Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)

Nemusíte být namyšlený podnikatel nebo rozmarný milionář, abyste si koupili Mercedes-Benz. Stačí požadovat automobil, který ukrajuje kilometry jako nůž máslo. A přesně takový je MB třídy E, v našem testu v provedení 320 CDI Estate Avantgarde.
Mercedes-Benz E320CDI Estate: božské kombi (megatest)
Seznam kapitol
  1. Legendární značka, vyvážený design, prodejní úspěch
  2. Zpracování interiéru, uspořádání, přístrojová deska, systém COMAND
  3. Přehrávač DVD, sedadla a nastavení, volant, navigace
  4. CD měnič, tempomat, vnitřní a zavazadlový prostor, odkládací plochy
  5. Charakteristika motoru, odhlučnění, parametry, automat
  6. Vzduchové pérování, jízdní vlastnosti, brzdy (SBC), lahůdky
  7. Výbava - základní a testovaného modelu, parametry
  8. Všechny pořízené snímky pohromadě

Mercedes-Benz si kvalitou a technickou vyspělostí vybudoval v průběhu minulého století pozitivní zvuk na celém světě. Zkuste se zmínit, že vlastníte Mercedes. Většina lidí pokývá uznale hlavou a řekne: Hm, Mercedes, to se máš. A vůbec přitom nezáleží, jestli je to Čech, Australan, Němec nebo Američan. Ano, v Německu jezdí tolik mercedesů jako u nás škodovek, ale pozitivní zvuk zůstává. Zkuste se zaměřit na reklamy, kterými se Mercedes-Benz připomíná, případně ještě donedávna připomínal, své cílové skupině.

U cesty stojí billboard a na něm nic. Nic kromě veliké stříbrné hvězdy. Tvůrci reklamy se neobtěžovali použít text, na billboardu nenajdete jediné písmenko. Přesto ti, kteří mají rozumět, vědí, že se jedná o Mercedes-Benz. Vzpomeňte také na známou reklamu, v níž manžel omlouvá svůj pozdní příchod tím, že se mu pokazilo auto. Manželka se na muže nedůvěřivě podívá a pronese: Mercedes-Benz? To všechno uvádím proto, abych připomněl, jakou sílu značka MB má. To ovšem přestává stačit.

Při rozhodování o koupi mercedesu hraje důležitou roli známost značky a její vnímání veřejností (tedy zvuk), k prodejnímu úspěchu ovšem nestačí. K němu potřebuje automobilka špičkové auta, což si MB naštěstí uvědomuje. A třída E je toho nejlepším důkazem.

Pohledná klasika

Experimentovat s tvary se nemusí vyplatit v žádném segmentu, natož ve vyšší střední třídě, kde zákazníci požadují spíše střídmost. Rozčeřit stojaté vody se pokusil německý bavorák a přes počáteční nedůvěru tradičních zákazníků prodává stále více vozů. Je otázkou, jakým způsobem by zareagovali na úplně nové pojetí zákazníci Mercedesu, kteří jsou na současné tvary zvyklí a můžeme rovněž spekulovat o tom, zda má vůbec smysl po následujících X let vzhled nějak výrazněji měnit.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
I kdyby se vepředu netřpytila stříbrná hvězda, jen málokdo by
pochyboval, že se dívá do tváře některému z mercedesů. Mohutná
přední část a typické rysy ho zkrátka prozradí

Překotný vývoj a silná konkurence ale nutí automobilky reagovat, čemuž se musí přizpůsobit i veliké ryby jako MB. Bude zajímavé sledovat, zda tato značka ustojí konkurenční tlak a setrvá u pomalého, ale jistého vývoje (designu), nebo se pokusí zareagovat na novátorský přístup např. bavoráku a jestliže ano, zda nebude výsledek odpuzující pro zákazníky. Každopádně současná podoba vozů Mercedes-Benz asi nikoho neurazí, i když někomu může vadit právě onen neměnný design. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Přestože automobilka nezahálí a na designu svých modelů pilně
pracuje, probíhá vývoj pomalu a nenásilně. A to se zákazníkům líbí

Například E dle mého názoru ztělesňuje vyvážený vůz, s úctyhodnými rozměry, ovšem jemnými proporcemi a směsicí lehce stravitelných linek. Přední části dominuji kruhové světlomety různých velikostí a chromovaná mřížka chladiče korunovaná stříbrnou hvězdou. Na světlomety a mřížku nenásilně navazuje mohutná přední kapota zvlněná tak, aby kopírovala kulaté světlomety. Boční dveře s jemným prolisem a chromovou lištou umocňují pocity luxusu a lehkosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Zadní část působí vyváženě a proti předchůdci vypadá i dynamicky.
--- Velká 18palcová kola s pneumatikami s nízkým profilem E sluší

Chromovaný štítek s nápisem Avantgarde mění pocity ve skutečnost, stejně jako obrovská 18palcová kola obutá do pneumatik 245/40 na předních a 265/35 na zadních kolech. Protažená zadní část na rozdíl od některých předchozích kombi stejnojmenné značky nevypadá násilně, i když může někomu automobil připomínat vůz pohřební (jak někteří kolemjdoucí „vtipně“ poznamenali), celkově můžeme označit výsledek snažení designérů za vydařený.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Senzory usnadňují parkování. E kombi s délkou 4850 mm není totiž
žádný prcek

Teprve za volantem E jsem si uvědomil, kolik mercedesů brázdí české vozovky. Přestože se nemůžeme porovnávat se západními trhy, myslím, že MB bude u nás stále populárnější. Například testovaná řada E se prodává výborně. Reakce okolí na sympatické E jistě odhadnete, automobil se zářícími disky pozornosti neušel, stejně jako posádka uvnitř – pěstěný padesátník vypadá za volantem méně nápadně než pětadvacetiletý „mladíček“. 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Legendární značka, vyvážený design, prodejní úspěch
  2. Zpracování interiéru, uspořádání, přístrojová deska, systém COMAND
  3. Přehrávač DVD, sedadla a nastavení, volant, navigace
  4. CD měnič, tempomat, vnitřní a zavazadlový prostor, odkládací plochy
  5. Charakteristika motoru, odhlučnění, parametry, automat
  6. Vzduchové pérování, jízdní vlastnosti, brzdy (SBC), lahůdky
  7. Výbava - základní a testovaného modelu, parametry
  8. Všechny pořízené snímky pohromadě

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 320 000 Kč
Mercedes GLA 2,1
Rok výroby: 2017
Stav: 14 855 km
Cena: 800 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 193 078 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků