Mercedes-Benz E420 CDI: silnější než V10 TDI

Mercedes-Benz třídy E dostane nový naftový osmiválec 420 CDI, který nabídne skutečně špičkový výkon, 231 kW (314 k). Dosud byl nejsilnějším nafťákem E400 CDI, který už ale zmizel z českých ceníků. Nový osmiválec se stává o jediný kilowatt výkonnější než pětilitrový V10 TDI, který je nabízen ve Volkswagenu Touareg a Phaeton. Otázkou je, zda tu šlo skutečně o snahu překonat VW, nebo je to jen shoda náhod.

Motor nabízí na osmiválec obrovský točivý moment, 730 Nm, který je dostupný v 2 200 otáčkách (V10 TDI má 750 Nm). Na stovku zrychlí vůz za 6,1 s, z rychlosti 60 na 120 km/h se rozjede na třetí rychlostní stupeň jen za 5,4 s. O špičkové parametry se stará přímé vstřikování common rail třetí generace. Kombinovaná spotřeba činí rozumných 9,3 l na sto km, ve standardu je filtr pevných částic, sedmistupňová automatická převodovka a vzduchové odpružení Airmatic.

Další novinkou bude pohon všech kol 4matic i pro verzi E320 CDI; nyní lze 4matic objednat pouze k benzíňákům E280, E350 a E500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků