Mercedes-Benz E 63 AMG z dílen Brabus: 850 koní pro decentní kombík

Ladičská společnost Brabus o tomto víkendu představila svoji přestavbu aktuální verze kombi Mercedes-Benz E 63 AMG. Vůz vypadá „rychle“, ale 850 koní byste do něj asi neřekli…
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogalerie

U Brabusu ladí vše, co má na kapotě trojcípou hvězdu, ať už jde o luxusní sedan Mercedes-Benz Brabus 60 S Dragon, off-road Mercedes-Benz Brabus B63S nebo sanitky Mercedes-Benz Sprinter Brabus s motory V8. Na autosalonu v Essenu se nyní Brabus blýsknul sadou prvků pro aktuální provedení Mercedes-Benz E 63 AMG s karoserií kombi. Pokud čekáte modifikaci starší stavby Mercedes-Benz Brabus E V12 Cabrio, budete asi překvapení, že kromě barvy toho tyto dva vozy mnoho společného nemají.

 

 

Novinka z dílen Brabusu přináší především opět výrazně modifikovaný motor, tentokrát v podobě osmiválce AMG, který známe i z nového sedanu Mercedes-Benz S 63 AMG. Převrtán byl z 5,5 l na 5,9 l a kromě upraveného programu řídicí jednotky dostal především pár větších turbodmychadel nebo nový výfukový trakt. Výsledkem je razantní posílení z výchozích 585 koní (430 kW) a 800 Nm až na výsledných 850 koní (625 kW), přičemž točivý moment je s ohledem na zachování rozumné životnosti pohonné soustavy elektronicky omezen na 1 150 Nm.

Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Mercedes-Benz E63 AMG: 585 koní, 4Matic a stovka za 3,6 s

Připomeňme, že je to o plných 50 koní více, než dávají dosavadní dvanáctiválce Brabus s objemem 6,3 l! A teď k jízdním výkonům. Střední kombi Mercedes-Benz s výše pospaným motorem zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,1 s a dosáhne rychlosti omezené na 300 km/h. Pokud si připlatíte za speciální pneumatiky, zvýší vám u Brabusu limit na 350 km/h.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Při ladění interiéru podle přání zákazníka se iniciativě meze nekladou...

Po těchto údajích už asi nic zajímavějšího uvést nemůžeme, přesto to alespoň zkusme. V rámci modifikací tohoto kombi připravili u Brabusu upravený podvozek s paletou litých ráfků do průměru 20 palců, aerodynamické doplňky z uhlíkových kompozitů a modifikace interiéru, u nichž lze vybírat z široké škály čalounických i obkladových materiálů.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Mercedes-Benz E 63 AMG
  2. Fotogalerie
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička | 2 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků