Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Z konceptu již do finální produkční podoby. Ještě před živou premiérou ve Frankfurtu nám Mercedes ukazuje svůj poslední přírůstek do rodiny plně elektrických modelů EQ.

Není tajemstvím, že Mercedes-Benz chystá svou nabídku elektromobilů třídy EQ do budoucna podstatně rozšířit. Pod současné SUV EQC se nejspíš zařadí menší elektrický crossover EQB, chystá se rovněž hatchback EQA a silnice již brázdí i prototypy limuzíny EQS. Teď si však pozornost krade prostorné EQV, které automobilka popisuje jako „první čistě elektrické prémiové MPV“.

Po designové stránce není co řešit. EQV vypadá jako trochu uhlazenější dosavadní velkoprostorová třída V, nový je přední nárazník, aerodynamická mřížka po vzoru EQC a na čumáku rovněž najdete krytku zástrčky pro dobíjení. Aerodynamice a tedy snížení odporu vzduchu pak pomáhají i nová kola.

Mercedesy třídy A a B přijíždí jako plug-in hybridy. Na elektřinu ujedou až 69 km

Mercedesy třídy A a B přijíždí jako plug-in hybridy. Na elektřinu ujedou až 69 km

Uvnitř se mnohé nemění a EQV se vyznačuje stejnou architekturou palubní desky jako klasická třída V. Nechybí konfigurovatelný interiér s různým nastavením a uložením sedaček, a to až pro osm cestujících. Novinka využívá modernizovaný MBUX infotainment s 10palcovou obrazovkou a dnes už známým hlasovým ovládáním. Před řidičem jsou však stále jako v normálním „véčku“ klasické budíky doplněné o menší displej.

EQV pak spoléhá na jediný elektromotor umístěný na přední nápravě, který produkuje výkon 150 kW (204 koní), točivý moment 362 N.m a s lithium-iontovou baterií o kapacitě 90 kWh má zajistit dojezd na jedno nabití až 405 kilometrů (i když tento údaj zatím Mercedes označuje za provizorní). Maximálně dosáhne EQV rychlosti 160 km/h.

Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Dobu nabíjení z klasické domácí zásuvky a pomocí vestavěné nabíječky či příplatkového Wallboxu zatím Mercedes neupřesňuje. Každopádně lze ale EQV dobíjet i na rychlonabíječkách s výkonem až 110 kW. V tomto případě je dobití akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity otázkou „méně než 45 minut“.

Oficiální premiéru si tedy nové EQV zažije na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Datum uvedení na trh zatím neznáme, stejně jako cenovky. Novinka se bude vyrábět na španělské lince ve Vitorii společně s dosavadní třídou V.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků