Mercedes-Benz G 63 AMG: první jízdní dojmy

Legendární géčko přichází s pořádným faceliftem, který výrobce označuje za novou generaci. Nebudeme polemizovat o tom, zda tomu tak opravdu je nebo není. Na práci tu totiž máme úplně jiné věci. Třeba vzít klíčky od G 63 AMG a vydat se vstříc horským silničkám.
Seznam kapitol
  1. Úvod, Biturbo aneb dlouhý nos na EU
  2. Poněkud hranaté SLS AMG, Pánem tvorstva za 6,7 mil. Kč
  3. Fotogalerie

Na úvod si dáme trochu teorie. Facelift přinesl spoustu změn počínaje designem a u motorů konče. Dostalo se jak na klasická provedení, tak na pracovní verzi Professional a ve finále také na ostré AMG. Novinky zahrnují například LED diody denního svícení, jiná zpětná zrcátka, AMG má novou masku chladiče, přední nárazník s většími otvory pro přívod vzduchu a nová dvacetipalcová litá kola plus červeně lakované brzdné třmeny.

SUV | Premiéry | Zajímavosti | Technika | Off-roady | Mercedes-Benz | Fascinace

Mercedes-Benz G: facelift je konečně venku

Interiér obsahuje přepracovanou palubní desku, přístrojový štít s TFT displejem, Command Online v rámci standardní výbavy, vylepšené ESP s funkcí stabilizace přívěsu a tak dále. Připlácet lze za systémy Parktronic nebo adaptivní tempomat Distronic Plus.

Paleta motorizací zahrnuje naftový šestiválec 350 BlueTEC s parametry 155 kW a 540 Nm. Příznivci benzinových motorů mohou sáhnout po osmiválci velikosti 5,5 l. Maximální výkon činí 285 kW a točivý moment vrcholí na 530 Nm. Obě jednotky spolupracují s automatickou převodovkou 7G-Tronic, která se taktéž dočkala různých úprav a například nově se její olej mění v intervalu 125 000 km. Dříve to bylo po 50 000 km. Tolik stručný souhrn novinek týkajících se omlazeného géčka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Třída G dostala hned dvě verze AMG. Zájemci mají na výběr přeplňovaný osmiválec nebo dvanáctiválec. 

Biturbo aneb dlouhý nos na EU

Veškeré změny, ačkoliv nejsou úplně zanedbatelné, se ocitly tak trochu ve stínu toho nejdůležitějšího. Třída G dostala novou vrcholnou motorizaci. Původně jste si mohli pořídit nanejvýš G55 AMG, díky faceliftu máte na výběr rovnou dvě možnosti s přídomkem AMG. A co je na tom všem nejlepší, obě dvě jsou výkonnější.

Roli toho dostupnějšího hraje verze G 63 AMG. Pod kapotou je dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 400 kW (při 5500 ot./min) s maximálním točivým momentem 760 Nm dostupným od 2000 do 5000 ot./min. Parametry to jsou řekněme nadprůměrné a není se čemu divit, že tenhle motor dokáže krabici vážící přes 2,5 tuny vystřelit na stovku za 5,4 s. Nejvyšší rychlost je relativně nízká, pouze 210 km/h, nicméně tohle číslo je dílem omezovače.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Tenhle pohled mluví za vše. Žádné další komentáře nejsou potřeba. Maximální výkon: 400 kW, nejvyšší točivý moment: 760 Nm.

G 63 AMG je docela síla, co říkáte. Mercedes se ale rozhodl zajít ještě dál. Tím opravdovým vrcholem je 65 AMG. Pod jeho kapotou najdeme na místo osmiválce dvanáctiválec o objemu 5980 ccm. Opět nechybí přímý vstřik paliva ani dvojité přeplňování. Výsledné parametry jsou ještě o kousek brutálnější. Maximální výkon rovných 500 kW je dostupný v rozmezí od 4300 do 5600 ot/min. Točivý moment dosáhne na 1000 Nm (2300 – 4300 ot./min). Jestliže teď čekáte nějaké zásadně lepší parametry v porovnání s osmiválcem, budete asi zklamání. Dvanáctiválec je na stovce rychlejší o 0,1 s a maximální rychlost je elektronicky posunuta o 20 km/h výše.

V dnešní době plné hybridů, elektrických aut, start/stop systémů a podobných záležitostí působí příchod hned dvojice extrémních variant třídy G tak trochu jako zjevení. Mercedes za tento krok ovšem sklízí uznání a chválu všude, kde na toto téma přijde řeč, a já se s chutí připojím. Jsem rád, že stále existují výrobci, kteří nabízejí pořádná auta s pořádnými motory, respektive kteří si mohou dovolit napsat do tabulek produkci emisí CO2 322 g/km u 63 AMG, 397 g/km u 65 AMG.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Z těchto štítků budou někteří skákat radostí, jiným se při představě produkovaných emisí budou ježit hrůzou vlasy na hlavě. Stačí trochu zrychlit a spotřeba jde ke třicítce. 

Mimochodem na mezinárodní prezentaci bylo hned několik G 63 AMG a jeden exemplář G 65 AMG. Ten jsme mohli maximálně nastartovat, žádné zkušební jízdy se nekonaly. Proč? Auto se základní cenou 6,7 mil. Kč už bylo prodané. Ano, navzdory veškeré té eko-masáži jsou zákazníci, kteří chtějí přesně tohle a určitě jich není zanedbatelné množství. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Úvod, Biturbo aneb dlouhý nos na EU
  2. Poněkud hranaté SLS AMG, Pánem tvorstva za 6,7 mil. Kč
  3. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

dnes | Michal Žďárský | 2 příspěvky
Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

Kia je podruhé vítězem testu počáteční kvality

J.D. Power každoročně pořádá anketu o kvalitě vozů na trhu v USA. Už druhý rok z něho nejlépe vyšla Kia se svým výsledkem 72 PP100.

včera | Daniel Havlina | 18 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 32 příspěvků