nabijanie na full do 2 minut, cena od 14.999e s abs v zaklade a som za.
Jaj kes om.precital tu debatu.LoLLoLLoLTrollovia trolia ako divy a ludia zbytocne reaguju a podporuju trollov.Podla odhadov ten prototyp stal viac ako 15 milionov Eur plus naklady na vyvoj.A vraj predajna cena bude minimalne 110 000 libier.Co je sprostost , ved tolko budu stat len suroviny na vyrobu.Pri stupajucich cenach a aj nedostatku litia, cobaltu, niklu, medi, wafferov bude cena aj 2x taka.Len fakt posadnuty ekoteroristi a zeleny pomatenci si kupia elektrosrot co bude a vzdy bude viac na nabijacke ako jazdit.A kvoli NIM nam brutalne stupne cena elektriny ale NIE LEN im ale NAM vsetkym !!!Ja by som im to dal doplacat nam vsetkym cely narast ceny elektriny.Tak sa snad uz ludia zobudia a zacnu protestovat vo velkom
Proč tě tak baví lhát?
Takhle to vypadá, když má přístup na internet “úplně každý”.Navrhuji zákon o IQ a psychologických testech, než bude zájemci zřízen internet.Pak snad nebudeme číst takové ultrazhovadilosti, jakože cena elektřiny nám vzrostla, protože někdo vyrábí a jiný si kupuje elektromobil. Takový závěr může vypadnout jen z úplně vymlácené palice. Typoval bych to na fotbalistu amatéra z oblasti Poprad - Tatry.
Co si budem nalhávat, má specielní pneu, který se nedají normálně koupit, baterku co má polovinu váhy zřejmě dvoumístného jinak než rekord nepoužitelného verglu, v krátkosti podtrženo sečteno: nesmysl za milion euro. Koukněte ale na dnešního prodejce ze zámoří, ten dává docela dinosaurům na frak. Prodává jak o závod, to se řadě lidí nelíbí, ale je o 10 let před nimi.
Zkuste EQS ve stejný cenový kategorii jako T-S a pak nám zkuste říct, kdo komu dává na frak...
Podle prodaných kusů je to celkem vidět. Kam se mám ještě mrknout ?
Na fotkách to má 4 dveře, tzn. jestli je to jen dvoumístný vůz, tak že by tam ty zadní dveře nebyly kvůli zadním sedadlům? ;-)
To je sice krásné, ALE stále je tu základní problém. Když bydlím na sídlišti, kde to auto dobiju? To mám občas (nevím,jak často) trávit čas u nabíječky někde na ulici?
Asi málokdo ze sídliště jezdí každý den 1000 km, aby musel každý den nabíjet. Tzn. s dojezdem přes 1000 km na 1 nabití by se to mohlo nabíjet jen jednou za čas někde mimo sídliště. Možná by to stačilo dobít jen jednou za týden nebo za měsíc. Nebylo by to tak moc závislé na budování a dostupnosti nabíjecí infrastruktury, jako elektromobily s menším dojezdem, které je nutné dobíjet častěji.
S dojezdem 1000km, by se to nabíjení jednou za měsíc ne? To je tak těžké? Kolik průměrné denně člověk z paneláku potřebuje jezdit? 20, 30, 40 km? 1000 : 40 km = 25 dní!Když jede dál nabíjet cestou na rychlonabijecce
K nabíječce nepřijedeš s 0% baterie a dobiješ ji na 80%. Takže např z reálného dojezdu 500 km máš najednou 350 - 380 km. V zimě ti prvotní vyhřátí kabiny sežere 50 km a promrzlé baterie budou na 70% kapacity, tzn. 200 - 250 km. To uz opravdu není pro každého.Ostatně, elektromobily si kupují pouze ti, kteří k němu mají i spalovák. Elektrice fandím, ale zatím nenastal její čas,aby nahradila spalovák na pozici jediného plnohodnotného vozu.
Ale pánové, úplně zbytečná debata... Že by mohla být naše sídliště plná těchto aut za X mio - defacto dražších než ty panelákové byty, to je hodně vlhký sen našich fanboys 😁... I když si jednou měsíčně zajedete někam na hodinu nabít (připusťme že bude i spotřeba ve městě pořád tak malá, já jí mám s i3 nejnižší spíš u meziměsta při konstantních rychlostech do 90km/h bez zbytečných ztrát z rozjíždění a rekuperování, plachtění je výhodnější, i tak je ta hodinka nabíjení velké baterie násobek součtů měsíčních tankování - ale budiž, třeba bude hypercharger jednou u každé hospody s vlastní trafostanicí tak prostě jen nedodržíme jednou měsíčně povolenou pauzu), jenže takové hyper nabíjení je už dnes dražší než jízda ropákem a ceny jdou stále nahoru - to náš panelákový člověk nechce, on chce spořivé EV (čili ideálně malé, levné, lehké). Za dlouhý parking na nějaké pomalejší nabíječce jsou zase pokuty a stejně musí od nabíječky odjet např. MHD, kdo by tam čekal hodiny, nařídit budíka a zase pro auto dojet. Ne, drtivá většina zaměstnavatelů nemá možnost stavět nabíjecí huby, ani zvyšovat příkony/jističe pro své zaměstnance, dokonce většina nemá ani vlastní parking vyjma ředitelského fleku na chodníku před vchodem. A co z toho vyplývá? Ne, sídliště opravdu nebudou nějaká hromadná hnízda těchto aut. Je to paradox - EV jsou ideální do města, ale jejich provozování je zrovna ve městech, kde má minimum lidí vlastní dům s pozemkem, ideálně garáží a tedy možností vlastní zásuvky + FVE, nejkomplikovanější. Ne neřešitelné, ale už bez většiny výhod.
Oslo?
Myslíš ty 2 hodinové fronty a nejlevnější nabíječku v podzemních garážích? Ano, technicky to lze, ale stojí to prachy. Pokud tady bude polovina voličů podporovat babišoviny, které by vedly ke ztrátě 800mld ročně, nebudeme na pouliční dobíjení nikdy. A navíc, Oslo je malinké.
Může nahradit ho.no....neumí dávat meziplyny....
Nedávno sem v rádiu poslouchal zástupce svazu dovozcu aut jak jsou evropská Ev už dávno před Teslou. Nijak tesle nefandím a Ev obecne ale zatím se tedy Tesla na to jak stare portfolio má drží a evropská Ev zatím její prodeje moc neohrožují. Uvidíme co udělá gigafactory jestli se trh pak rychle nasytí nebo jestli prodeje naopak porostou. Z dlouhodobé hlediska mají šanci nejvi menší Ev nebo užitkové ty se prodávat budou muset protože firmám nakonec nic jiného nezbude a úřadům také ne a soukromníci zas víc počítají peníze. Takže doufat že sociální služby budou rozvážet obědy a klienty v El. Berlingo a ne v Tesle ale u naz už člověk viděl věci ze by se nakonec nedivil.
Mala BEV jsou jen okrajova zalezitost pro emisni politiku. I sam velky VW jiz predeslal, ze radsi omezi vyrobu, nez vyrabet levne vozy. Budouci vyroba aut bude na zpusob Bugatti a jen velmi malo vyrobcu to unese. Nasledky si kazdy snadno domysli.
Na to že jsou okrajová se mezi Ev prodávají nějak moc dobře;). Ale chápu že chtějí něco s větší marži i když pořád mi nikdo nevysvětlil jak se sestavuje cena malého EV že vyjde kolem 700 ;) při ceně 1kw cca 100 eur. Spíš mi přijde že prostě dotace jsou zisk navíc a nářky maskují že si i na těch malých výrobce slušně vydělá.
Děláš z toho kovbojku :-) Levnými vozy mysleli konkurenci korejců, kterým není schopné cenově konkurovat. Tak to oplácají lepšími materiály a bude to cenově blíže k Audi. Ostatně, nová Fabia též cenově odskočila I20.
Oni taky skoro všichni odsouvají ten levný příměstský EV a přitom se směnou Zoe a Springu. Nevím čím chtějí naplnit linky. On VW má dost silné odbory jestli budou vyrábět o dost míň než dřív a ještě k tomu auta méně náročná na pracovní sílu tak to bude kovbojky:) doufám že pana generálního už brzo vyženou. Jediné co je zachraňuje jenže si teď navýšili marže a že jim to u části lidí a firem pořád prochází ale toho taky ubude jak budou mít lidí i firmy hlouběji do kapsy tak možná bude více obchoďáku jezdit v i30 a manažerů v nějakém SUV ala Santa Fe atd.
Male levne eletro bude být třeba Kona ci Ioniq (ne Ioniq 5, ale ten starší). V nejaky akci se dají sehnat i kolem 700k. Na dojíždění do města ze satelitu jako ok.
Na dojizdeni ze satelitu neco za 700k v akci. Tady nekdo upadl na hlavu. Ze satelitu.
Snad brzo ukonci dotace na Ev a nasytí se trh drahých Ev. A snad se pak někdo začne skutečně snažit o malé levné Ev které může dávat apson trochu smyl. Ale uvidíme jestli vůbec bude materiál na baterky pro tak masové rozšíření jaké pro Ev je v plánu. Zatím to má vše víc děr a neznámých než by bylo zdravo a maskuje se to politicko ekologickým nadšením a vírou v rychlost technologického pokroku. Zatím to moc optimisticky nevidím. Zejména v současné mezinárodní situaci.
Ne a ne a ne.Pro masovou výrobu nepoužitelná kravina a říkejte si co chcete.
Byl by, mimo výzvratku, i nějaký relevantní důvod, proč by to nešlo vyrábět masově?
Masově , znamená pro masy a ne pro pár zbohatlíků, křupane.
Takže nebyl, cucáčku. Chápu. Umřeš hloupý, a plně si to zasloužíš.
cucáčku ? :-)Tak pro pivko bys mě ještě musel skočit. Bych se i vsadil.
Pro pivo si skoč sám, pak se trošku dovzdělej, a potom se můžeme bavit.
Ano, nějak takto má vypadat auto v roce 2022. Je to v podstatě něco jako Tatra 77, která v roce 1934 dokázala jet 150 km/h s výkonem cca polovičním než na to potřebovala jiná auta té doby. Spotřeba pod 10 kW/100 km je tedy možná, stejně jako Cx výrazně pod 0,2. Dobře Mercedes!
Dá se někde získat údaj o Cx běžných automobilů? Tedy těch, které to neuvádí v propagačním videu...
Koncept spíše kusech, na pneu který nejdou koupit. Co je na tom dobrýho ??? Leda to ukazuje jak daleko jim Tesla frnkla.... Všem, ne jen slavnejm mercedesům.
Jo to by mělo, ale možná masově prodejené bude tak v roce 2032 a nejspíš ani to ne.
Je potřeba srovnávat srovnatelné. Před 20 lety VW představil prototyp superúsporného auta VW 1-litre. Koeficient aerodynamického odporu měl 0,16 a navíc měl velmi malou čelní plochu, takže 6 kW jednoválcový motor umožnil dosáhnout rychlosti 120 km/h. Šéf koncernu VW s ním tehdy jel z centrály VW na valnou hromadu do Hamburku za 0,9 l/100 km. Výroba by se však nikdy nezaplatila, konec konců ani mnohem více konvenční modely té doby, VW Lupo 3L a Audi A2 3L, kde spotřeba byla 3 l/100 km, se nedočkaly svých nástupců.
Taky je třeba říci to "B", proč už neměly nástupce. Protože přišla éra levné ropy, nízkých cen aut, a vlny zájmu o větší a větší vozy. Dnes, kdy ceny ropy lezou do výšin naprosto nesmyslných, by se podobné modely snáze uživily. Taky jsme technologicky dále, a dříve nepředstavitelně nízké spotřeby jsou dnes i při těžších a větších autech celkem normální.
Mercedes má baterii 100kw stím se už dá snad vydržet...Ale prodejní verze nevím zda-li bude obsahovat takovou porci energie, bylo by to neprodejné. Ani Tesla pokud je mi známo nemá tak velké baterie...
Už asi 8 let je ve 100kwh dává do X a S.Už je to teď "známo" ?
Tak to jste špatně informován, 90-100kWh je u velkých elektromobilů docela standardní velikost. Tesla Model S má 100kWh akumulátor (Model 3 nicméně končí na 82 kWh) a Mercedes-Benz EQS, který se už prodává, může mít dokonce 108 kWh. Tohle by bylo neprodejné z úplně jiných důvodů než velká baterka.
Proč by to s baterií 100 kWh mělo být neprodejné, zvlášť při cenách Mercedesu? Hummer má baterii 213 kWh a je normálně prodejný...
Tesla predala milion aut za poslednych 12 mesiacov a rastu jej trzby viac ako 50% rocne a Mercedes predstavi pekny koncept. 😃😃😃
No a co je na Tesle? Tak ať si to prodává, když lidi ty křápy kupujou..
Tesla je investiční bublina. To si štěbetají vrabci na střechách. Kvalita je na úrovni socialistických aut z 60-tých let.
Papouškuješ čemu nerozumíš. Ale sebevědomí máš dost. Teď s ním něco dokázat, to už půjde zásadně hůř.
Zaspal jsi deset let, hňupíku.
Nebudu to dávat odkaz na poslední Muskův "modní výkřik" Cybertruk nebo jak se ten šmejd jmenuje, křupe.
A proto ta investiční bublina prodává víc než všechny ostatní automobilky dohromady, když se mluví o elektru, co? Inu, když jsi hloupý, hloupým i zůstaneš.
Jaké by byly kompromisy za ten dojezd?Brzdná dráha ...Losí test ...Nosnost a hmotnost přívěsu ...Kvalita sedadel a odhlučnění ...Cena při sériové výrobě ...
Kompromis je, že je to nepoužitelnej nesmysl za ulltrahypercenu
Tak ještě cenu do půl milionu a je to cajk :-D
Za Mercedes? Zajímavé...
A nabije se za 2 minuty? Ne? Pak nenahradi spalovaky!
Já jsem měl půjčené RC-F a "nabíjel" jsem 11 minut, kvůli člověka, který nevěděl jak vyplnit Euro Jackpot. V elektromobilu mám za tu dobu 220 kilometrů jízdy.
Když přijedeš z 1000 km dlouhé cesty potřebuješ zpravidla do 2 minut absolvovat dalších 1000 km?
Když přijedu z 1000 km dlouhé cesty, tak mým prvním cílem je hledat nejbližší čerpací stanici, tam okamžitě dojet, abych měl ráno připravené auto na další část. Bohužel nemám EV, tak se mi to do rána samo nenabije.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.