Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

První elektrické SUV od Mercedesu již míří na český trh. U novinky EQC se tak konečně dozvídáme základní cenovku, prvky základní výbavy a také konkurenceschopnost vůči dalšímu elektrickému SUV z Německa.

Mercedes-Benz EQC je první vlaštovkou v pomalu se rozšiřující rodině elektrických modelů automobilky. Po loňské premiéře už míří elektrické SUV také na trhy Evropy a české zastoupení Mercedesu tak zveřejňuje první informace o dostupnosti nového modelu. Nebudeme napínat, EQC bude v ČR začínat na částce 1.965.000 Kč, a to ve verzi 400 4Matic. Co všechno za tyto peníze dostanete?

Především tedy čekejte dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 300 kW (408 koní), které modelu zajišťují pohon všech kol, schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 vteřiny a rovněž táhnout přívěs o hmotnosti až 1800 kg. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 180 km/h.

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Díky bateriovému modulu o kapacitě 80 kWh je poté Mercedesem udávaný dojezd v kombinovaném cyklu přes 450 kilometrů. Stále se však jedná o předběžné hodnoty. Každý zákazník dostane k vozu kapalinou chlazenou nabíječku OBL s výkonem 7,4 kW, díky níž může nabíjet střídavým proudem jak z domácí elektrické sítě, tak z veřejných nabíjecích stanic.

Dobu nabíjení výrobce hezky vyzdvihuje s použitím nástěnné rychlonabíječky Wallbox, díky které lze dobu nabíjení „zkrátit až o dvě třetiny běžné doby“. V závislosti na stavu nabití akumulátorů tedy může EQC využívat maximální nabíjecí výkon až 110 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity v tom případě činí přibližně 40 minut.

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

EQC se rozměrově podobá současnému GLC, přičemž s ním sdílí identický rozvor 2873 mm. Na délku ovšem měří 4761 mm, na šířku 1884 a výška činí 1623 mm. Vůči GLC je tak o 14 mm nižší a 105 mm delší. Objem kufru je udávaných 500 litrů, tedy větší o 79 litrů.

Ve standardní výbavě verze 400 4Matic najdete adaptivní LED světlomety Multibeam, infotainment systém MBUX s hlasovým ovládáním, navigaci zohledňující co nejúspornější trasu, funkci dálkového přístupu k vozu skrze aplikaci v telefonu a samozřejmě taky poslední armádu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Mezi elektrickými SUV bude Mercedes EQC bojovat o zákazníky s Audi e-tron. Oba vozy nabízejí podobný výkon i dojezd, vůči Audi ovšem v základní formě vychází Mercedes levněji. Elektromobil od Audi totiž začíná na cenovce 2.094.900 Kč. O jeho prodeji na českém trhu jsme se už ostatně rozepsali dříve.

Mercedes-Benz EQC – technické údaje a české ceny
Verze 400 4Matic
Pohon 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300
Točivý moment [N.m] 760
Max. rychlost [km/h] 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1
Kapacita akumulátoru [kWh] 80
Max. dojezd [km] přes 450
Pohotovostní hmotnost [kg] 2425
Základní cena [Kč] 1.965.000

Mercedes-Benz

Mercedes-Benz je německý výrobce automobilů, autobusů, užitkových a nákladních vozů. Patří do skupiny Daimler AG.

Historie sahá až do roku 1886. Poprvé byla značka Mercedes použita na automobilu v roce 1901, jako Mercedes-Benz v roce 1926.

Mercedes-Benz třídy A • Mercedes-Benz třídy C • Mercedes-Benz třídy E • Mercedes-Benz třídy S • Mercedes-Benz CLA • Mercedes-Benz GLC • Mercedes-Benz GLB-SUV

Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků
Poprvé za volantem Škody Octavia RS iV: Eso v rukávu spořivého manažera

Škoda Octavia RS iV

Nová Škoda Octavia RS je k mání ve třech verzích pohonu. Vyzkoušeli jsme tu, která je z pohledu techniky nejkomplikovanější.

17.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 88 příspěvků
S elektrickým VW ID.3 poprvé v Česku: Velký skok pro VW, problém pro ostatní?

VW ID.3 1st Edition 150 kW

Volkswagen ID.3 se na našem trhu už nějaký ten pátek prodává, vůbec první kontakt na české půdě jsme s ním však zažili až minulý týden. A vy můžete taky.

14.  9.  2020 | Jan Mička | 59 příspěvků