Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Automobilka Mercedes-Benz nebude vyrábět model E 63 AMG s pohonem pouze zadních kol. Současný model prodávaný s pohonem 4x4 za příplatek je tak poslední, nástupce už bude k dispozici výhradně jako čtyřkolka. Můžou za to zákazníci, kteří si v současné generaci po zavedení příplatku za 4Matic u AMG objednali celkem 90 % čtyřkolek. Malý zájem o pravověrné AMG tak způsobil, že už nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Každý správný přemotorovaný Mercedes má mít pohon výhradně zadních kol, zákazníci ale touží po čtyřkolce 

Ono se to asi nedá svádět na nedostatečné schopnosti nebo strach řidičů, protože těch skoro 600 koní a lokomotivní točivý moment plnotučných vozů AMG jsou jednoduše pro jednu nápravu možná až příliš. Jistě, ortodoxní fanoušek si bude myslet něco jiného, ten vám řekne, že jakmile tomu nebliká ve 200 km/h kontrola trakce, není to AMG. Ale prodejní čísla hovoří jasně. Syrovou zadokolku už mainstream nechce.

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Pokud jste se tedy těšili na nové správné E 63 AMG s výkonem 600 koní a váš prodejce pneumatik už kupuje zásoby v odpovídajícím rozměru na sklad, zadržte. Poslední šanci tak máte pouze s některým z posledních produktů E 63 AMG, než definitivně zmizí ze skladu. Nebo si můžete koupit starou ojetou třídu E s pořádným atmosférickým osmiválcem. Anebo si můžete koupit Mercedes-Benz S65 AMG Coupé. Ten se pořád prodává jako zadokolka.

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

dnes | Milan Lažanský
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků