Mercedes-Benz E Guard, neprůstřelná limuzína

Také nová generace třídy E se dočkala úpravy Guard, neboli speciální úpravy, která má zajistit větší bezpečnost a odolnost proti útokům. E-klasse v této úpravě je vyráběn na samostatné lince spolu s dalšími modely této kategorie.

Vůz je dodatečně vybaven speciálními díly, které ochraňují důležitá místa. Zákazník si vybere jakou bezpečností třídu má vůz splňovat a Mercedes pak vůz upraví dle požadavků. Samozřejmostí jsou tedy speciální neprůstřelná skla, speciální díly, které zvyšují odolnost karosérie proti střelným zbraním a také speciální dojezdové pneumatiky, které umožní ujet až 30 kilometrů rychlostí 80 km/h i v případě ztráty tlaku.

Velkou změnou proti minulosti je nasazení naftového motoru. Je to vůbec poprvé, co bude nabídnut model Guard, odvozený z E-klasse, s naftovým motorem. Zájemce si tak bude moci vybrat ze tří verzí. Dvě jsou vybaveny benzínovým motorem s označením E350 o hmotnosti 2 065 kg a E500 o hmotnosti 2 155 kg a jedna o označením E 320 CDI, 2 140 kg "živé" váhy.

Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Guard
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků