Mercedes-Benz E Guard, neprůstřelná limuzína

Také nová generace třídy E se dočkala úpravy Guard, neboli speciální úpravy, která má zajistit větší bezpečnost a odolnost proti útokům. E-klasse v této úpravě je vyráběn na samostatné lince spolu s dalšími modely této kategorie.

Vůz je dodatečně vybaven speciálními díly, které ochraňují důležitá místa. Zákazník si vybere jakou bezpečností třídu má vůz splňovat a Mercedes pak vůz upraví dle požadavků. Samozřejmostí jsou tedy speciální neprůstřelná skla, speciální díly, které zvyšují odolnost karosérie proti střelným zbraním a také speciální dojezdové pneumatiky, které umožní ujet až 30 kilometrů rychlostí 80 km/h i v případě ztráty tlaku.

Velkou změnou proti minulosti je nasazení naftového motoru. Je to vůbec poprvé, co bude nabídnut model Guard, odvozený z E-klasse, s naftovým motorem. Zájemce si tak bude moci vybrat ze tří verzí. Dvě jsou vybaveny benzínovým motorem s označením E350 o hmotnosti 2 065 kg a E500 o hmotnosti 2 155 kg a jedna o označením E 320 CDI, 2 140 kg "živé" váhy.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Guard
Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

16.  12.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků