Mercedes-Benz Concept Style Coupé: první statické dojmy

Jak už je u Mercedesu dobrým zvykem, opět přivezl do své pražské centrály další ze svých novinek. Tentokrát jsme si mohli prohlédnout (a vy, pokud máte cestu kolem pražského Chodova, můžete také) studii čtyřdveřového kupé s označením Concept Style Coupé.
Seznam kapitol
  1. Efektní prvky v sérii neuvidíme, Čtyřválec nové generace
  2. Fotogalerie

Automobilka Mercedes sází na kompaktní modely. Začalo to novou generací třídy B, pokračuje to novou generací „áčka“ a dalším v pořadí se stane právě sériová verze Concept Style Coupé. Představit by se měla už začátkem příštího roku. Kompaktní vozy se těší velkému zájmu a dá se předpokládat, že zájem ze strany zákazníků ještě poroste. Jedním z důvodů tohoto trendu je podle Mercedesu rostoucí počet lidí žijících ve městech, kde menší rozměry auta přijdou vhod.

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Mercedes-Benz Viano Vision Pearl: luxusní edice přijde v létě

Dalším důvodem, proč automobilka Mercedes přichází s konceptem malého čtyřdveřového kupé, je samozřejmě snaha oslovit nové a mladší zákazníky. Tomu odpovídá jak samotná koncepce novinky, tak především její design a také plánovaný multimediální systém zahrnující non-stop připojení na internet s daty uloženými v takzvaném „cloudu“. Concept Style Coupé byl zatím k vidění v Los Angeles (kde proběhla světová premiéra) a na autosalonu v Pekingu. Německý výrobce uvádí, že především v Asii vzbudilo čtyřdveřové kupé velké ohlasy, což je samozřejmě pro Mercedes dobrá zpráva. Asijské trhy, stejně jako například ten brazilský, by se měly stát velkým zdrojem zákazníků toužících po elegantním kupé.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Dravý výraz podtrhují červené světla v hlavních světlometech. Na místo klasické mřížky na masce chladiče použili designéři masku s takzvaným diamantovým vzhledem. Asijským zákazníkům se bude zaručeně líbit.

Efektní prvky v sérii neuvidíme

Studie Concept Style Coupé měří na délku 4637 mm, široká je 1891 mm a vysoká 1398 mm. Jen pro představu třídveřové C Coupé je dlouhé 4590 mm, široké 1771 mm a vysoké 1406 mm. Design exteriéru má být jednou z hlavních zbraní nového modelu. Nebudu zde rozepisovat detaily, ty nakonec nejlépe prozradí fotogalerie. Pouze shrnu hlavní prvky - mezi ně patří optika světlometů, dvacetipalcová kola, zpětná zrcátka a nízká silueta.

Vystavený exemplář je pouze nefunkční prototyp, takže jsme si nemohli prohlédnout například pohyblivé blinkry. Pokud vás zajímají, podívejte se na video. Do sériové výroby se tato paráda určitě nedostane, protože jde o věc velmi nákladnou (postupné nadzvedávání jakýchsi destiček probíhá pomocí mechanismu podobnému vačkám a vačkové hřídeli).

Další „paráda“, kterou v sérii zaručeně neuvidíme, jsou červená světla v hlavních světlometech. Designéři chtěli tímto prvkem podtrhnout agresivní výraz, ale zákon červenou barvu v předních světlech nepovoluje. Kvůli předpisům se můžeme rozloučit také s efektními, ale předpisům nevyhovujícími bočními zrcátky. 

Každopádně výstavní koncept vypadá, co se týče designu, velmi slibně. Uvidíme, co z této podoby nakonec zůstane. Na téma vnější karoserie ještě můžeme doplnit, že součinitel odporu vzduchu by měl být lepší než 0,27.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Čtyřmístný interiér kombinuje prémiové materiály a netradiční neonovou barvu.

Čtyřválec nové generace

Čtyřmístný interiér navazuje svým designem na exteriér. Těšit se můžeme na kombinaci kůže a Alcantary. Tvůrci konceptu použili šedou a černou barvu doplněnou o neonové prvky. Ty mají za úkol podtrhnout určitou výjimečnost auta. Interiér si zatím můžeme prohlédnout pouze na fotkách nebo na videu. Vystavený exemplář prezentuje design karoserie a uvnitř má na místo prostoru po cestující jednu velkou desku. Zatím se počítá s použitím bezrámových dveří.

Pohon má na starost zcela nový dvoulitrový čtyřválec s maximálním výkonem 155 kW, který spolupracuje s pohonem všech kol 4Matic a sedmistupňovou dvouspojkou převodovkou 7G-DCT. Jde o pohonnou jednotku osazenou turbodmychadlem a technologií přímého vstřikování paliva. Jeden vstřik je klasicky dělen na několik částí a chybět nebude ani vícenásobné zapalování v závislosti na aktuálních provozních podmínkách.

Velkou otázkou, od které se bude odvíjet konečný úspěch modelu, není nic jiného, než pořizovací cena. Vůz bude určitě dražší, než nová generace třídy B, což je celkem logické. O zařazení vůči třídě C se aktuálně vedou debaty a na výsledné rozhodnutí se údajně teprve čeká.

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Efektní prvky v sérii neuvidíme, Čtyřválec nové generace
  2. Fotogalerie
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků