Poprvé za volantem nového Mercedesu G. Další inspirace třídou S...

Od roku 1979 nabízí Mercedes-Benz svůj ultimativní offroad - třídu G. V příštím roce, tedy po 39 letech, přijde čas na generační změnu. Design exteriéru se zatím utajuje, novináři však již získali možnost seznámit se s interiérem.

Temná malá místnost a v ní skutečný nový Mercedes-Benz třídy G. Tak vypadalo prostředí pro prezentaci interiéru chystané nové generace tohoto legendárního off-roadu v jedné opuštěné továrně nedaleko Stuttgartu.

Ne, že bych karoserii zvnějšku vůbec neviděl, jenže organizátoři akce se nám snažili tento pohled co nejvíce ztížit. Kolem auta bylo totiž jen minimum prostoru, prostě, abychom nemohli poodstoupit a prohlédnout si auto jako celek.

I tak ale můžu potvrdit, že také nové "géčko" bude mít hranaté tvary, příď si zachová typické linie a na zádi bude opět venku umístěné rezervní kolo. Právě jeho kryt, a také kliky na dveřích, jsou dokonce zcela identické s těmi z první generace. Jen je to o poznání větší vůz. A pro uklidnění - stále je to klasický offroad se žebřinovým rámem...

Mercedes-Benz G 350d Professional není žádná leštěnka do Pařížské ulice

Mercedes-Benz G 350d Professional není žádná leštěnka do Pařížské ulice

Interiér byl naopak přístupný bez problémů a nasvícen tak, abychom si mohli všechny detaily prohlédnout. Fotit se samozřejmě nesmělo, ale poznámky jsem si udělat mohl.

Hlavním dojmem je podstatná změna vnitřního prostoru. Čtyři urostlí muži se dovnitř určitě v pohodě vejdou. Potvrzují to i jediné konkrétní údaje, které jsme s kolegy během prezentace dostali. Z nich vyplývá, že prostor pro nohy se vzadu zvětšil o celých patnáct centimetrů.

Bizarní Mercedes-Maybach G650 Landaulet oficiálně představen

Bizarní Mercedes-Maybach G650 Landaulet oficiálně představen

Sám jsem si na "vlastní tělo" ověřil, že člověk s výškou 186 centimetrů bude mít po usednutí dozadu za stejně velkého řidiče k dispozici před koleny 12 centimetrů volného prostoru a nad hlavou 11. Také šířka interiéru je citelně větší. Údaje výrobce mluví o tom, že v oblasti ramen mají cestující vpředu k dispozici o 38 milimetrů více a vzadu o 27 milimetrů.

Až 16 reproduktorů

Pro prozkoumání nám Mercedes připravil samozřejmě vyšňořený vůz, kde nechyběl například ani audiosystém Burmeister se 16 reproduktory a zesilovače o výkonu 590 Wattů.

Největší změnu prodělala palubní deska. Je sice stále svisle orientovaná jako dosud, dostaly se však na ní díly ze současných modelů značky. Například uprostřed je displej multimediálního systému s úhlopříčkou 12,3 palce, který může navazovat na stejně velký displej přístrojových ukazatelů. Tak jako u tříd E a S, které již známe, a nové třídy A. Ta se ukáže až v Ženevě.

Klepněte pro větší obrázek
Takto vypadá přístrojová deska v právě končící generaci

Standardně ale bude montován analogový kruhový rychloměr a otáčkoměr. Na velmi důstojném místě - hned pod centrální displej - jsou opět mezi dvěma kruhovými výdechy ventilačního systémy umístěny tři přepínače uzávěrek diferenciálu. Teprve pod nimi jsou ovladače klimatizace, která může být až třízónová, a úplně dole hodiny a voliče režimů hlavního displeje.

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Nový Mercedes-Benz G odhalil interiér. Téměř nic nebude jako dřív…

Dominantním prvkem před spolujezdcem je masivní madlo. Odkládacích prostor je dostatek. Například pod loketní opěrkou mezi oběma předními sedačkami je osvětlená schránka pro uložení drobností. Za příplatek sem v továrně namontují také indukční dobíjení mobilního telefonu.

Myslelo se na pitný režim

Na středové konzole se vedle sdruženého ovladače infotainmentu nacházejí dva držáky pohárků s nápoji. Dokonce i do zadních dveří lze umístit litrové lahve. Zadní opěradla jsou dělená v poměru 60:40 a uprostřed nich otvor pro převážení dlouhých nákladů. Žádné přesné údaje o velikosti zavazadlového prostoru nám nesdělili, ale po pohledu přes opěrky zadních sedaček odhaduji, že to může být něco mezi 400 a 500 litry.

Nové "géčko" samozřejmě dostane řadu možností příplatkové výbavy. Například sedačky s vyhříváním, ventilováním i masážními funkcemi. Boční části výplní sedaček i opěradel vpředu můžou obsahovat také integrované vzduchové komory pro podporu těla v zatáčkách. Elektronika řídí jejich nafukování a vyprazdňování v závislosti na dynamice jízdy.

Ve standardní výbavě budou černé, ořechové, nebo béžové kožené sedačky. Příplatkových barev interiéru ale může být hned sedm. Mezi nimi třeba i modrá nebo červená. Ten, kdo si auto koupí, ale do terénu se určitě nechystá, může zvolit třeba interiér v odstínu béžové makiato. V této barvě pak dostane vše - od koberečků, přes sedačky až po obložení střechy.

Sportovní AMG verze bude mít na černých sedačkách červené prošívání, ve stejné barvě pak budou třeba i bezpečnostní pásy.

Prohlédněte si palubní desku a některé detaily nové generace třídy G:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

dnes | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 89 příspěvků