Mercedes-Benz E: nové informace z brožury

Měsíc poté, co se na internetu objevily první snímky nové generace třídy E, prosákly ven i informace z oficiální brožury.

První snímky nového modelu známe již zhruba čtyři týdny a za tu dobu stihly obletět snad všechna média. Nicméně na první pohled nové „Éčko“ příliš nezaujalo a když už, ohlasy veřejnosti byly vesměs negativní. Nicméně vynášet soudy nad vzhledem auta, jež jsme zatím neměli možnost vidět živě, by bylo poněkud ukvapené a tak si raději počkáme na jeho oficiální představení, které se odehraje zřejmě již na jarním ženevském autosalonu. Nyní se ale pojďme blíže podívat, co odkryly strany oficiální brožury, která se v oscanované podobě objevila na internetu.

Nový Mercedes E-klasse oproti svému předchůdci mírně povyrostl, na délku měří 4 868 mm, což je více o 12 mm, na šířku 1 854 mm a naopak, na výšce Éčko ztratilo 13 mm, takže tento rozměr činí 1 470 mm. Dostatečný vnitřní prostor a komfort pak slibuje 2 874 mm rozvor náprav, který se oproti předchozí verzi prodloužil o 20 mm.
Neméně zajímavá je i nabídka agregátů, v níž najdeme dieselové a benzínové motory, z nichž si budou moci vybrat jak příznivci nízké spotřeby, tak i řidiči s „těžší nohou“. Základem benzínových motorů je čtyřválec E200 CGI s výkonem 135 kW/184 koní. Hned po něm následuje E250 CGI disponující výkonem 150 kW/204 koní a E350 CGI s vyšším výkonem rovnajícím se 215 kW/292 koním. Vrcholem nabídky, nebereme-li v úvahu agregát u verze AMG, je prozatím osmiválec E500, jenž tento model zásobuje výkonem 285 kW/388 koní.
Příznivci vznětových agregátů si ovšem taky přijdou na své, nabídka začíná motorem E200 CDI s výkonem 100 kW/136 koní a maximálním točivým momentem 360 Nm. Dále následuje velice populární E220 nabízející výkon 125 kW/170 koní a E250 CDI s výkonem 150 kW/204 koní. Špičkou nabídky vznětových agregátů je pak E350 CDI, který je nabízen ve verzích BlueTec a BlueEfficiency disponuje výkonem 170 kW/231 koní a maximálním točivým momentem 540 Nm. Automobilka tedy nezapomíná ani na vyznavače dieselových agregátů, kterých ale v dnešní době už nepřibývá tolik co dříve.
Jak jsme už naznačili o pár řádků výše, Mercedes chystá i verzi AMG, která bude mít kromě slušivého sportovního paketu i „pár“ koní navíc. O pohon se bude starat pravděpodobně 6,2 litrový osmiválec s výkonem zhruba 366 kW/550 koní. Na bližší informace ohledně této verze si ovšem ještě budeme muset počkat.
Vraťme se ještě na chvíli k stránkám oficiální brožury, které zčásti prozrazují i stupně výbav a jejich obsah. Pokud vám tedy nestačí standardní výbava, budete mít na výběr ještě z dalších troch dobře známých výbavových stupňů. Očekáváte-li od svého auta větší luxus, postačí vám výbava Elegance, která zahrnuje dřevěné obložení interiéru, přední mlhovky nebo různé chromové lišty. Pro vyznavače sportovnějšího stylu je zde výbava Avantgarde, kde už najdeme LED mlhovky a sedmnáctipalcová kola (standardně jsou šestnáctipalcová) a v interiéru jsou pak dřevené obklady nahrazeny hliníkovými. Vrcholem na seznamu výbav je pak Exclusive, kde najdeme téměř všechny nabízené luxusní prvky.
Kromě těchto stupňů bude k dispozici i z nabídky prémiových materiálů a doplňků ze série Designo a pochopitelně bude k dispozici i paket optického vylepšení AMG.
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek   
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes Benz E v oficiální brožuře automobilky
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků
TEST Honda PCX 125 vs. začátečník: Trapas hned na začátku!

Skútr Honda PCX 125

Skútr s motorem o objemu 125 kubických centimetrů můžete už pěkných pár let řídit pouze s řidičákem na auto. Je ale bezpečné vypustit „jednostopého eléva“ přímo do pražského provozu? To jsem se rozhodl vyzkoušet na vlastní kůži.

4.  8.  2018 | Jan Mička | 36 příspěvků