Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Z konceptu již do finální produkční podoby. Ještě před živou premiérou ve Frankfurtu nám Mercedes ukazuje svůj poslední přírůstek do rodiny plně elektrických modelů EQ.

Není tajemstvím, že Mercedes-Benz chystá svou nabídku elektromobilů třídy EQ do budoucna podstatně rozšířit. Pod současné SUV EQC se nejspíš zařadí menší elektrický crossover EQB, chystá se rovněž hatchback EQA a silnice již brázdí i prototypy limuzíny EQS. Teď si však pozornost krade prostorné EQV, které automobilka popisuje jako „první čistě elektrické prémiové MPV“.

Po designové stránce není co řešit. EQV vypadá jako trochu uhlazenější dosavadní velkoprostorová třída V, nový je přední nárazník, aerodynamická mřížka po vzoru EQC a na čumáku rovněž najdete krytku zástrčky pro dobíjení. Aerodynamice a tedy snížení odporu vzduchu pak pomáhají i nová kola.

Mercedesy třídy A a B přijíždí jako plug-in hybridy. Na elektřinu ujedou až 69 km

Mercedesy třídy A a B přijíždí jako plug-in hybridy. Na elektřinu ujedou až 69 km

Uvnitř se mnohé nemění a EQV se vyznačuje stejnou architekturou palubní desky jako klasická třída V. Nechybí konfigurovatelný interiér s různým nastavením a uložením sedaček, a to až pro osm cestujících. Novinka využívá modernizovaný MBUX infotainment s 10palcovou obrazovkou a dnes už známým hlasovým ovládáním. Před řidičem jsou však stále jako v normálním „véčku“ klasické budíky doplněné o menší displej.

EQV pak spoléhá na jediný elektromotor umístěný na přední nápravě, který produkuje výkon 150 kW (204 koní), točivý moment 362 N.m a s lithium-iontovou baterií o kapacitě 90 kWh má zajistit dojezd na jedno nabití až 405 kilometrů (i když tento údaj zatím Mercedes označuje za provizorní). Maximálně dosáhne EQV rychlosti 160 km/h.

Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Mercedes už v ČR prodává nejvýkonnější čtyřválec světa. 421 koní nedá lacino

Dobu nabíjení z klasické domácí zásuvky a pomocí vestavěné nabíječky či příplatkového Wallboxu zatím Mercedes neupřesňuje. Každopádně lze ale EQV dobíjet i na rychlonabíječkách s výkonem až 110 kW. V tomto případě je dobití akumulátoru z 10 % na 80 % kapacity otázkou „méně než 45 minut“.

Oficiální premiéru si tedy nové EQV zažije na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Datum uvedení na trh zatím neznáme, stejně jako cenovky. Novinka se bude vyrábět na španělské lince ve Vitorii společně s dosavadní třídou V.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

včera | Svět motorů | 36 příspěvků
Minitest BMW 640d xDrive GT: Svatební povoz, dálniční expres i luxusní náklaďák

BMW 640d xDrive GT

Jak byste hodnotili bleskurychlou možnost využít komfortního hrbáče od BMW, když nemáte čas a hrnou se na vás povinnosti okolo svatby? Asi nějak takhle…

7.  11.  2019 | Daniel Fuglevič | 55 příspěvků
TEST Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI: Ani ryba, ani rak. Tak co tedy?

Kia ProCeed GT 1.6 T-GDI

Gran Tourismo – ikonická posh kategorie komfortních, rychlých a rozměrných vozů pro neskromné transkontinentální cesty plné emocí. Od kochacích průjezdů serpentin Azurového pobřeží, přes agresivní stinty skrz Alpské průsmyky, po Vollgas na Autobahnu a cruising luxusními bulváry světových metropolí… tak přesně tohle Kia ProCeed GT neumí. Ale vypadá u toho zatraceně dobře!

5.  11.  2019 | Petr Schnagl | 62 příspěvků