Mercedes-Benz EQC 4×4² je elektromobil do těžkého terénu. Má 408 koní a bytelný podvozek

Lidé zodpovědní za dřívější off-roadové „éčko“ se teď pustili i do elektromobilu.

Přivítejte další z řady terénních speciálů německé značky. Modely označené 4×4² můžeme datovat zpátky k limitovanému Mercedesu G 500 4×4², kdy následně dorazil i projekt off-roadového kombíku E 400 All-Terrain 4×4². Teď však přichází doba elektrická a s ní také koncept EQC 4×4².

Mercedes dá sbohem manuální převodovce. Odchod čeká i řada spalovacích motorů

Mercedes dá sbohem manuální převodovce. Odchod čeká i řada spalovacích motorů

Recept je vlastně identický jako dříve. Elektrické SUV od Mercedesu dostalo nový terénní podvozek s portálovými nápravami, který společně s novými koly a off-road pneumatikami zvyšuje světlou výšku na 293 mm, což je o 153 mm více než u sériového modelu a dokonce o 53 mm více než u standardního modelu třídy G.

EQC 4×4² je rovněž o 200 mm širší s novými blatníky a zvětšeným rozchodem kol vpředu i vzadu. Ve výsledku tak není pro dříve městské SUV pobyt v lomu žádný problém. Mercedes chtěl jednoduše ukázat, že i dnešní progresivní elektrický luxus může být využit také v terénu.

Třída G prý není pro každého. Vtipná reklama ukazuje test, kterým musíte projít

Třída G prý není pro každého. Vtipná reklama ukazuje test, kterým musíte projít

Na pohonném ústrojí k žádným změnám nedošlo. Koncept používá dvojici elektromotorů pro kombinovaný výkon 300 kW (408 koní), pohon všech kol a baterii o kapacitě 80 kWh. Lze však počítat s tím, že 4×4² už zrovna nedosáhne na původní dojezd EQC okolo 450 kilometrů. Přesný dojezd off-roadu Mercedes neupřesňuje.

Na jednu stranu tedy EQC 4×4² zůstane pouhým konceptem a do série nezavítá, na druhou stranu ale nepochybně ukazuje schopnosti Mercedesu ve tvorbě terénních vozů i v případě elektromobilů. Už totiž víme, že německá automobilka do budoucna plánuje čistě elektrickou variantu legendární třídy G.

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

TEST Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid: Zenový silák za všechny prachy

Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid

Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.

7.  3.  2021 | Richard Herbich
TEST Dacia Sandero 1.0 SCe Comfort: Co všechno lze mít za míň než 300 tisíc?

Dacia Sandero 1.0 SCe

Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!

5.  3.  2021 | Jan Mička | 32 příspěvků
TEST Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG: Kam se ještě základní GTI nevydalo

Volkswagen Golf GTI 2.0 TSI DSG

Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.

3.  3.  2021 | Vladimír Kadera | 26 příspěvků