Mercedes-Benz: Co nového u „M“

Do nového roku vyjede třída M s novými motory, faceliftem karoserie a novou výbavou.
Mercedes-Benz: Co nového u „M“

Třída M tvoří v nabídce Mercedesu nabídku lehčích off-roadů. Ve výrobním programu je již čtvrtým rokem. Za toto období se jich prodalo více než 300 000 kusů. Na třídě M je více než 1100 nových dílů.

Pohled zvenku

Rozdíl mezi „starou“ a „novou“ třídou M je každému hned jasný. Nový design dostal přední i zadní nárazník a vůbec celá přední i zadní část karoserie. Nový image třídy M podporují světlomety s čirou optikou. Nový tvar dostaly i kryty vnějších zpětných zrcátek, ve kterých jsou po vzoru ostatních modelů Mercedesu integrovaná směrová světla.

Při pohledu z venku poznáme i další změnu. Nový design dostala i litá kola. Pro pěti a šestiválcové motory jsou dodávány 17“ disky obuté do pneumatik 255/60 R17 a pro osmiválce jsou nabízeny také 17“ disky, ale obuté do pneumatik 275/55 R17.

Pohled do interiéru

Zcela přepracovaná je střední konzole, která je u všech provedení zdobena ušlechtilým dřevem. Nejdůležitější změnou je však sériová výbava v podobě automatické klimatizace, která má zajímavě řešené ovládání a nově i seřizovatelné výdechy na zadní sedadla, což výrazně přispěje ke komfortu cestování.

Pohled pod kapotu.

Pod kapotou přibyly dva nové motory, osmiválce. Svůj původ mají ve třídě S. První z nich je osmiválec dieselový. (ML 400 CDI). Motor je vybaven systémem Common-rail a přeplňovaný dvojící turbodmychadel nabízí největší výkon 184 kW a točivý moment 560 Nm (již od 1 700 ot./min). ML 400 CDI s ním dokáže zrychlit z 0 na 100 km/h za 8,1 vteřiny a dokáže uhánět rychlostí až 213 km/h. Průměrná spotřeba paliva 10,9 litru umožňuje ujet cca 840 km. Na tomto zajímavém dojezdu se podílí i zvětšení nádrže na 84 litrů.

Druhým novým motorem je osmiválec zážehový (ML 500), v nabídce nahrazuje provedení ML 430. Maximální výkon činí 212 kW. Točivý moment 440 Nm je k dispozici od 2 700 ot./min., což umožňuje, aby ML 500 zrychlil z 0 na 100 km/h za 7,7 vteřiny. Nejvyšší rychlost činí 221 km/h.

Všechny tři osmiválcové modely (kromě, dvou nových motorů V8, je v nabídce i provedení ML 55 AMG) poznáme podle chromových lišt na lamelách masky chladiče, na klikách a na madle zadních dveří.

Pohled na bezpečnost

Významným krokem vpřed na poli bezpečnosti je zavedení okenních airbagů do sériové výbavy. Okenní airbagy jsou cca 200 cm dlouhé, takže pokrývají obě řady sedadel a vhodně tak doplňují airbagy přední a boční. Svým dílem k bezpečnosti přespějí i bi-xenonové světlomety. V sériové výbavě je automatické zapnutí potkávacích světel.

Pohled do autosalonu

Když si dnes objednáte Mercedes-Benz třídy M, objednáte již nový modelový rok. První automobily z modelového roku 2002 dorazí ke svým zákazníkům pravděpodobně v září.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků