Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Značka Mercedes-Benz představuje modernizaci svého největšího off-roadu, legendární řady G Class.

Ve Stuttgartu završují svoji kompletní obměnu nabídky crossoverů a SUV. Ta vloni započala novou generací modelu Mercedes-Benz ML, před několika týdny pokračovala faceliftem kompaktního typu Mercedes-Benz GLK, v New Yorku se blýskla zcela novým modelem Mercedes-Benz GL a na nadcházejícím autosalonu v Pekingu představí facelift velkého off-roadu Mercedes-Benz G Class, který se ve výrobě letos dožívá Kristových let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz G Class ve své čerstvé podobě pro autosalon v Pekingu

Možná si vzpomenete, že první nemaskovaný snímek omlazeného M-B G Class jsme vám nabídli již koncem března, když jsme si vozu všimli v pozadí jednoho z oficiálních snímků faceliftovaného typu Mercedes-Benz GLK. A již tehdy jsme vás varovali, že se na žádné radikální změny chystat nemusíte. A nové informace a snímky tento předpoklad pouze potvrzují.

Mercedes-Benz G: tichá premiéra faceliftu, pouze pro všímavé

Mercedes-Benz G: tichá premiéra faceliftu, pouze pro všímavé

Zvenčí si tedy všimneme prakticky výhradně nových krytů zrcátek a soustavy LED pro denní svícení pod hlavními světlomety, nicméně daleko více se toho změnilo na palubě tohoto mastodontu a v nabídce prvků výbavy a verzí. Modely z řady AMG dostanou navíc také pozměněnou masku chladiče, přední nárazník s většími vstupy pro vzduch k chladičům či specifické dvacetipalcové lité ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvíce změn se odehrálo v prostoru pro cestující

Při pohledu do interiéru již té nejlevnější verze vynikají především nový přístrojový štít převzatý z Mercedesu M Class, multifunkční volant a upravená středová konzole hostící přepracované přepínače a barevný displej zobrazující údaje soustav Comand Online a Comand Controller.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí si na voze všimneme prakticky pouze nových zrcátek a LED pro denní svícení

Stabilizace ESP dostala nové programy pro asistenci při rozjezdu do kopce a zamezení rozkývání přívěsu. V nabídce přibyla celá škála příplatkových výbav a paketů včetně hlídání slepých úhlů zrcátek či parkovacího systému Parktronic s couvací kamerou. Základem nabídky zůstává vznětový šestiválec G350 BlueTEC s objemem 3,0 l, výkonem 211 koní (155 kW) a točivým momentem 540 Nm, dodávaný výhradně s dlouhým rozvorem a uzavřenou karoserií.

Mercedes-Benz G: třicítka na krku

Mercedes-Benz G: třicítka na krku

Požadavky náročnějších zákazníků naplní atmosféricky plněný zážehový osmiválec G500 s objemem 5,5 l, výkonem 388 koní (285 kW) a točivým momentem 530 Nm, jenž je k mání také jako kabriolet se zkráceným rozvorem. Standardem pro oba motory se stává sedmistupňová automatická převodovka schopná přenášet točivý moment na kola obou náprav.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ani nové "géčko" prý neztratí nic ze svých schopností při pohybu náročným terénem

Potud vše prakticky beze změn, nicméně řada „sportovně“ laděných verzí AMG byla zcela přepracována. Kompresorový osmiválec G55 AMG s objemem 5,4 l ustoupil jednotce G63 AMG V8 s objemem 5,5 l, výkonem 544 koní (400 kW) a točivým momentem 760 Nm, jenž bude paradoxně standardně dodáván se systémem start/stop.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pracoviště řidiče se dočkalo nových ovladačů a nových palubních systémů

A perlička na závěr. V době krutých emisních limitů se pod přední kapotu Mercedesu G Class vůbec poprvé v jeho třiatřicetileté historii dostává dvánáctiválcová pohonná jednotka! Jde o další dvanáctiválcové překvapení zveřejněné necelé tři týdny po docela nečekané premiéře sportovního roadsteru Mercedes-Benz SL65 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Srdcem špičkového modelu G65 AMG se tak stává stejný agregát s objemem 6,0 l a dvěmi turbodmychadly. Pro použití v off-roadu G Class byl jeho výkon snížen z 630 na 612 koní (463 vs. 450 kW), přičemž špička točivého momentu zůstala zachována na hranici rovných 1 000 Nm.

Z výše uvedených údajů možná uvěříme tvrzení značky Mercedes-Benz o tom, že se model G65 AMG stává nejsilnějším sériovým terénním vozem světa… 

TEST Citroën Spacetourer XL 2.0 BlueHDi: Maximální pohodlí pro sedm

Citroën Spacetourer XL

Citroën v nové generaci svého užitkového vozu změnil partnera a zvelebil osobní verzi. Vyzkoušeli jsme to nejlepší, co nabídne Spacetourer.

včera | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 17 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků