Mercedes-Benz E200 NGT na zemní plyn

Málokterý výrobce nabízí některý ze svých vozů přímo z výroby přestavěný na zemní plyn, zpravidla si majitel vozu nechává přestavbu udělat dodatečně. Jednou z automobilek, která má v nabídce automobil na zemní plyn, je Mercedes-Benz. Ta už delší dobu nabízí E 200 NGT, vůz, který dokáže spalovat jak benzín, tak zmíněný zemní plyn. Od loňského léta se prodává na švédském, italském, rakouském a švýcarském trhu.

Motor je stejný jako u verze E 200, tedy osmnáctistovka přeplňovaná kompresorem. Maximální výkon motoru je 120 kW, maximální točivý moment 240 Nm. Při spalování zemního plynu má ještě o něco nižší emise než v případě, že je spalován benzín – 168 g/km CO2 oproti 215 g/km. Na zemní plyn má vůz takřka stejné dynamické vlastnosti jako na benzín, na stovku se dostane za 10,8 s, tedy jen 0,1 s později. Maximálka je v obou případech shodná, 227 km/h. Kombinovaná spotřeba benzínu je devět litrů na sto km, plynu pak 6,1 kg/100 km.

Zvenčí pozná kolemjdoucí E 200 NGT jen podle většího víčka nádrže – ostatně to je vidět na obrázku, jsou zde totiž dva plnící otvory. NGT má čtyři plynové zásobníky, které pojmou 18 kg plynu. Palivová nádrž na benzín zůstala na svém místě a má nezměněný objem, 65 l. Zavazadlový prostor musel trochu ustoupit zásobníkům na plyn a má objem jen 400 l; chybí také rezervní kolo. Při jízdě řidič mezi jednotlivými pohony přepíná pomocí tlačítka na multifunčkním volantu, případně na středové konzole. Když dojde plyn, motor automaticky přejde na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
TEST: Moto Guzzi Audace Carbon – Pořádná stylovka za půl milionu

Moto Guzzi Audace Carbon

Pokud jste rádi středem pozornosti, milujete bloumání krajinou bez určeného cíle a neplánujete tripy delší než 200 km, mohla by vás tahle fajnová Guzzi zajímat. Ohromuje svým charakterem a její motor vás nadchne stejně jako italský smysl pro detail.

28.  9.  2017 | Michal Žďárský | 11 příspěvků