Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Ladičská společnost Brabus o tomto víkendu představila svoji přestavbu aktuální verze kombi Mercedes-Benz E 63 AMG. Vůz vypadá „rychle“, ale 850 koní byste do něj asi neřekli…
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogalerie

U Brabusu ladí vše, co má na kapotě trojcípou hvězdu, ať už jde o luxusní sedan Mercedes-Benz Brabus 60 S Dragon, off-road Mercedes-Benz Brabus B63S nebo sanitky Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motory V8. Na autosalonu v Essenu se nyní Brabus blýsknul sadou prvků pro aktuální provedení Mercedes-Benz E 63 AMG s karoserií kombi. Pokud čekáte modifikaci starší stavby Mercedes-Benz Brabus E V12 Cabrio, budete asi překvapení, že kromě barvy toho tyto dva vozy mnoho společného nemají.

 

 

Novinka z dílen Brabusu přináší především opět výrazně modifikovaný motor, tentokrát v podobě osmiválce AMG, který známe i z nového sedanu Mercedes-Benz S 63 AMG. Převrtán byl z 5,5 l na 5,9 l a kromě upraveného programu řídicí jednotky dostal především pár větších turbodmychadel nebo nový výfukový trakt. Výsledkem je razantní posílení z výchozích 585 koní (430 kW) a 800 Nm až na výsledných 850 koní (625 kW), přičemž točivý moment je s ohledem na zachování rozumné životnosti pohonné soustavy elektronicky omezen na 1 150 Nm.

Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Připomeňme, že je to o plných 50 koní více, než dávají dosavadní dvanáctiválce Brabus s objemem 6,3 l! A teď k jízdním výkonům. Střední kombi Mercedes-Benz s výše pospaným motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,1 s a dosáhne rychlosti omezené na 300 km/h. Pokud si připlatíte za speciální pneumatiky, zvýší vám u Brabusu limit na 350 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při ladění interiéru podle přání zákazníka se iniciativě meze nekladou...

Po těchto údajích už asi nic zajímavějšího uvést nemůžeme, přesto to alespoň zkusme. V rámci modifikací tohoto kombi připravili u Brabusu upravený podvozek s paletou litých ráfků do průměru 20 palců, aerodynamické doplňky z uhlíkových kompozitů a modifikace interiéru, u nichž lze vybírat z široké škály čalounických i obkladových materiálů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogalerie
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 10 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků