Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Automobilka Mercedes-Benz nebude vyrábět model E 63 AMG s pohonem pouze zadních kol. Současný model prodávaný s pohonem 4x4 za příplatek je tak poslední, nástupce už bude k dispozici výhradně jako čtyřkolka. Můžou za to zákazníci, kteří si v současné generaci po zavedení příplatku za 4Matic u AMG objednali celkem 90 % čtyřkolek. Malý zájem o pravověrné AMG tak způsobil, že už nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Každý správný přemotorovaný Mercedes má mít pohon výhradně zadních kol, zákazníci ale touží po čtyřkolce 

Ono se to asi nedá svádět na nedostatečné schopnosti nebo strach řidičů, protože těch skoro 600 koní a lokomotivní točivý moment plnotučných vozů AMG jsou jednoduše pro jednu nápravu možná až příliš. Jistě, ortodoxní fanoušek si bude myslet něco jiného, ten vám řekne, že jakmile tomu nebliká ve 200 km/h kontrola trakce, není to AMG. Ale prodejní čísla hovoří jasně. Syrovou zadokolku už mainstream nechce.

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Pokud jste se tedy těšili na nové správné E 63 AMG s výkonem 600 koní a váš prodejce pneumatik už kupuje zásoby v odpovídajícím rozměru na sklad, zadržte. Poslední šanci tak máte pouze s některým z posledních produktů E 63 AMG, než definitivně zmizí ze skladu. Nebo si můžete koupit starou ojetou třídu E s pořádným atmosférickým osmiválcem. Anebo si můžete koupit Mercedes-Benz S65 AMG Coupé. Ten se pořád prodává jako zadokolka.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků