Mercedes-Benz E420 CDI: silnější než V10 TDI

Mercedes-Benz třídy E dostane nový naftový osmiválec 420 CDI, který nabídne skutečně špičkový výkon, 231 kW (314 k). Dosud byl nejsilnějším nafťákem E400 CDI, který už ale zmizel z českých ceníků. Nový osmiválec se stává o jediný kilowatt výkonnější než pětilitrový V10 TDI, který je nabízen ve Volkswagenu Touareg a Phaeton. Otázkou je, zda tu šlo skutečně o snahu překonat VW, nebo je to jen shoda náhod.

Motor nabízí na osmiválec obrovský točivý moment, 730 Nm, který je dostupný v 2 200 otáčkách (V10 TDI má 750 Nm). Na stovku zrychlí vůz za 6,1 s, z rychlosti 60 na 120 km/h se rozjede na třetí rychlostní stupeň jen za 5,4 s. O špičkové parametry se stará přímé vstřikování common rail třetí generace. Kombinovaná spotřeba činí rozumných 9,3 l na sto km, ve standardu je filtr pevných částic, sedmistupňová automatická převodovka a vzduchové odpružení Airmatic.

Další novinkou bude pohon všech kol 4matic i pro verzi E320 CDI; nyní lze 4matic objednat pouze k benzíňákům E280, E350 a E500.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

dnes | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků