotu pravidelne nie je dobry napad :)))
Jéééééjda, zase nesouhlas a mě, chudákovi, který si nechává přeposílat reakce už chodí každou odpověď 8 mejlů....;)Jo, na nevhodnosti vody pod kapotou se shodneme.....
Géčko je moje vysněné vozítko, a jak vidím tyhle konzumní obrázky tak mi není nejlíp. Pochybuju že tohle bude mít o moc lepší terénní schopnosti oproti eMku...
Nevěšte hlavu, staré, nádherné a hranaté Gcko, jako pravoverny offroad se bude i nadale vyrabet po boku tohoto "zvetseneho eMka". Maji na nej smlouvy apod ... jinak by to byla neskutecna skoda. Hranate G, je osobite - jak rikam ja, je tak osklive az je nejkrasnejsi.
hustej mazlík.
To na fotkach mi moc jako "pravoverny offroad" (coz G nepochybne je) neprijde; od oka to muze mit pruchodnost o malo lepsi nez Ford Fusion. :o)Pokud to opravdu ma nahradit stavajici G, tak asi zamacknu slzu. (Nicmene u M-B asi nejlip vedi, jak moc/malo jde soucasne G na odbyt.)
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.