Mercedes-Benz E63 AMG supersedan oficiálně

Novinka Mercedesu nenechala po úniku informací a fotografií dlouho čekat na oficiální představení. Pojďme se na nové E63 AMG podívat.

Nový Mercedes třídy E vyvolal hned po svém loňském představení mnoho rozruchu a to zejména pro svůj neotřelý vzhled, jímž se automobilka odklonila od kruhových světel a nastolila ostré decentní hrany v kombinaci s dynamickými liniemi. Jak se dalo očekávat, veřejnosti si na nový vzhled začala postupně zvykat a opravdu po živém zhlédnutí zanechalo nové „éčko“ u mnoha lidí pozitivní dojmy. Pár měsíců po tomto debutu přišla řada nejen na sportovně laděné kupé, ale i dravý sedan s tradičním označením E63 AMG, který je ještě v lepší formě než jeho předchůdce.

Vzhled nového E63 AMG nebude pro naše čtenáře jistě žádnou velikou novinkou, jelikož první fotografie unikly již předevčírem, nyní se ale můžeme konečně podívat na fotky ve vyšším rozlišení a přidat k nim kompletní sadu informací.
Vzhled novinky jistě nezklamal, sportovně laděný interiér, nové nárazníky, citlivě vsazený blok LED pro denní svícení, 18-ti palcová kola a decentní difuzor dělají z tohoto vozu přesně to, co se od něj očekává - pohodlnou prostornou limuzínu s výkonným motorem a sportovním charakterem, s nímž jízda nebude pouze nudnou a rutinní záležitostí. Od vzhledu se ale posuňme k technické části.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes E63 AMG se rozhodl zamířit na úplný vrchol ve své třídě a své úhlavní konkurenty se bude snažit přemoci vylepšeným 6,2 litrovým osmiválcem s výkonem 386 kW/525 koní a maximálním točivým momentem 630 Nm. Jak už bylo avizováno, vůz je vybaven sedmistupňovým automatem a podle údajů výrobce zvládá sprint z klidu na 100 km/h za 4,5 vteřiny a ručička na tachometru se díky elektronickému omezovači zastaví na hodnotě 250 km/h. V případě jeho odstranění ale výrobce slibuje pookření mety 320 km/h, což je na sedan vyšší střední třídy jistě fascinující hodnota.
Vývoj v rámci divize AMG se v pozitivní míře podepsal na samotných parametrech, novinka je oproti svému předchůdci výkonnější zhruba o 11 koní, naopak dosahuje zhruba o 12 procent nižší kombinovanou spotřebu, která nyní činí 12,6 l/100 km.
Další výraznější změny se dotkly podvozku, který je vybaven novým elektronickým systémem tlumení přizpůsobujícím se aktuálním podmínkám. Oproti běžné verzi se změnil i rozchod kol na přední nápravě o 56 mm, zatímco drobnějším úpravám se nevyhnuly ani kola zadní osy. Standardem je přitom i systém ESP se třemi předvolenými režimy a výrazně vylepšená brzdová soustava. Jak jsme už zmínili výše, vůz zdobí litá kola ve stylu AMG, vepředu si přitom E63 AMG obouvá pneumatiky o rozměru 285/35 R18 a vzadu 255/40 R18.
Závěrem už jenom zmiňme, že novinka se do prodejů dostane v průběhu října, ještě předtím jej ale čeká oficiální představení v New Yorku, které se odehraje 10. dubna.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E63 AMG
TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků