Mercedes-Benz E 300 L: na velikosti záleží

Prodloužená verze střední řady Mercedesu s označením E 300 L byla představena čínskému lidu. A tomu také zůstane určena...

Rozvojové trhy se vyznačují tím, že zde menší vozy často plní úkoly, jež ve světě vyspělém přísluší větším modelům. Také z tohoto důvodu jsou zde tolik oblíbeny sedany odvozené z evropských automobilů nižších tříd, za příklad poslouží v Turecku vyráběný Renault Thalia. Tento jev se projevuje i v kategoriích vyšších, o čemž svědčí i řada premiér z letošního autosalonu v Pekingu, který své brány uzavře druhého květnového dne. Na tomto místě jsme vám představili prodlouženou verzi sedanu BMW nové řady 5 a nyní se můžete seznámit s obdobně situovaným modelem Mercedes-Benz 300 L.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je však třeba dodat, že západní automobilky v Pekingu zároveň dokázaly, že své čínské zákazníky nehodlají nijak šidit, takže jsme se zde stali svědky i prezentací omezených, výhradně pro čínský trh určených sérií ze stájí značek Lamborghini nebo Bentley, jež jsme vám představili na tomto, resp. na tomto místě. Model E 300 L je dosud vůbec prvním vozem značky Mercedes určeným výhradně Číňanům. Jeho interiér nyní nabízí cestujícím na zadních sedadlech o 140 mm více prostoru pro kolena, neboť rozvor náprav nabyl na výsledných 3 014 mm. Celková délka vozu tak poskočila na 5 008 mm. Kromě verze E 300 L se bude nabízet i přímovstřikové provedení E 260 CGI L.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba modely se budou vyrábět v továrně Beijing Benz Automotive Corporation, jež je společným podnikem firem Mercedes-Benz a Beijing Automotive Industry Holding Company (BAIC). Luxusní vozy s prodlouženým rozvorem náprav v Číně zkrátka „letí“ a novinka se má postarat o další posilování prodejů značky Mercedes-Benz, která zde během prvního čtvrtletí letošního roku zaznamenala meziroční nárůst o 112 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E 300 L
Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků