Mercedes-Benz EQC má české ceny. Elektrické SUV se vejde pod 2 miliony korun

První elektrické SUV od Mercedesu již míří na český trh. U novinky EQC se tak konečně dozvídáme základní cenovku, prvky základní výbavy a také konkurenceschopnost vůči dalšímu elektrickému SUV z Německa.

Mercedes-Benz EQC je první vlaštovkou v pomalu se rozšiřující rodině elektrických modelů automobilky. Po loňské premiéře už míří elektrické SUV také na trhy Evropy a české zastoupení Mercedesu tak zveřejňuje první informace o dostupnosti nového modelu. Nebudeme napínat, EQC bude v ČR začínat na částce 1.965.000 Kč, a to ve verzi 400 4Matic. Co všechno za tyto peníze dostanete?

Především tedy čekejte dvojici elektromotorů o kombinovaném výkonu 300 kW (408 koní), které modelu zajišťují pohon všech kol, schopnost zrychlit z nuly na 100 km/h za 5,1 vteřiny a rovněž táhnout přívěs o hmotnosti až 1800 kg. Maximální rychlost je elektronicky omezená na 180 km/h.

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Produkční Mercedes GLB přijede už v létě. Do dvou let pak čekejte i elektrické EQB

Díky bateriovému modulu o kapacitě 80 kWh je poté Mercedesem udávaný dojezd v kombinovaném cyklu přes 450 kilometrů. Stále se však jedná o předběžné hodnoty. Každý zákazník dostane k vozu kapalinou chlazenou nabíječku OBL s výkonem 7,4 kW, díky níž může nabíjet střídavým proudem jak z domácí elektrické sítě, tak z veřejných nabíjecích stanic.

Dobu nabíjení výrobce hezky vyzdvihuje s použitím nástěnné rychlonabíječky Wallbox, díky které lze dobu nabíjení „zkrátit až o dvě třetiny běžné doby“. V závislosti na stavu nabití akumulátorů tedy může EQC využívat maximální nabíjecí výkon až 110 kW. Doba nabíjení z 10 na 80 % kapacity v tom případě činí přibližně 40 minut.

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

Nový Mercedes GLS oficiálně: Je to přes 5,2 metru německé dokonalosti

EQC se rozměrově podobá současnému GLC, přičemž s ním sdílí identický rozvor 2873 mm. Na délku ovšem měří 4761 mm, na šířku 1884 a výška činí 1623 mm. Vůči GLC je tak o 14 mm nižší a 105 mm delší. Objem kufru je udávaných 500 litrů, tedy větší o 79 litrů.

Ve standardní výbavě verze 400 4Matic najdete adaptivní LED světlomety Multibeam, infotainment systém MBUX s hlasovým ovládáním, navigaci zohledňující co nejúspornější trasu, funkci dálkového přístupu k vozu skrze aplikaci v telefonu a samozřejmě taky poslední armádu bezpečnostních a asistenčních systémů.

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Elektrické Audi e-tron má český ceník. Připravte si přes 2 miliony korun

Mezi elektrickými SUV bude Mercedes EQC bojovat o zákazníky s Audi e-tron. Oba vozy nabízejí podobný výkon i dojezd, vůči Audi ovšem v základní formě vychází Mercedes levněji. Elektromobil od Audi totiž začíná na cenovce 2.094.900 Kč. O jeho prodeji na českém trhu jsme se už ostatně rozepsali dříve.

Mercedes-Benz EQC – technické údaje a české ceny
Verze 400 4Matic
Pohon 2x elektromotor
Největší výkon [kW] 300
Točivý moment [N.m] 760
Max. rychlost [km/h] 180
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,1
Kapacita akumulátoru [kWh] 80
Max. dojezd [km] přes 450
Pohotovostní hmotnost [kg] 2425
Základní cena [Kč] 1.965.000
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 4 příspěvky
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků