Mercedes-Benz G 350d Professional není žádná leštěnka do Pařížské ulice

Mercedes-Benz G 350d Professional myslí i na těžkou práci, dostal zvýšený podvozek a větší nájezdové úhly. A má také silnější a úspornější motor.

Téměř vždy, když se objeví nějaký nový Mercedes-Benz třídy G, jedná se o šílenosti divize AMG či nějakého tunera, které jsou spíše vhodné na předvádění se než na těžkou práci v bahně a náročném terénu. Ne snad, že by třeba Mercedes-Benz G 500 4x42 nezvládl terén, ale víte jak...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes třídy G nejsou jen přemotorované šílenosti divize AMG se třemi nápravami. Je to především pracovní stroj. Verze 350d Professional posouvá možnosti ještě dál

Nový Mercedes-Benz G 350d Professional je však přesně to, co se od třídy G čeká: pracovní off-road. Přesto k tomu automobilka přidává také trochu toho utilitárního stylu a tenhle model se určitě uplatní i jako aspoň částečná náhrada za legendární Defender, který se už nevyrábí. Pojetím k němu má opravdu blízko.

Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všech stránkách kolosální

Fototest Mercedes-Benz GLE kupé AMG 63 S: Po všech stránkách kolosální

Ovšem pod kapotou je to jiná. Mercedes-Benz G 350d Professional se spoléhá na naftový přeplňovaný třílitr o výkonu 180 kW (245 k), který je spojen se sedmistupňovým automatem. Spotřeba klesla proti modelu G 300 CDI na 9,9 litru na 100 km.

Proti běžné verzi G 350d má model Professional o 10 mm vyšší světlou výšku (245 mm) a nájezdové úhly se zvýšily z 30° vpředu a vzadu na 36° vpředu a 39° vzadu. Užitečná hmotnost tohoto géčka je 592 kg a táhnout může až 3200 kg. Samozřejmostí je redukce nebo trojice plně uzamykatelných diferenciálů.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér se sice snaží místy tvářit luxusně, ale původní pracovní určení Mercedesu G nezapře. Trojice plně uzamykatelných diferenciálů nebo redukce je samozřejmostí

Pokud by vám základní výbava nestačila, můžete si připlatit ještě za off-road paket. Mercedes ale myslí i na ty, kteří chtějí trochu toho luxusního a komfortního vybavení, takže nabízí prakticky všechny dostupné hračky, které můžete mít i v jiných modelech. V Německu stojí G 350d Professional od 90 636 eur včetně 19% daně, tedy asi 2 450 000 korun.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

dnes | Miro Mihálik
TEST Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive: To nejlepší z Česka?

Cupra Ateca 2.0 TSI DSG 4Drive

Sportovní Seaty mají nesmírně dlouhou tradici. Teprve loni se je ale Španělé rozhodli seskupit je pod jednu značku a dát jim novou identitu. A protože SUV v dnešní době táhnou, stal se průkopníkem model Ateca.

15.  1.  2019 | Jan Mička | 28 příspěvků
Minitest Mazda 6 2.5 Skyactiv-G A/T: Mimo čas a obvyklé mantinely

Mazda 6 2.5 Skyaktiv-G A/T (minitest)

Vzepřít se jednou provždy kalendáři, jen mládí, nikdy stáří, zpívá v jednom ze svých šlágrů božský Kája. Máme ale tak trochu dojem, že si něco podobného může pobrukovat i Mazda se svou šestkou.

10.  1.  2019 | Miro Mihálik | 88 příspěvků