Mercedes Benz F-Cell: když se to s retrem přežene

Zajímavých konceptů není nikdy dost, ale Mercedes F-Cell je možná až příliš „ulítlý”. Čekáte nějaké sci-fi? Kdepak, je to starý „kočár“.

Německá centrála koncernu Daimler vypustila do světa první fotografie a informace o novém originálním konceptu, jehož vývoj pro Mercedes má na svědomí zhruba 150 členná skupina studentů. Ty dopracovali tuto novinku od prvních náčrtů až po samotné zkonstruování do současné podoby. Celý projekt zároveň nabídl uplatnění i mladým zaměstnancům v oblastech elektroniky, modelářství a mechaniky, který si měli možnost vyzkoušet své dovednosti a zapojit fantazii. S cílem nabídnout novou techniku v dobře osvědčeném šatu se tedy mohlo začít.

Základním kamenem a inspirací pro vznik se stala konstrukce modelu z roku 1886, jemuž teď ale byly dopřány větší kola, karbonové sedadla, laminátové panely a několik komponentů z monopostu F1. Na druhé straně, vůz svými tvary jasně navazuje na historické modely z dob, kdy ještě auta byla výsadou těch nejbohatších lidí.
Podívejme se, ale co se ukrývá v zadním „koši“ pod proskleným krytem. Zde totiž najdeme ukrytý systém pohonu palivovými články, který disponuje neobyčejně nízkým výkonem 1,2 kW. Tato „síla“ pak stačí na dosažení maximální rychlosti 25 km/h a dojezd kolem 350 km, až se nabízí říct, že skoro jako za starých časů. Jako z minulosti však rozhodně není způsob řízení, standardní volant byl totiž nahrazen joystickem a konstruktéři při jeho vývoji uplatnili technologii „drive by wire“.
Očekává se, že koncept F-Cell se teď bude představovat po všech větších autosalonech i s celkovým popisem jeho historie a vývoje. Že by se někdy dočkal produkce můžeme s klidným svědomím rovnou vyloučit...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Mercedes Benz F-Cell
Test ojetiny BMW řady 1: Bazarový průšvihář s dokonalým podvozkem

Test ojetiny BMW řady 1

Ceny jedničkových BMW už klesly pod stotisícovou metu. Vybírejte ale pečlivě.

19.  11.  2017 | David Rusol | 16 příspěvků
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky