Mercedes-Benz E 300 L: na velikosti záleží

Prodloužená verze střední řady Mercedesu s označením E 300 L byla představena čínskému lidu. A tomu také zůstane určena...

Rozvojové trhy se vyznačují tím, že zde menší vozy často plní úkoly, jež ve světě vyspělém přísluší větším modelům. Také z tohoto důvodu jsou zde tolik oblíbeny sedany odvozené z evropských automobilů nižších tříd, za příklad poslouží v Turecku vyráběný Renault Thalia. Tento jev se projevuje i v kategoriích vyšších, o čemž svědčí i řada premiér z letošního autosalonu v Pekingu, který své brány uzavře druhého květnového dne. Na tomto místě jsme vám představili prodlouženou verzi sedanu BMW nové řady 5 a nyní se můžete seznámit s obdobně situovaným modelem Mercedes-Benz 300 L.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je však třeba dodat, že západní automobilky v Pekingu zároveň dokázaly, že své čínské zákazníky nehodlají nijak šidit, takže jsme se zde stali svědky i prezentací omezených, výhradně pro čínský trh určených sérií ze stájí značek Lamborghini nebo Bentley, jež jsme vám představili na tomto, resp. na tomto místě. Model E 300 L je dosud vůbec prvním vozem značky Mercedes určeným výhradně Číňanům. Jeho interiér nyní nabízí cestujícím na zadních sedadlech o 140 mm více prostoru pro kolena, neboť rozvor náprav nabyl na výsledných 3 014 mm. Celková délka vozu tak poskočila na 5 008 mm. Kromě verze E 300 L se bude nabízet i přímovstřikové provedení E 260 CGI L.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba modely se budou vyrábět v továrně Beijing Benz Automotive Corporation, jež je společným podnikem firem Mercedes-Benz a Beijing Automotive Industry Holding Company (BAIC). Luxusní vozy s prodlouženým rozvorem náprav v Číně zkrátka „letí“ a novinka se má postarat o další posilování prodejů značky Mercedes-Benz, která zde během prvního čtvrtletí letošního roku zaznamenala meziroční nárůst o 112 %.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz E 300 L
Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

včera | Miro Mihálik | 34 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků