Mercedes-Benz CLS63 AMG od Mansory: „karbonová“ kúra

Ladičská společnost Mansory v Ženevě vystavuje řadu perliček, jednou z nich je řádně přestavěný Mercedes-Benz CLS.

Na právě probíhajícím autosalonu v Ženevě je k vidění řada více či méně sériových exkluzivních superaut, mezi kterými vynikají především supersport Ferrari F12berlinetta a unikátní prototyp Lamborghini Aventador J. Dávají zde ale o sobě hlasitě vědět také renomované ladičské společnosti, a to včetně Mansory z německého Brandu.

McLaren MP4-12C jako Mansory s výkonem 670 koní

McLaren MP4-12C jako Mansory s výkonem 670 koní

Stánku Mansory pochopitelně dominuje monstrózní McLaren MP4-12C Mansory, ale k vidění je toho zde více. Za pozornost stojí například upravené „čtyřdveřové kupé“ Mercedes-Benz CL3 63 AMG, jež vyniká instalací celé řady nových dílů vyrobených, jak už jsme u Mansory zvyklí, převážně z uhlíkových kompozitů, případně materiálů svým povrchem kompozity připomínajících.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLS 63 AMG podle Mansory
Mercedes CLS 63 AMG: nové snímky a video s druhou generací

Mercedes CLS 63 AMG: nové snímky a video s druhou generací

M-B CLS 63 AMG Vath

Již vloni na podzim představila svoji interpretaci druhé generace Mercedesu CLS také ladičská firma Vath, jež z motoru 5,5 l BiTurbo vydolovala dokonce 660 koní a 990 Nm. Nevypadá tak extrémně jako novinka od Mansory, ale jede až 325 km/h.

Zádi čtyřdveřové karoserie pak dominuje nový nárazník s vestavěným difuzorem, který údajně v součinnosti s výraznější trhovou hranou na víku zavazadlového prostoru pomáhá snižovat vztlak ve vyšších rychlostech. Celkový dojem dotváří sada speciálně odlehčených kovaných ráfků s průměrem 20 palců, které obouvají pneumatiky o rozměru 265/30 ZR20 vpředu a 305/25 ZR20 vzadu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zádi vozu dominuje členitý difuzor, interiéru pak nový volant

Pod kapotou trůní upravený zážehový osmiválec s objemem 5,5 l a přeplňováním dvojicí turbodmychadel. Zatímco ve svém továrním naladění dosahuje výkonu 557 koní (410 kW) a točivého momentu 799 Nm, díky novému programu řídicí jednotky a vylepšenému sání v provedení Mansory dává až 640 koní (471 kW), resp. 900 Nm dostupných v rozmezí od 2 000 do 4 500 ot./min.Úpravami prošel také interiér vozu, jenž se vyznačuje instalací hliníkových pedálů, novým celokoženým čalouněním a exkluzivně působícími prahovými obklady. Nový je multifunkční volant, který je spolu s detaily na středové konzoli a palubní desce zdoben díly z uhlíkových kompozitů.
 

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků