Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Legendární Mercedes-Benz E500 je typický příklad toho správného silného Mercedesu, který děsí řidiče.

Automobilka Mercedes-Benz nebude vyrábět model E 63 AMG s pohonem pouze zadních kol. Současný model prodávaný s pohonem 4x4 za příplatek je tak poslední, nástupce už bude k dispozici výhradně jako čtyřkolka. Můžou za to zákazníci, kteří si v současné generaci po zavedení příplatku za 4Matic u AMG objednali celkem 90 % čtyřkolek. Malý zájem o pravověrné AMG tak způsobil, že už nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Každý správný přemotorovaný Mercedes má mít pohon výhradně zadních kol, zákazníci ale touží po čtyřkolce 

Ono se to asi nedá svádět na nedostatečné schopnosti nebo strach řidičů, protože těch skoro 600 koní a lokomotivní točivý moment plnotučných vozů AMG jsou jednoduše pro jednu nápravu možná až příliš. Jistě, ortodoxní fanoušek si bude myslet něco jiného, ten vám řekne, že jakmile tomu nebliká ve 200 km/h kontrola trakce, není to AMG. Ale prodejní čísla hovoří jasně. Syrovou zadokolku už mainstream nechce.

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Pokud jste se tedy těšili na nové správné E 63 AMG s výkonem 600 koní a váš prodejce pneumatik už kupuje zásoby v odpovídajícím rozměru na sklad, zadržte. Poslední šanci tak máte pouze s některým z posledních produktů E 63 AMG, než definitivně zmizí ze skladu. Nebo si můžete koupit starou ojetou třídu E s pořádným atmosférickým osmiválcem. Anebo si můžete koupit Mercedes-Benz S65 AMG Coupé. Ten se pořád prodává jako zadokolka.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků