TEST Mercedes-Benz EQB 300 4Matic: Mamabus do zásuvky dává větší smysl, než si myslíte

Mercedes-Benz EQB debutoval během loňského dubna a nyní už je běžnou součástí domácí nabídky značky. Jak jezdí v prostředním provedení EQB 300 s pohonem všech kol?
Radosti
Komfortní podvozek
Dostatečná dynamika
Možnost sedmi sedadel
Starosti
Ovládání přes touchpad
Řidičsky nenadchne
Grafika navigace
8  /10

Mercedes-Benz EQB vychází ze spalovací verze GLB, což je střední SUV namířené třeba proti vozům jako BMW X3, Audi Q5 nebo neprémiovým Seat Tarraco či Škoda Kodiaq. Možná si teď říkáte, že GLB je o trochu menší než zmíněné vozy a že srovnání s nimi snese spíše větší GLC, jenže automobilce se podařilo GLB hezky zařadit tím, že na maximum využívá vnitřní prostor. GLC tak teď vypadá spíše jako stylovka a GLB je ta rodinná krabice, která může mít navíc až sedm sedadel.

Tím se podařilo GLB odlišit nejen od zbytku nabídky, ale také od většiny konkurence a z vozu není tak jen další prémiové SUV do počtu. Příchod čistě elektrické verze v rámci rozšiřování rodiny EQ tak bylo logické a automobilka se nyní může pochlubit tím, že má na trhu elektrické SUV pro sedm lidí, které se obejde bez obludných rozměrů a dá se pořídit i pod hranicí jednoho a půl milionu korun. EQB se pro nás vyrábí v Maďarsku, pro Čínu zase vzniká v Pekingu v továrně Beijing Benz.

Prostor vítězí

Kdybych vám chtěl Mercedes-Benz EQB prodat, hned po podání ruky spustím o variabilním vnitřním prostoru. Sedm míst můžete v autě získat za příplatek 26 tisíc korun. Přístup k nim je možný díky posuvné druhé řadě sedadel po kolejnicích v rozmezí až 140 mm. Opěradla druhé řady sedadel navíc nejsou jen sklopná kvůli nastupování dozadu, ale také polohovatelná, čímž získají další přidanou hodnotu.

Třetí řada sedadel není plnohodnotná, ostatně rozvor 2,8 metru není všemocný. Automobilka sama uvádí, že sedadla jsou pro lidi do výšky 165 centimetrů, tudíž spíše pro děti. Tím pádem autu určitě odpustíte, že nasedání do třetí řady není pro dospělé úplně elegantní. Dospělí s výškou okolo 180 centimetrů se sem sice dostanou a vejdou, ale pouze v případě nouzového přesunu na krátkou vzdálenost. Mezi sedadly ale nechybí držáky na nápoje. Manipulace s třetí řadou sedadel je snadná, mají zezadu poutka a opěradla se zvedají zlehka.

Pokud jsou zadní sedadla sklopená, můžete mít přes ně přehozený kobereček, čímž vyvoláte dojem běžného zavazadlového prostoru. Srolovat koberec a vytáhnout sedadla tak může být váš party trik. Hlavně se pak ale auto dá používat jako běžné pětimístné SUV se zavazadlovým prostorem o objemu 465 litrů, který se po sklopení druhé řady sedadel zvětší na 1620 litrů. Běžná pětimístná konfigurace vozu, která má díky absenci složených opěradel nižší podlahu kufru, nabídne 495 litrů prostoru. Ano, hodí se zmínit, že spalovací GLB má kufr ještě o trochu větší.

Hej, Mercedesi…

Hlasové ovládání se neustále zdokonaluje a kdybych měl na něčem prezentovat, kam se už dostalo, vzal bych si právě Mercedes-Benz. Hlasová asistentka je vynikající a nevyžaduje žádná suchá hesla, příkazy mají jednoduše nádech konverzace. Na příkaz: „Hej Mercedesi, naviguj mě na nabíjecí stanici Ionity v Berouně,“ chvilku přemýšlí a pak už vás jen požádá, ať stisknete, nebo vyslovíte příslušné číslo pro navádění k cíli. Jednoduché, funkční.

Ani s většinou dalšího ovládání není problém, protože se mercedes i nadále spoléhá na klasická tlačítka. Multifunkční volant se ve větší míře obešel bez dotykových ploch a svůj vlastní tlačítkový panel má i klimatizace. Je tak velká škoda, že se displej ovládá touchpadem, který bohužel není moc přesný a používat ho je spíše chaotické než elegantní. Jeho přítomnost ale dává smysl, protože infotainment sdružený v jednom panelu s digitálním přístrojovým štítem je daleko od ruky. Další menší bolístkou je poměrně zastaralá grafika navigace, která pocit z moderního auta trochu sráží.

EQB jako auto pro život je jinak stejně dobré jako GLB. Nastupování i vystupování je snadné, práh není moc široký a sedáky v optimální výšce. Vstupní otvory na přední i zadní sedadla jsou dostatečné pro lidi, nákupy i dětské autosedačky. Zpracování je perfektní, za jízdy nic nevrže a signifikantní výdechy ventilace snad ani nezestárnou. Nešikovná je jen velká míra hliníkových ploch, které se stejně jako dekory z pianově černé těžko udržují čisté.

Škoda Kodiaq

Škoda Kodiaq je po modelu Yeti druhé SUV značky Škoda. Využívá koncernovou platformu MQB a vyrábí se v České republice spolu se sesterským SUV Seatu. Kodiaq je první model Škody, který lze objednat v sedmimístném provedení, dostupný je také v provedení sport (RS).

Ceny a výbava • Test Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW • Škoda Kodiaq RS

Diskuze (8) Další článek: Ferrari Daytona SP3 od Lego Technic je tak unikátní, že se k němu extra prodává i vzácný doplněk

Témata článku: , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , Auta SUV na Heureka.cz