Mercedes-Benz CLS má sériovou podobu (doplněno)

Auto Motor und Sport zveřejnil finální sériovou podobu nového modelu CLS, který Mercedes-Benz vystaví v Ženevě. Nová řada kloubí výhody sedanu a eleganci kupé. Oproti klasickým kupé nabízí CLS druhou řadu dveří, která usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Ta jsou samostatná, nejde tedy o běžnou lavici, ale dvě pohodlné a komfortní sedačky, které mají individuální nastavení polohy. Délka sedanu je 4,91 m a výška 1,38 m; CLS tedy jde proti současnému trendu zvyšování stavby karoserie.

Přední sedačky jsou ve standardu elektricky nastavitelné a za příplatek si můžete pořídit odvětrávání, takže se vám v létě nebudou potit záda. Interiér může mít čtyři barevná provedení a tři kožené varianty; kožený volant a kožené provedení voliče automatu je ve standardu. Kůže může být doplněna ořechovým dřevem na palubní desce a středové konzole. Zavazadlový prostor nabízí objem 505 litrů, což je méně než v E-klasse, ale více než v S-klasse.

Pod kapotou se objeví dva benzínové motory. Verzi CLS 350 bude pohánět šestiválec s výkonem 200 kW a točivým momentem 350 Nm/2400 ot. Na stovku s tímto motorem zrychlí CLS za 7 sekund, maximálka je samozřejmě omezena na 250 km/h. Spotřeba přitom není nijak velká, jen 10,1 litru na sto km. Druhou variantu CLS 500 bude pohánět osmiválec s výkonem 225 kW a točivým momentem 460 Nm. Na stovku zrychlí tento model o devět desetin sekundy rychleji, spotřebu zdroj neuvádí. Standardem je sedmistupňový (!) automat 7G-Tronic. Šestiválec bude obut do 17" kol 245/45 R17, osmiválec do 18" kol 245/40 R18. CLS 500 bude mít ve standardu pneumatické odpružení podvozku.

Tip: Stáhněte si plakáty!

CLS bude mít samozřejmě bohatou výbavu, nebude chybět klimatizace Thermatic (pro CLS 500 komfortní Thermotronic), stereo, adaptivní přední, boční a okenní airbagy, pásy s napínači a omezovači tahu, brzdový systém SBC či systém jízdní stability ESP. Za příplatek si můžete pořidit bi-xenony, adaptabilní světloměty, aktivní tempomat, ovládání palubního počítače hlasem a startování bez klíče. Časem se objeví i bezpečností systém Pre-safe, který předvídá nehodu a těsně před ní aktivuje napínače bezpečnostních pasů, nastaví sedadla do bezpečnostní polohy a připraví k „práci“ airbagy.
 
CLS začne Mercedes-Benz prodávat na podzim, ceny zatím nejsou stanoveny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Minitest Subaru Forester 2.0i-L: Vylepšený kmet dostal dvě oči navíc

Subaru Forester 2.0iL (minitest)

Forester chce v letošním roce k poctivému podvozku nabídnout i porci aktivní bezpečnosti. Přesvědčí matador kategorie i ty "bezpečně smýšlející"?

včera | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Minitest Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC: Jsou vylepšení znát?

Mitsubishi ASX 1,6 MIVEC (minitest )

Mitsubishi ASX se v provedení modelového roku 2018 nezměnilo po technické stránce, zapracovalo ale na designu.

13.  1.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků
TEST Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD: Díky, Alberte!

Kia Stinger GT 3.3 T-GDI AWD

Trvalo více než pět let, než Kia přetavila fantastický koncept GT v produkční auto. Najala na to ty správné lidi a výsledkem je gran turismo, který nemá v historii značky obdoby.

11.  1.  2018 | Jan Mička | 114 příspěvků