Mercedes-Benz G: jemný facelift pro „krabici“

Mercedes G se své designové koncepce drží již 29 let. Během této doby však prošel jemnými změnami, jaké jsou ty nejnovější?
Mercedes-Benz G: jemný facelift pro „krabici“

Mercedes-Benz třídy G má na trhu pozici velice prestižního vozu, který se oproti moderním SUV, skutečně hodí téměř do každého terénu. Ačkoliv byl tento vůz pro svou nekonformnost se současnými trendy nejednou kritizován, tradiční „Geländewagen“ se již dlouhá léta těší velké oblibě nejen u drsných mužů, ale i mezi lidmi milujícími off-roadovou jízdu nebo styl tohoto starého gentlemana. Co se týče vzhledu, zjednodušeně se dá říci, že existují dva tábory lidí - ti, kterým se třída G skutečně líbí, a ti, kteří jej označují za neforemnou a ošklivou „krabici“. Tento rozpor zde ale určitě nevyřešíme, a tak se raději pojďme podívat, jakým způsobem chce automobilka podpořit prodeje tohoto proslulého modelu.

Ještě před tím, než se dostaneme k jednotlivým změnám je nutno připomenout, že exteriér zůstal téměř nedotčený. Snad jedinou, na první pohled jasnou změnou, je nová maska se třemi žebry. Mírnými modifikacemi prošel i přední a zadní nárazník, ale zde jsou změny skutečně nepatrné. Naopak, automobilka se při tomto „omlazení“ zaměřila spíš na nabídku motorů a výbavu, která má být opět o něco bohatší.

Do nabídky motorů přibyl nový 5,5 litrový zážehový osmiválec disponující výkonem 285 kW / 388 koní a maximálním točivým momentem 530 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h zvládá nová pohonná jednotka za 5,9 sekundy a dodává tak tomuto vozu skutečně nečekanou dynamiku. 

Na seznam výbavy se dostala hands-free sada s technologii Bluetooth, multimediální palubní počítač se systémem Command obohaceným o hlasové ovládání a pevný disk pro ukládání hudby nebo filmů. K verzi G500 jsou navíc standardně dodávány 18-ti palcová slitinová kola. Závěrem už jen poznamenejme, že automobilka se zřejmě řídila heslem „méně je někdy více“, na druhé straně, k čemu vylepšovat něco co se už nyní dobře prodává...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz G
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků