Mercedes-Benz EQC 4×4² je elektromobil do těžkého terénu. Má 408 koní a bytelný podvozek

Lidé zodpovědní za dřívější off-roadové „éčko“ se teď pustili i do elektromobilu.

Přivítejte další z řady terénních speciálů německé značky. Modely označené 4×4² můžeme datovat zpátky k limitovanému Mercedesu G 500 4×4², kdy následně dorazil i projekt off-roadového kombíku E 400 All-Terrain 4×4². Teď však přichází doba elektrická a s ní také koncept EQC 4×4².

Mercedes dá sbohem manuální převodovce. Odchod čeká i řada spalovacích motorů

Mercedes dá sbohem manuální převodovce. Odchod čeká i řada spalovacích motorů

Recept je vlastně identický jako dříve. Elektrické SUV od Mercedesu dostalo nový terénní podvozek s portálovými nápravami, který společně s novými koly a off-road pneumatikami zvyšuje světlou výšku na 293 mm, což je o 153 mm více než u sériového modelu a dokonce o 53 mm více než u standardního modelu třídy G.

EQC 4×4² je rovněž o 200 mm širší s novými blatníky a zvětšeným rozchodem kol vpředu i vzadu. Ve výsledku tak není pro dříve městské SUV pobyt v lomu žádný problém. Mercedes chtěl jednoduše ukázat, že i dnešní progresivní elektrický luxus může být využit také v terénu.

Třída G prý není pro každého. Vtipná reklama ukazuje test, kterým musíte projít

Třída G prý není pro každého. Vtipná reklama ukazuje test, kterým musíte projít

Na pohonném ústrojí k žádným změnám nedošlo. Koncept používá dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 300 kW (408 koní), pohon všech kol a baterii o kapacitě 80 kWh. Lze však počítat s tím, že 4×4² už zrovna nedosáhne na původní dojezd EQC okolo 450 kilometrů. Přesný dojezd off-roadu Mercedes neupřesňuje.

Na jednu stranu tedy EQC 4×4² zůstane pouhým konceptem a do série nezavítá, na druhou stranu ale nepochybně ukazuje schopnosti Mercedesu ve tvorbě terénních vozů i v případě elektromobilů. Už totiž víme, že německá automobilka do budoucna plánuje čistě elektrickou variantu legendární třídy G.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Za volantem sériového Hyundaie i20 1.0 T-GDI mHEV: Kdo se může od koho učit?

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Třetí generace Hyundaie i20 se už nechce od konkurentů jen učit, ale v řadě ohledů hodlá stanovit nová měřítka.

dnes | Martin Jeník | 1 příspěvek
Za volantem nové Cupry Leon ST PHEV: Sportovní hlavně naoko, přesto důležitá

Cupra Leon ST eHybrid

Ačkoliv to tak při pohledu na registrační značku nemusí vypadat, novou Cupru Leon jsme poprvé testovali na českých silnicích. Jako první na trh vstoupí externě dobíjený hybrid, který však předpokládané sportovní zážitky dost naředil.

25.  10.  2020 | Jan Mička | 25 příspěvků
Minitest Toyota GR Supra Dynamic 2.0: Dobře maskovaná vzpomínka na Celicu?

Toyota GR Supra Dynamic 2.0

Menší výkon, nižší cena. Zaujme Toyota Supra i ve střízlivém provedení se čtyřválcem pod kapotou?

21.  10.  2020 | Vladimír Kadera | 7 příspěvků