Mercedes-Benz G: jemný facelift pro „krabici“

Mercedes G se své designové koncepce drží již 29 let. Během této doby však prošel jemnými změnami, jaké jsou ty nejnovější?
Mercedes-Benz G: jemný facelift pro „krabici“

Mercedes-Benz třídy G má na trhu pozici velice prestižního vozu, který se oproti moderním SUV, skutečně hodí téměř do každého terénu. Ačkoliv byl tento vůz pro svou nekonformnost se současnými trendy nejednou kritizován, tradiční „Geländewagen“ se již dlouhá léta těší velké oblibě nejen u drsných mužů, ale i mezi lidmi milujícími off-roadovou jízdu nebo styl tohoto starého gentlemana. Co se týče vzhledu, zjednodušeně se dá říci, že existují dva tábory lidí - ti, kterým se třída G skutečně líbí, a ti, kteří jej označují za neforemnou a ošklivou „krabici“. Tento rozpor zde ale určitě nevyřešíme, a tak se raději pojďme podívat, jakým způsobem chce automobilka podpořit prodeje tohoto proslulého modelu.

Ještě před tím, než se dostaneme k jednotlivým změnám je nutno připomenout, že exteriér zůstal téměř nedotčený. Snad jedinou, na první pohled jasnou změnou, je nová maska se třemi žebry. Mírnými modifikacemi prošel i přední a zadní nárazník, ale zde jsou změny skutečně nepatrné. Naopak, automobilka se při tomto „omlazení“ zaměřila spíš na nabídku motorů a výbavu, která má být opět o něco bohatší.

Do nabídky motorů přibyl nový 5,5 litrový zážehový osmiválec disponující výkonem 285 kW / 388 koní a maximálním točivým momentem 530 Nm. Sprint z klidu na 100 km/h zvládá nová pohonná jednotka za 5,9 sekundy a dodává tak tomuto vozu skutečně nečekanou dynamiku. 

Na seznam výbavy se dostala hands-free sada s technologii Bluetooth, multimediální palubní počítač se systémem Command obohaceným o hlasové ovládání a pevný disk pro ukládání hudby nebo filmů. K verzi G500 jsou navíc standardně dodávány 18-ti palcová slitinová kola. Závěrem už jen poznamenejme, že automobilka se zřejmě řídila heslem „méně je někdy více“, na druhé straně, k čemu vylepšovat něco co se už nyní dobře prodává...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz G

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků
Test Alfy Romeo Stelvio: Italové naučili SUV jezdit! A kde je problém?

Alfa Romeo Stelvio

První sportovně-užitkový vůz od Alfy Romeo má poctivý základ, díky kterému nabízí skvělé jízdní vlastnosti. Jak si ale stojí v dalších disciplínách?

8.  8.  2017 | Milan Lažanský | 13 příspěvků