Mercedes-Benz E Cabrio: víme, jak bude vypadat

Na veřejnost unikly snímky nového kabrioletu od Mercedesu, třídy E Cabrio. A odkud? Pochopitelně z patentového úřadu.

Většinou si stěžujeme na úplatnost a nezodpovědnost úředníků, v některých konkrétních případech jsme však za ni vděční. Nyní totiž zřejmě těmto parametrům, jimiž se vyznačují klotové rukávy snad všude na světě, vděčíme za docela rozsáhlou fotogalerii k připravovanému kabrioletu Mercedes-Benz nové řady E.

Ten nepřímo naváže na někdejší model CLK, jenž byl opravdu prazvláštním konglomerátem. Využíval techniky řady C, vypadal jako „éčko“ a cenově byl nasunut přímo mezi ně. Díky tomu se stal třídou samou pro sebe, která jen těžko hledala přímého konkurenta, na druhou stranu se jednalo o jistý druh podvodu na zákaznících. Mercedes-Benz CLK zvláště ve svých počátcích zaznamenával kvalitní prodejní úspěchy, a to zejména na americkém trhu. Nyní však Mercedes rozehrál poněkud přímější hru a na typ CLK navazují varianty nové řady E. Kupé jsme vám představili třeba na tomto místě a záhy by se k němu měla připojit právě vyobrazená varianta s plátěnou střechou, jež by se v prodejích měla objevit v průběhu příštího roku.  
 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podle dostupných informací se tento nový model již pilně testuje na německém Nurburgringu a očekává se, že bude ve svém pojetí dosti těžit ze studie ConceptFascination, kterou jsme vám představili na tomto místě. Kabriolet má být o nějakých 100 mm delší než dosavadní typ CLK, který nahrazuje, a vyznačuje se opět tradiční plátěnou skládací střechou. Snímky, jež jsou vám k dispozici níže, nesou značky patentního úřadu Evropské unie, což naznačuje, že přesně takto bude skutečný kabriolet řady E vypadat.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nabídka pohonných jendotek má kopírovat škálu dosavadních motorů určených pro řadu E v provedení kupé, což znamená nabídku čtyř, šesti a osmiválců s výkony od 200 do 382 koní, přičemž vrcholem nabídky bude opět varianta E550. Posunutí modelu CLK na úroveň řady E Mercedesu zároveň umožní rozšířit modelovou paletu o levnější kupé a kabriolet vycházející z menší řady C, což usnadní přímý útok na dvoudvéřové varinaty BMW řady 3.

Jak se však zdá, příběh rozvoje třídy E tímto nekončí, neboť se očekává též zavedení dynamicky vyhlížejícího kombíku, jenž se bude zakládat opět na studii ConceptFascination, na kterou Mercedes klade od počátku velký důraz, žádné bližší informace však zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E Cabrio na prvních renderech
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků