Mercedes-Benz E300 BlueTec: první dieselový hybrid

Automobilka Mercedes-Benz představuje svůj první automobil osazený hybridní soustavou využívající služeb vznětové pohonné jendotky. Je jím sedan E300 BlueTec Hybrid, jehož prodeje budou zahájeny koncem příštího roku, a to i v karosářské verzi kombi.

Pohonné ústrojí se skládá z čtyřválcového vznětového motoru s objemem 2,2 l a výkonem 204 koní (149 kW) a elektromotoru o výkonu 20 koní (15 kW), které dohromady dávají točivý moment až 580 Nm. Malý elektromotor je včleněn mezi spalovací motor a sedmistupňovou automatickou převodovku a působí jako zrychlovač při akceleraci, kdežto při brzdění slouží coby hlavní součást soustavy rekuperace brzdné energie.

Krátkodobě může Mercedes-Benz E300 BlueTec jet na čistě elektrický pohon rychlostí až 35 km/h, dosahuje průměrné kombinované spotřeby 4,1 l/100 km a produkuje emise CO2 ve výši 109 g/km. Podle býrobce si přestavba sedanu řady E na tuto pohonnou soustavu nevyžádala žádné omezení objemu zavazadelníku, neboť kompaktní akumulátory nalezly své místo přímo v motorovém prostoru. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E300 BlueTec
Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků