Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

 Mercedes-AMG

| Mercedes-AMG

Pohon zadních kol je pouze u nejlevnějšího modelu, jinak novinka spoléhá na systém 4MATIC.

Pohon zadních kol je pouze u nejlevnějšího modelu, jinak novinka spoléhá na systém 4MATIC.

Podvozek se skládá ze čtyřprvkového zavěšení vpředu a nezávislého víceprvkového zavěšení vzadu.

Podvozek se skládá ze čtyřprvkového zavěšení vpředu a nezávislého víceprvkového zavěšení vzadu.

Mercedes celkem nabídne tři verze s výkony 215 a 300 kW.

Mercedes celkem nabídne tři verze s výkony 215 a 300 kW.

Ani zde nechybí možnost palubní desky Hyperscreen s celkovou šířkou 141 cm.

Ani zde nechybí možnost palubní desky Hyperscreen s celkovou šířkou 141 cm.

Posádka má sice dostatek prostoru, ale zavazadelník za konkurencí v podobě BMW iX a Audi E-Tron zaostává.

Posádka má sice dostatek prostoru, ale zavazadelník za konkurencí v podobě BMW iX a Audi E-Tron zaostává.

Překvapivě je střídmější i než sedan EQE, jelikož má o cca 200 mm kratší rozvor.

Překvapivě je střídmější i než sedan EQE, jelikož má o cca 200 mm kratší rozvor.

Nové EQE SUV je podobně jako sedan kompaktnějším a dynamičtějším ekvivalentem třídy EQS.

Nové EQE SUV je podobně jako sedan kompaktnějším a dynamičtějším ekvivalentem třídy EQS.

Tvary karoserie vycházejí z již zažitého designového směru, který s sebou přináší i vysokou technickou vyspělost.

Tvary karoserie vycházejí z již zažitého designového směru, který s sebou přináší i vysokou technickou vyspělost.

Díky aktivním i pasivním aerodynamickým prvkům dosáhla automobilka koeficientu odporu vzduchu Cd 0,25 5.  

Díky aktivním i pasivním aerodynamickým prvkům dosáhla automobilka koeficientu odporu vzduchu Cd 0,25 5.  

Mercedes-Benz právě představuje čtvrtý model postavený na nové platformě EVA2 speciálně navržené pro elektromobily.

Mercedes-Benz právě představuje čtvrtý model postavený na nové platformě EVA2 speciálně navržené pro elektromobily.

Mercedes-Benz EQS SUV (2023) Foto: Mercedes-Benz

Mercedes-Benz EQS SUV (2023) | Foto: Mercedes-Benz

 Mercedes-AMG
 Mercedes-AMG
 Mercedes-AMG
 Mercedes-AMG
21
Fotogalerie

Mercedes-Benz EQE SUV má české ceny. AMG pod tři miliony nekoupíte, základ má skvělý dojezd

Stále ještě čekáme na vrcholnou verzi AMG 53, která bude mít i pohon všech kol 4Matic+, běžné AMG 43 má jen 4Matic.

Mercedes-Benz EQE SUV a jeho výkonnější derivát Mercedes-AMG EQE SUV jsou dalšími členy party elektrických SUV, které nyní německé prémiové značky chrlí jedno za druhým. Po říjnové premiéře už u tohoto vozu známe české ceny. Nabídku otevírá verze EQE 350+, což je pouze zadokolka o výkonu 215 kW, s avizovaným dojezdem 580 km a cenovkou 2.346.190 Kč.

Dále už jsou všechno čtyřkolky se systémem 4Matic, nejlevnější čtyřkolka 350 má stejný výkon jako zadokolka, ujede 537 km a stojí 2.417.580 Kč. Zájemce o šťavnatější dynamiku by mohla zajímat verze 500 s výkonem 408 koní, dojezdem 542 km a cenou 2.531.320 Kč. Vrcholem nabídky je nyní AMG EQE 43 4Matic s výkonem 476 koní. Zde už je nutné udělat kompromis s dojezdem, který činí 468 km, tedy nejméně ze všech.

Standardní výbava zahrnuje 19palcová kola, automatickou klimatizace Thermatic, 170kW palubní nabíječku, parkovacího asistenta, vyhřívání předních sedadel, adaptivní tempomat, navigaci MBUX Premium a mnoho dalšího. Do vozu lze připlatit řízení zadní nápravy s úhlem natočení až 10 stupňů a také vzduchový podvozek.

Verze AMG má řízení zadní nápravy i vzduchový podvozek ve standardu. Může ale mít například karbon-keramické brzdy, což se jako příplatek pro základní verze nenabízí. Připravte si ale v tomto případě 130 tisíc korun. Vůz používá pro všechny verze akumulátor o kapacitě 90,6 kWh, tedy stejně jako u sedanu EQE.

Mercedes-Benz EQE SUV: Základní technická data
Motorizace EQE 350+ EQE 350 4MATIC EQE 500 4Matic AMG 43 4Matic
Pohon zadní kola 4Matic 4Matic 4Matic
Výkon celkový [kW] 215 215 300 350
Točivý moment [N.m] 565 765 858 858
Výkon palubní nabíječky [kW] 170
Komb. spotřeba [kWh/ km] 18,1 19,2 19,3 23,2
Kombinovaný dojezd [km] 580 537 542 468
Délka × šířka × výška [mm] 4863 x 1940 x 1686
Rozvor [mm] 3030
Objem kufru [l] 520/580/1675
Cena [Kč] 2.346.190 2.417.580 2.531.320 3.079.450

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Doporučujeme

Články odjinud