Mercedes-Benz CLS: luxusní sedan s tváří kupé (Ženeva živě)

CLS je nová třída stuttgartské automobilky Mercedes-Benz. Jako studie byla vystavena už loni ve Frankfurtu, letos se v Ženevě představila sériová podoba. 40 oficiálních fotografií doplňujeme vlastními obrázky z autosalonu.
Mercedes-Benz CLS: luxusní sedan s tváří kupé (Ženeva živě)
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie z Ženevy
  2. 40 oficiálních fotografií

Poznámka: Kolem nového sedanu Mercedesu byl v Ženevě takový nával, že nebylo možné se pořádně porozhlédnout po interiéru a nabýt vlastních zkušeností. Proto fotografie doplňujeme alespoň textem z již dříve zveřejněného článku.

Nová řada CLS kloubí výhody sedanu a eleganci kupé. Oproti klasickým kupé nabízí CLS druhou řadu dveří, která usnadňuje přístup k zadním sedadlům. Ta jsou samostatná, nejde tedy o běžnou lavici, ale dvě pohodlné a komfortní sedačky, které mají individuální nastavení polohy. Délka sedanu je 4,91 m a výška 1,38 m; CLS tedy jde proti současnému trendu zvyšování stavby karoserie.


Oficiální fotografie najdete v druhé kapitole článku.

Přední sedačky jsou ve standardu elektricky nastavitelné a za příplatek si můžete pořídit odvětrávání, takže se vám v létě nebudou potit záda. Interiér může mít čtyři barevná provedení a tři kožené varianty; kožený volant a kožené provedení voliče automatu je ve standardu. Kůže může být doplněna ořechovým dřevem na palubní desce a středové konzole. Zavazadlový prostor nabízí objem 505 litrů, což je méně než v E-klasse, ale více než v S-klasse.

Pod kapotou se objeví dva benzínové motory. Verzi CLS 350 bude pohánět šestiválec s výkonem 200 kW a točivým momentem 350 Nm/2400 ot. Na stovku s tímto motorem zrychlí CLS za 7 sekund, maximálka je samozřejmě omezena na 250 km/h. Spotřeba přitom není nijak velká, jen 10,1 litru na sto km. Druhou variantu CLS 500 bude pohánět osmiválec s výkonem 225 kW a točivým momentem 460 Nm. Na stovku zrychlí tento model o devět desetin sekundy rychleji, spotřebu zdroj neuvádí. Standardem je sedmistupňový automat 7G-Tronic. Šestiválec bude obut do 17" kol 245/45 R17, osmiválec do 18" kol 245/40 R18. CLS 500 bude mít ve standardu pneumatické odpružení podvozku.

Tip: Výkonové křivky motorů najdete v druhé kapitole.

CLS bude mít samozřejmě bohatou výbavu, nebude chybět klimatizace Thermatic (pro CLS 500 komfortní Thermotronic), stereo, adaptivní přední, boční a okenní airbagy, pásy s napínači a omezovači tahu, brzdový systém SBC či systém jízdní stability ESP. Za příplatek si můžete pořidit bi-xenony, adaptabilní světloměty, aktivní tempomat, ovládání palubního počítače hlasem a startování bez klíče. Časem se objeví i bezpečností systém Pre-safe, který předvídá nehodu a těsně před ní aktivuje napínače bezpečnostních pasů, nastaví sedadla do bezpečnostní polohy a připraví k „práci“ airbagy.

CLS začne Mercedes-Benz prodávat na podzim, cena bude cca o 200 tisíc vyšší než u E-klasse se stejnou motorizací.

Fotografie z ženevského autosalonu

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Základní informace, fotografie z Ženevy
  2. 40 oficiálních fotografií
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků