Mercedes-Benz E420 CDI: silnější než V10 TDI

Mercedes-Benz třídy E dostane nový naftový osmiválec 420 CDI, který nabídne skutečně špičkový výkon, 231 kW (314 k). Dosud byl nejsilnějším nafťákem E400 CDI, který už ale zmizel z českých ceníků. Nový osmiválec se stává o jediný kilowatt výkonnější než pětilitrový V10 TDI, který je nabízen ve Volkswagenu Touareg a Phaeton. Otázkou je, zda tu šlo skutečně o snahu překonat VW, nebo je to jen shoda náhod.

Motor nabízí na osmiválec obrovský točivý moment, 730 Nm, který je dostupný v 2 200 otáčkách (V10 TDI má 750 Nm). Na stovku zrychlí vůz za 6,1 s, z rychlosti 60 na 120 km/h se rozjede na třetí rychlostní stupeň jen za 5,4 s. O špičkové parametry se stará přímé vstřikování common rail třetí generace. Kombinovaná spotřeba činí rozumných 9,3 l na sto km, ve standardu je filtr pevných částic, sedmistupňová automatická převodovka a vzduchové odpružení Airmatic.

Další novinkou bude pohon všech kol 4matic i pro verzi E320 CDI; nyní lze 4matic objednat pouze k benzíňákům E280, E350 a E500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků