Mercedes-Benz E200 NGT na zemní plyn

Málokterý výrobce nabízí některý ze svých vozů přímo z výroby přestavěný na zemní plyn, zpravidla si majitel vozu nechává přestavbu udělat dodatečně. Jednou z automobilek, která má v nabídce automobil na zemní plyn, je Mercedes-Benz. Ta už delší dobu nabízí E 200 NGT, vůz, který dokáže spalovat jak benzín, tak zmíněný zemní plyn. Od loňského léta se prodává na švédském, italském, rakouském a švýcarském trhu.

Motor je stejný jako u verze E 200, tedy osmnáctistovka přeplňovaná kompresorem. Maximální výkon motoru je 120 kW, maximální točivý moment 240 Nm. Při spalování zemního plynu má ještě o něco nižší emise než v případě, že je spalován benzín – 168 g/km CO2 oproti 215 g/km. Na zemní plyn má vůz takřka stejné dynamické vlastnosti jako na benzín, na stovku se dostane za 10,8 s, tedy jen 0,1 s později. Maximálka je v obou případech shodná, 227 km/h. Kombinovaná spotřeba benzínu je devět litrů na sto km, plynu pak 6,1 kg/100 km.

Zvenčí pozná kolemjdoucí E 200 NGT jen podle většího víčka nádrže – ostatně to je vidět na obrázku, jsou zde totiž dva plnící otvory. NGT má čtyři plynové zásobníky, které pojmou 18 kg plynu. Palivová nádrž na benzín zůstala na svém místě a má nezměněný objem, 65 l. Zavazadlový prostor musel trochu ustoupit zásobníkům na plyn a má objem jen 400 l; chybí také rezervní kolo. Při jízdě řidič mezi jednotlivými pohony přepíná pomocí tlačítka na multifunčkním volantu, případně na středové konzole. Když dojde plyn, motor automaticky přejde na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 39 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků