Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

První elektrické SUV od Mercedesu již míří na český trh. U novinky EQC se tak konečně dozvídáme základní cenovku, prvky základní výbavy a také konkurenceschopnost vůči dalšímu elektrickému SUV z Německa.

Mercedes-Benz EQC je první vlaštovkou v pomalu se rozšiřující rodině elektrických modelů automobilky. Po loňské premiéře už míří elektrické SUV také na trhy Evropy a české zastoupení Mercedesu tak zveřejňuje první informace o dostupnosti nového modelu. Nebudeme napínat, EQC bude v ČR začínat na částce 1.965.000 Kč, a to ve verzi 400 4Matic. Co všechno za tyto peníze dostanete?

Především tedy čekejte dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 300 kW (408 koní), které modelu zajišťují pohon všech kol, schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 vteřiny a rovněž táhnout přívěs o hmotnosti až 1800 kg. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 180 km/h.

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Díky bateriovému modulu o kapacitě 80 kWh je poté Mercedesem udávaný dojezd v kombinovaném cyklu přes 450 kilometrů. Stále se však jedná o předběžné hodnoty. Každý zákazník dostane k vozu kapalinou chlazenou nabíječku OBL s výkonem 7,4 kW, díky níž může nabíjet střídavým proudem jak z domácí elektrické sítě, tak z veřejných nabíjecích stanic.

Dobu nabíjení výrobce hezky vyzdvihuje s použitím nástěnné rychlonabíječky Wallbox, díky které lze dobu nabíjení „zkrátit až o dvě třetiny běžné doby“. V závislosti na stavu nabití akumulátorů tedy může EQC využívat maximální nabíjecí výkon až 110 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity v tom případě činí přibližně 40 minut.

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

EQC se rozměrově podobá současnému GLC, přičemž s ním sdílí identický rozvor 2873 mm. Na délku ovšem měří 4761 mm, na šířku 1884 a výška činí 1623 mm. Vůči GLC je tak o 14 mm nižší a 105 mm delší. Objem kufru je udávaných 500 litrů, tedy větší o 79 litrů.

Ve standardní výbavě verze 400 4Matic najdete adaptivní LED světlomety Multibeam, infotainment systém MBUX s hlasovým ovládáním, navigaci zohledňující co nejúspornější trasu, funkci dálkového přístupu k vozu skrze aplikaci v telefonu a samozřejmě taky poslední armádu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Mezi elektrickými SUV bude Mercedes EQC bojovat o zákazníky s Audi e-tron. Oba vozy nabízejí podobný výkon i dojezd, vůči Audi ovšem v základní formě vychází Mercedes levněji. Elektromobil od Audi totiž začíná na cenovce 2.094.900 Kč. O jeho prodeji na českém trhu jsme se už ostatně rozepsali dříve.

Mercedes-Benz EQC – technické údaje a české ceny
Verze 400 4Matic
Pohon 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300
Točivý moment [N.m] 760
Max. rychlost [km/h] 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1
Kapacita akumulátoru [kWh] 80
Max. dojezd [km] přes 450
Pohotovostní hmotnost [kg] 2425
Základní cena [Kč] 1.965.000
TEST RAM 1500 Longhorn 5.7 V8 HEMI: Hustý pracant i Rolls-Royce zároveň

RAM 1500 Longhorn HEMI

Americká auta jsou na českých silnicích stále docela úkazem. Jasným králem mezi nimi je RAM 1500, který jsme vyzkoušeli v kovbojské výbavě Longhorn a s pořádným motorem V8 pod kapotou!

včera | Vladimír Kadera | 69 příspěvků
TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

1.  4.  2020 | Jan Mička | 60 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 147 příspěvků