Mercedes Benz F-Cell: když se to s retrem přežene

Zajímavých konceptů není nikdy dost, ale Mercedes F-Cell je možná až příliš „ulítlý”. Čekáte nějaké sci-fi? Kdepak, je to starý „kočár“.

Německá centrála koncernu Daimler vypustila do světa první fotografie a informace o novém originálním konceptu, jehož vývoj pro Mercedes má na svědomí zhruba 150 členná skupina studentů. Ty dopracovali tuto novinku od prvních náčrtů až po samotné zkonstruování do současné podoby. Celý projekt zároveň nabídl uplatnění i mladým zaměstnancům v oblastech elektroniky, modelářství a mechaniky, který si měli možnost vyzkoušet své dovednosti a zapojit fantazii. S cílem nabídnout novou techniku v dobře osvědčeném šatu se tedy mohlo začít.

Základním kamenem a inspirací pro vznik se stala konstrukce modelu z roku 1886, jemuž teď ale byly dopřány větší kola, karbonové sedadla, laminátové panely a několik komponentů z monopostu F1. Na druhé straně, vůz svými tvary jasně navazuje na historické modely z dob, kdy ještě auta byla výsadou těch nejbohatších lidí.
Podívejme se, ale co se ukrývá v zadním „koši“ pod proskleným krytem. Zde totiž najdeme ukrytý systém pohonu palivovými články, který disponuje neobyčejně nízkým výkonem 1,2 kW. Tato „síla“ pak stačí na dosažení maximální rychlosti 25 km/h a dojezd kolem 350 km, až se nabízí říct, že skoro jako za starých časů. Jako z minulosti však rozhodně není způsob řízení, standardní volant byl totiž nahrazen joystickem a konstruktéři při jeho vývoji uplatnili technologii „drive by wire“.
Očekává se, že koncept F-Cell se teď bude představovat po všech větších autosalonech i s celkovým popisem jeho historie a vývoje. Že by se někdy dočkal produkce můžeme s klidným svědomím rovnou vyloučit...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Mercedes Benz F-Cell
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

včera | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků