Mercedes-Benz E63 AMG od Alpha: z 0 na 160 km/h za 6,2 s

Pokud je vám 525 koní málo a na nejnovější verzi E63 AMG jste ještě nenašetřili, u Alpha Performance pro vás mají alternativu. A takto jezdí…

Teprve letos v lednu představené nové provedení špičkového sedanu Mercedes-Benz E63 AMG je na tom s výkonem pochopitelně lépe než jeho předchůdce, ovšem přestavba z dílen Alpha Performance překonává i je. Základem pro tuto novou stavbu je předchozí verze modelu Mercedes-Benz E63 AMG, jež s příplatkovou tovární sadou AMG Performance Package dosahuje ve standardu výkonu 556 koní (409 kW).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E63 AMG od Alpha Performance vypadá na první pohled docela krotce...

Párem turbodmychadel dopovaný zážehový osmiválec AMG s objemem 5,5 l prošel u americké firmy Alpha Performance rozsáhlými úpravami, jejichž důsledkem je zvýšení výkonu na 862 koní (634 kW) a točivého momentu až na 1 218 Nm. Přestavbou prošla především soustava přeplňování, v níž byla většina původních dílů Garrett nahrazena díly novými, vyrobenými zvláště pro toto použití.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Skutečná legrace začne až po rozjezdu...

Jak vidíte také na níže připojeném videu, na první pohled se toho na tomto autě mnoho nezměnilo. Černý sedan naopak působí poměrně civilním dojmem, ovšem jeho jízdní výkony jsou úctyhodné. Z 0 na 96 km/h zrychlí za 3,3 s a hranice 161 km/h padne 6,6 s po rozjetí. Neméně působivé jsou i zrychlení 96 – 209 km/h za 6,58 s nebo čtvrtmíle za 10,7 s a s výslednou rychlostí 217 km/h.

Podobné úpravy vám u Alpha Performance vestaví také do modelů CL/CLS63 AMG, GL63AMG, ML63 AMG, SL63 AMG a S63 AMG ročníku 2012 a novějších.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 12 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 19 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 205 příspěvků