Mercedes-Benz E200 NGT na zemní plyn

Málokterý výrobce nabízí některý ze svých vozů přímo z výroby přestavěný na zemní plyn, zpravidla si majitel vozu nechává přestavbu udělat dodatečně. Jednou z automobilek, která má v nabídce automobil na zemní plyn, je Mercedes-Benz. Ta už delší dobu nabízí E 200 NGT, vůz, který dokáže spalovat jak benzín, tak zmíněný zemní plyn. Od loňského léta se prodává na švédském, italském, rakouském a švýcarském trhu.

Motor je stejný jako u verze E 200, tedy osmnáctistovka přeplňovaná kompresorem. Maximální výkon motoru je 120 kW, maximální točivý moment 240 Nm. Při spalování zemního plynu má ještě o něco nižší emise než v případě, že je spalován benzín – 168 g/km CO2 oproti 215 g/km. Na zemní plyn má vůz takřka stejné dynamické vlastnosti jako na benzín, na stovku se dostane za 10,8 s, tedy jen 0,1 s později. Maximálka je v obou případech shodná, 227 km/h. Kombinovaná spotřeba benzínu je devět litrů na sto km, plynu pak 6,1 kg/100 km.

Zvenčí pozná kolemjdoucí E 200 NGT jen podle většího víčka nádrže – ostatně to je vidět na obrázku, jsou zde totiž dva plnící otvory. NGT má čtyři plynové zásobníky, které pojmou 18 kg plynu. Palivová nádrž na benzín zůstala na svém místě a má nezměněný objem, 65 l. Zavazadlový prostor musel trochu ustoupit zásobníkům na plyn a má objem jen 400 l; chybí také rezervní kolo. Při jízdě řidič mezi jednotlivými pohony přepíná pomocí tlačítka na multifunčkním volantu, případně na středové konzole. Když dojde plyn, motor automaticky přejde na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4 AllGrip: Chcete ho? Ano, chcete ho!

Suzuki Jimny 1.5 VVT 4x4

Když na vás Jimny pohlédne svým roztomilým kukučem, není ani třeba klást onu známou otázku „Chcete mě?“. Tehle roztomilej kříženeček je totiž moc hodnej, má rád projížďky po lese, ale umí se chovat i ve městě, hodí se k dětem i na práci, moc toho nespapá a vejde se skoro všude. Toho prostě chcete, o tom není sporu. Ale zaprvé není všechno jen a jen růžové, a pak je tu ještě jedna zásadní otázka: Automat, nebo manuál? Pečlivě jsme vyzkoušeli oba.

včera | Petr Schnagl | 26 příspěvků
První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 59 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků