Mercedes-Benz E200 NGT na zemní plyn

Málokterý výrobce nabízí některý ze svých vozů přímo z výroby přestavěný na zemní plyn, zpravidla si majitel vozu nechává přestavbu udělat dodatečně. Jednou z automobilek, která má v nabídce automobil na zemní plyn, je Mercedes-Benz. Ta už delší dobu nabízí E 200 NGT, vůz, který dokáže spalovat jak benzín, tak zmíněný zemní plyn. Od loňského léta se prodává na švédském, italském, rakouském a švýcarském trhu.

Motor je stejný jako u verze E 200, tedy osmnáctistovka přeplňovaná kompresorem. Maximální výkon motoru je 120 kW, maximální točivý moment 240 Nm. Při spalování zemního plynu má ještě o něco nižší emise než v případě, že je spalován benzín – 168 g/km CO2 oproti 215 g/km. Na zemní plyn má vůz takřka stejné dynamické vlastnosti jako na benzín, na stovku se dostane za 10,8 s, tedy jen 0,1 s později. Maximálka je v obou případech shodná, 227 km/h. Kombinovaná spotřeba benzínu je devět litrů na sto km, plynu pak 6,1 kg/100 km.

Zvenčí pozná kolemjdoucí E 200 NGT jen podle většího víčka nádrže – ostatně to je vidět na obrázku, jsou zde totiž dva plnící otvory. NGT má čtyři plynové zásobníky, které pojmou 18 kg plynu. Palivová nádrž na benzín zůstala na svém místě a má nezměněný objem, 65 l. Zavazadlový prostor musel trochu ustoupit zásobníkům na plyn a má objem jen 400 l; chybí také rezervní kolo. Při jízdě řidič mezi jednotlivými pohony přepíná pomocí tlačítka na multifunčkním volantu, případně na středové konzole. Když dojde plyn, motor automaticky přejde na benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků