Mercedes-Benz E300 BlueTec: první dieselový hybrid

Automobilka Mercedes-Benz představuje svůj první automobil osazený hybridní soustavou využívající služeb vznětové pohonné jendotky. Je jím sedan E300 BlueTec Hybrid, jehož prodeje budou zahájeny koncem příštího roku, a to i v karosářské verzi kombi.

Pohonné ústrojí se skládá z čtyřválcového vznětového motoru s objemem 2,2 l a výkonem 204 koní (149 kW) a elektromotoru o výkonu 20 koní (15 kW), které dohromady dávají točivý moment až 580 Nm. Malý elektromotor je včleněn mezi spalovací motor a sedmistupňovou automatickou převodovku a působí jako zrychlovač při akceleraci, kdežto při brzdění slouží coby hlavní součást soustavy rekuperace brzdné energie.

Krátkodobě může Mercedes-Benz E300 BlueTec jet na čistě elektrický pohon rychlostí až 35 km/h, dosahuje průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km a produkuje emise CO2 ve výši 109 g/km. Podle býrobce si přestavba sedanu řady E na tuto pohonnou soustavu nevyžádala žádné omezení objemu zavazadelníku, neboť kompaktní akumulátory nalezly své místo přímo v motorovém prostoru. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E300 BlueTec
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků