Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Mercedes-Benz E63 AMG už nebude mít pohon zadních kol

Automobilka Mercedes-Benz nebude vyrábět model E 63 AMG s pohonem pouze zadních kol. Současný model prodávaný s pohonem 4x4 za příplatek je tak poslední, nástupce už bude k dispozici výhradně jako čtyřkolka. Můžou za to zákazníci, kteří si v současné generaci po zavedení příplatku za 4Matic u AMG objednali celkem 90 % čtyřkolek. Malý zájem o pravověrné AMG tak způsobil, že už nebude.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Každý správný přemotorovaný Mercedes má mít pohon výhradně zadních kol, zákazníci ale touží po čtyřkolce 

Ono se to asi nedá svádět na nedostatečné schopnosti nebo strach řidičů, protože těch skoro 600 koní a lokomotivní točivý moment plnotučných vozů AMG jsou jednoduše pro jednu nápravu možná až příliš. Jistě, ortodoxní fanoušek si bude myslet něco jiného, ten vám řekne, že jakmile tomu nebliká ve 200 km/h kontrola trakce, není to AMG. Ale prodejní čísla hovoří jasně. Syrovou zadokolku už mainstream nechce.

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Zatím nejostřejší Mercedes-AMG GT R zvládne 318 km/h

Pokud jste se tedy těšili na nové správné E 63 AMG s výkonem 600 koní a váš prodejce pneumatik už kupuje zásoby v odpovídajícím rozměru na sklad, zadržte. Poslední šanci tak máte pouze s některým z posledních produktů E 63 AMG, než definitivně zmizí ze skladu. Nebo si můžete koupit starou ojetou třídu E s pořádným atmosférickým osmiválcem. Anebo si můžete koupit Mercedes-Benz S65 AMG Coupé. Ten se pořád prodává jako zadokolka.

TEST Jaguar E-Pace D180 AWD: Sentimentální cesta

Jaguar E-Pace D180

V novodobé historii Jaguaru je E-Pace jedním z nejdůležitějších milníků. Půjčili si techniku od Land Roveru a snažili se do populárního segmentu malých SUV vnést sportovního ducha. Povedlo se?

dnes | Milan Lažanský | 20 příspěvků
Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

14.  8.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků