Ale pánové, úplně zbytečná debata... Že by mohla být naše sídliště plná těchto aut za X mio - defacto dražších než ty panelákové byty, to je hodně vlhký sen našich fanboys 😁... I když si jednou měsíčně zajedete někam na hodinu nabít (připusťme že bude i spotřeba ve městě pořád tak malá, já jí mám s i3 nejnižší spíš u meziměsta při konstantních rychlostech do 90km/h bez zbytečných ztrát z rozjíždění a rekuperování, plachtění je výhodnější, i tak je ta hodinka nabíjení velké baterie násobek součtů měsíčních tankování - ale budiž, třeba bude hypercharger jednou u každé hospody s vlastní trafostanicí tak prostě jen nedodržíme jednou měsíčně povolenou pauzu), jenže takové hyper nabíjení je už dnes dražší než jízda ropákem a ceny jdou stále nahoru - to náš panelákový člověk nechce, on chce spořivé EV (čili ideálně malé, levné, lehké). Za dlouhý parking na nějaké pomalejší nabíječce jsou zase pokuty a stejně musí od nabíječky odjet např. MHD, kdo by tam čekal hodiny, nařídit budíka a zase pro auto dojet. Ne, drtivá většina zaměstnavatelů nemá možnost stavět nabíjecí huby, ani zvyšovat příkony/jističe pro své zaměstnance, dokonce většina nemá ani vlastní parking vyjma ředitelského fleku na chodníku před vchodem. A co z toho vyplývá? Ne, sídliště opravdu nebudou nějaká hromadná hnízda těchto aut. Je to paradox - EV jsou ideální do města, ale jejich provozování je zrovna ve městech, kde má minimum lidí vlastní dům s pozemkem, ideálně garáží a tedy možností vlastní zásuvky + FVE, nejkomplikovanější. Ne neřešitelné, ale už bez většiny výhod.