Mercedes-Benz E Combi oficiálně představen

Po včerejším úniku prvních snímků Mercedes uvolnil kompletní sadu fotografií a informací o svém prominentním kombíku třídy E.

Nový sedan třídy E se v našich showroomech ještě ani neohřál, a my se nacházíme jen několik měsíců od chvíle, kdy se zde setkáme s odvozeným kombíkem. Mercedesy E v provedení kombi jsou desetiletími prověřenou značkou pro prostorné, komfortní a luxusní automobily, nyní máme k dispozici kromě obsáhlé fotogalerie i potřebné podrobnosti o nejnovějším z nich.

Novinka se zařadí do seznamu světových premiér, jež se světu poprvé ukáží letos ve Frankfurtu, do prodejů na většině významných trhů vstoupí koncem tohoto roku. „Éčko“ v provedení kombi bude dlouhé 4 895 mm, široké 1 854 mm a vysoké 1 471 mm. V porovnání s předchozím modelem došlo ke zvětšení prostoru zejména pro cestující vzadu, který je nyní v úrovni loktů o 50 mm širší (1 505 mm) a cestující zde mají rovněž o 50 mm více prostoru pro hlavy (1 010 mm). Větší je i prostor pro zavazadla, který po sklopení zadních sedadel dosáhne objemu až 1 950 litrů, což je nesporně úctyhodné číslo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stejně jako sedan bude i kombík nové řady E dodáván s širokou paletou čtyř, šesti a osmiválcových motorů o výkonu od 136 koní (100 kW) do 525 koní (386 kW), vrcholná porce bude přitom vyhrazena provedení E63 vyšlechtěnému u AMG.

V rámci downsizingu byly některé dosavadní zážehové, vidlicové šestiválce nahrazeny novou generací přímovstřikových čtyřválců, jež z nižšího zdvihového objemu nabízejí vyšší výkon a točivý moment, pochopitlně ale především nižší spotřebu a emise. Nabídka jednotlivých verzí tak bude pro první měsíce prodejů vypadat následovně:

Zážehové motory

E 200 CGI (183 k) 6st. manuální převodovka, pohon zadních kol, cena od € 42 721
E 250 CGI (204 k) 5st. automatická převodovka, pohon zadních kol, cena od € 47 719
E 350 CGI (272 k) 7st. automatická převodovka, pohon zadních nebo všech kol, cena od € 55 156,50
E 500 (388 k) 7st. automatická převodovka, pohon zadních kol, cena od € 70 150,50

Vznětové motory

E 220 CDI (170 k) 6st. manuální převodovka, pohon zadních kol, cena od € 44 803,50
E 250 CDI (204 k) 6st. manuální převodovka, pohon zadních kol, cena od € 47 719
E 350 CDI (231 k) 7st. automatická převodovka, pohon zadních nebo všech kol, cena od  € 54 204,50

Nejvýkonnějším dieselem takj bude provedení E350 CDI s výkonem 231 koní (170 kW), které v kombinovaném provozu spotřebuje o 0,5 litru nafty méně než dosavadní verze E320 CDI.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 

Uvnitř se můžete těšit na plnohodnotou nabídku bezpečnostních a komforních prvků nové třídy E. Za zmínku stojí devítka standardně montovaných airbagů s další dvojicí za příplatek (boční airbagy pro cestující vzadu), inteligentní předpínače pásů pro všechna sedadla a aktivní opěrky hlavy pro minimalizaci poranění krku. Základy komfortu bude mít na starosti standardně montovaný aktivní podvozek s adaptivními tlumiči, který na palubě podtrhnou všechny myslitelné prvky výbavy od špičkových audiosystémů až po nejnovější generaci palubního systému Command.

Za zmínku stojí, že Američané se nového kombi dočkají až v červnu příštího roku, a to výhradně v provedení E350 4matic. Jde o další důsledek klesající místní poptávky po drahých evropských kombících, o čemž jsme vás informovali i na tomto místě v souvislosti s úvahami o tom, že následující BMW řady 5 již možná nedostane své pětidvéřové provedení, jež by mohl nahradit nový model 5 GT.

Zámořští zákazníci Mercedesu si alespoň budou nyní moci vůbec poprvé připlatit za sportovní paket, který nabídne kromě jiného též jinou masku chladiče, agresivnější nárazníky, odvrtávané kotouče brzd nebo zvláštní pětipaprskové ráfky o průměru 17 palců, jež je v Evropě standardně nabízen již léta.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
Mercedes-Benz E Combi 2010
Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 33 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků