Mercedes-Benz E63 AMG supersedan oficiálně

Novinka Mercedesu nenechala po úniku informací a fotografií dlouho čekat na oficiální představení. Pojďme se na nové E63 AMG podívat.

Nový Mercedes třídy E vyvolal hned po svém loňském představení mnoho rozruchu a to zejména pro svůj neotřelý vzhled, jímž se automobilka odklonila od kruhových světel a nastolila ostré decentní hrany v kombinaci s dynamickými liniemi. Jak se dalo očekávat, veřejnosti si na nový vzhled začala postupně zvykat a opravdu po živém zhlédnutí zanechalo nové „éčko“ u mnoha lidí pozitivní dojmy. Pár měsíců po tomto debutu přišla řada nejen na sportovně laděné kupé, ale i dravý sedan s tradičním označením E63 AMG, který je ještě v lepší formě než jeho předchůdce.

Vzhled nového E63 AMG nebude pro naše čtenáře jistě žádnou velikou novinkou, jelikož první fotografie unikly již předevčírem, nyní se ale můžeme konečně podívat na fotky ve vyšším rozlišení a přidat k nim kompletní sadu informací.
Vzhled novinky jistě nezklamal, sportovně laděný interiér, nové nárazníky, citlivě vsazený blok LED pro denní svícení, 18-ti palcová kola a decentní difuzor dělají z tohoto vozu přesně to, co se od něj očekává - pohodlnou prostornou limuzínu s výkonným motorem a sportovním charakterem, s nímž jízda nebude pouze nudnou a rutinní záležitostí. Od vzhledu se ale posuňme k technické části.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes E63 AMG se rozhodl zamířit na úplný vrchol ve své třídě a své úhlavní konkurenty se bude snažit přemoci vylepšeným 6,2 litrovým osmiválcem s výkonem 386 kW/525 koní a maximálním točivým momentem 630 Nm. Jak už bylo avizováno, vůz je vybaven sedmistupňovým automatem a podle údajů výrobce zvládá sprint z klidu na 100 km/h za 4,5 vteřiny a ručička na tachometru se díky elektronickému omezovači zastaví na hodnotě 250 km/h. V případě jeho odstranění ale výrobce slibuje pookření mety 320 km/h, což je na sedan vyšší střední třídy jistě fascinující hodnota.
Vývoj v rámci divize AMG se v pozitivní míře podepsal na samotných parametrech, novinka je oproti svému předchůdci výkonnější zhruba o 11 koní, naopak dosahuje zhruba o 12 procent nižší kombinovanou spotřebu, která nyní činí 12,6 l/100 km.
Další výraznější změny se dotkly podvozku, který je vybaven novým elektronickým systémem tlumení přizpůsobujícím se aktuálním podmínkám. Oproti běžné verzi se změnil i rozchod kol na přední nápravě o 56 mm, zatímco drobnějším úpravám se nevyhnuly ani kola zadní osy. Standardem je přitom i systém ESP se třemi předvolenými režimy a výrazně vylepšená brzdová soustava. Jak jsme už zmínili výše, vůz zdobí litá kola ve stylu AMG, vepředu si přitom E63 AMG obouvá pneumatiky o rozměru 285/35 R18 a vzadu 255/40 R18.
Závěrem už jenom zmiňme, že novinka se do prodejů dostane v průběhu října, ještě předtím jej ale čeká oficiální představení v New Yorku, které se odehraje 10. dubna.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E63 AMG

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků