Mercedes-Benz EQS SUV je známý pro svou plavnou a distingovanou jízdu. Zatímco slalom zvládl s naprostou brilancí, v losím testu děsivě pohořel.
Když se v roce 2021 na trhu objevil Mercedes-Benz EQS, bylo jasné, že SUV derivát bude záhy následovat. Vždyť se jedná o nejziskovější segment. Druhá vlajková loď se objevila loni jako představitel toho nejlepšího, co v současné době automobilka nabízí. Doslova překypuje technikou, ale jak si všechny ty stabilizace a asistenti poradí s jednoduchým slalomem a losím testem?
Ano, do redakce km77 přijel změřit síly Mercedes-Benz EQS SUV ve verzi 580 4Matic obutý do pneumatik Cooper Zeon CrossRange MO-S 275/40 R22, které jsou uzpůsobené právě pro Mercedes. Podobně jako minule testované BMW XM je EQS SUV obrovské. Na délku měří 5,13 m a váží 2810 kg. Právě rozměry a hmotnost byly největší slabinou BMW XM, i když zbytek auta se s výzvou pral statečně, někdy mu byla dráha malá.
Rozjezd do slalomu je překvapivě rychlý. Aby ne, když dvojice elektromotorů poskytuje výkon 544 koní. Mezi kužely auto drží v klidu a přesné stopě vzduchový podvozek s proměnlivou tuhostí i světlou výškou. Ostřejšímu průjezdu zatáčkami pomáhá také natáčecí zadní náprava v rozsahu až 10 °. Výsledkem je naprosto klidné a přesné ovládání s minimálními náklony karoserie. Vůz však musíte vést co nejplynuleji, protože asistenti mají tendenci zasahovat poměrně brzy. Změřený čas je stejný se Subaru Soltera, což je na tak velké SUV dobrý výsledek.
Při nájezdu do losího testu v požadované rychlosti 77 km/h vozu radikálně uklouzla přední náprava a stal se prakticky neřiditelným. Nedotáčivost se podařilo dostat pod kontrolu při nájezdové rychlosti 66 km/h, což je hodně pomalu. Při této hodnotě bylo po celou dobu EQS SUV pod kontrolou. Zmíněná nedotáčivost se objevila pokaždé při překročení 68 km/h a vždy měla okamžitý nástup. Velký podíl na tom má stabilizační systém, který se snaží za každou cenu auto zpomalit. Mercedes tedy moc prostoru řidiči nedává.