Mercedes-Benz CLS má sériovou podobu (doplněno)

Auto Motor und Sport zveřejnil finální sériovou podobu nového modelu CLS, který Mercedes-Benz vystaví v Ženevě. Nová řada kloubí výhody sedanu a eleganci kupé. Oproti klasickým kupé nabízí CLS druhou řadu dveří, která usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Ta jsou samostatná, nejde tedy o běžnou lavici, ale dvě pohodlné a komfortní sedačky, které mají individuální nastavení polohy. Délka sedanu je 4,91 m a výška 1,38 m; CLS tedy jde proti současnému trendu zvyšování stavby karoserie.

Přední sedačky jsou ve standardu elektricky nastavitelné a za příplatek si můžete pořídit odvětrávání, takže se vám v létě nebudou potit záda. Interiér může mít čtyři barevná provedení a tři kožené varianty; kožený volant a kožené provedení voliče automatu je ve standardu. Kůže může být doplněna ořechovým dřevem na palubní desce a středové konzole. Zavazadlový prostor nabízí objem 505 litrů, což je méně než v E-klasse, ale více než v S-klasse.

Pod kapotou se objeví dva benzínové motory. Verzi CLS 350 bude pohánět šestiválec s výkonem 200 kW a točivým momentem 350 Nm/2400 ot. Na stovku s tímto motorem zrychlí CLS za 7 sekund, maximálka je samozřejmě omezena na 250 km/h. Spotřeba přitom není nijak velká, jen 10,1 litru na sto km. Druhou variantu CLS 500 bude pohánět osmiválec s výkonem 225 kW a točivým momentem 460 Nm. Na stovku zrychlí tento model o devět desetin sekundy rychleji, spotřebu zdroj neuvádí. Standardem je sedmistupňový (!) automat 7G-Tronic. Šestiválec bude obut do 17" kol 245/45 R17, osmiválec do 18" kol 245/40 R18. CLS 500 bude mít ve standardu pneumatické odpružení podvozku.

Tip: Stáhněte si plakáty!

CLS bude mít samozřejmě bohatou výbavu, nebude chybět klimatizace Thermatic (pro CLS 500 komfortní Thermotronic), stereo, adaptivní přední, boční a okenní airbagy, pásy s napínači a omezovači tahu, brzdový systém SBC či systém jízdní stability ESP. Za příplatek si můžete pořidit bi-xenony, adaptabilní světloměty, aktivní tempomat, ovládání palubního počítače hlasem a startování bez klíče. Časem se objeví i bezpečností systém Pre-safe, který předvídá nehodu a těsně před ní aktivuje napínače bezpečnostních pasů, nastaví sedadla do bezpečnostní polohy a připraví k „práci“ airbagy.
 
CLS začne Mercedes-Benz prodávat na podzim, ceny zatím nejsou stanoveny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků