Mercedes Benz F-Cell: když se to s retrem přežene

Zajímavých konceptů není nikdy dost, ale Mercedes F-Cell je možná až příliš „ulítlý”. Čekáte nějaké sci-fi? Kdepak, je to starý „kočár“.

Německá centrála koncernu Daimler vypustila do světa první fotografie a informace o novém originálním konceptu, jehož vývoj pro Mercedes má na svědomí zhruba 150 členná skupina studentů. Ty dopracovali tuto novinku od prvních náčrtů až po samotné zkonstruování do současné podoby. Celý projekt zároveň nabídl uplatnění i mladým zaměstnancům v oblastech elektroniky, modelářství a mechaniky, který si měli možnost vyzkoušet své dovednosti a zapojit fantazii. S cílem nabídnout novou techniku v dobře osvědčeném šatu se tedy mohlo začít.

Základním kamenem a inspirací pro vznik se stala konstrukce modelu z roku 1886, jemuž teď ale byly dopřány větší kola, karbonové sedadla, laminátové panely a několik komponentů z monopostu F1. Na druhé straně, vůz svými tvary jasně navazuje na historické modely z dob, kdy ještě auta byla výsadou těch nejbohatších lidí.
Podívejme se, ale co se ukrývá v zadním „koši“ pod proskleným krytem. Zde totiž najdeme ukrytý systém pohonu palivovými články, který disponuje neobyčejně nízkým výkonem 1,2 kW. Tato „síla“ pak stačí na dosažení maximální rychlosti 25 km/h a dojezd kolem 350 km, až se nabízí říct, že skoro jako za starých časů. Jako z minulosti však rozhodně není způsob řízení, standardní volant byl totiž nahrazen joystickem a konstruktéři při jeho vývoji uplatnili technologii „drive by wire“.
Očekává se, že koncept F-Cell se teď bude představovat po všech větších autosalonech i s celkovým popisem jeho historie a vývoje. Že by se někdy dočkal produkce můžeme s klidným svědomím rovnou vyloučit...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Mercedes Benz F-Cell
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků