Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Mercedes přiveze do Detroitu kompletně celou třídu E po faceliftu. Kromě základního sedanu a kombi se můžeme těšit také na kabriolet, kupé a vrchol v podobě provedení E63 AMG.

Mercedes-Benz E63 AMG po faceliftu jsme si mohli nedávno prohlédnout na první fotografii, dnes už jsou k dispozici kompletní informace, video i fotogalerie, díky které se můžete podívat na všechny novinky týkající se designu.

Mercedes-Benz E63 AMG na první fotografii

Mercedes-Benz E63 AMG na první fotografii

To podstatné se událo pod kapotou. O pohon se stará osmiválec o objemu 5,5 l standardně naladěný na 557 koní (5500 ot/min) a 720 Nm dostupných v rozmezí od 1750 do 5250 ot./min. Zájemci mohou vybírat v případě karoserie sedan mezi pohonem zadní nápravy nebo systémem 4Matic. Klasická zadokolky zvládne sprint z nuly na stovku za 4,2 s, verze s pohonem všech kol je rychlejší o půl vteřiny. K dispozici je také karoserie kombi, ta je ovšem spojena pouze s pohonem všech kol. Zrychlení na 100 km/h zvládnete s kombíkem za 3,8 s.

Komu tohle nestačí, pro něj u AMG připravili výkonnější alternativu v podobě verze E63 AMG 4Matic S-Model. Přeplňovaný osmiválec je naladěn na 585 koní a točivý moment vrcholí hodnotou 800 Nm. V praxi to znamená zrychlení lepší o jednu desetinku sekundy. Bez ohledu na to, co konkrétně si vyberete, je standardem pro všechny verze omezovač nastavený na 250 km/h. Mercedes ovšem nabídne za příplatek jeho posunutí k magické hranici 300 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

E63 AMG používá sedmistupňovou automatickou převodovku AMG Speedshift MCT, která nabízí režimy Controlled Efficiency, Sport, Sport Plus a Manual. První jmenovaný aktivuje také funkci start/stop. Pokud sáhnete po pohonu všech kol, dostanete systém, který pracuje se základním poměrem 33/67 ve prospěch zadní nápravy. Jak je dnes zvykem, posilovač řízení je elektro-mechanický, samozřejmostí je také AMG Ride Control, tedy odpružení umožňující opět nastavit několik režimů (Comfort, Sport, Sport Plus).

Jak už bylo řečeno, premiéru má ostré „éčko“ naplánovanou na detroitský autosalon. Verze s pohonem zadních kol dorazí do prodeje v dubnu, čtyřkolka a S-Model přijdou v červnu. Cena zatím oznámena nebyla. 

 

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků