Nový Mercedes-Benz CLS má české ceny. Takhle vypadá základní verze

Třetí generace "placatého" Mercedesu dorazila na český trh. Na internetu jsou už i snímky standardních verzí, ne jenom těch "vyšňořených".

Poté, co se nové CLS ukázalo na listopadovém autosalonu v Los Angeles, už víme, za kolik lze pořídit v Česku. Vedle snímků velice vybavených kousků máme k dispozici i snímky běžných variant, které byly zveřejněny na blogu mbpassion. Najdete je v komentované galerii pod článkem.

Paleta motorů Mercedesu CLS je nová, a alespoň v době uvedení na trh bude složena výhradně z šestiválcových řadových jednotek. Základem je vznětová dva-devítka 350 d o výkonu 210 kW, druhým stupněm je verze 400 d s 250 kilowatty (známe jej z testu třídy S), a na prozatímním vrcholu najdeme zážehový třílitr 450 s výkonem 270 kW s integrovaným startér-generátorem EQ Boost.

Verze CLS 350d 4Matic je nejen dieselovým, ale celkovým základem nabídky, s cenou od 1 729 000 korun. Jediný benzinový agregát, 450 4Matic, který navíc nabídne i sportovní výfuk ve standardu, je jen o málo dražší - pořídíte jej za 1 772 000 korun. Nejsilnější diesel v historii osobních mercedesů je k mání od 1 828 000 korun, stejně jako u předchozích hodnot včetně DPH.

Jak už je u Mercedesu zvykem, nehraje si na výbavové stupně - prostě si zvolíte pohon a jednotlivě si připlácíte za volitelnou výbavu. Jednotlivé motorizace se snad krom zmíněného sportovního výfuku výbavově neliší. Výběr vozu ale velmi usnadňují jednotlivě odstupňované pakety.

Nový Mercedes Sprinter ukazuje interiér. Ještě nikdy nebyl luxusnější

Nový Mercedes Sprinter ukazuje interiér. Ještě nikdy nebyl luxusnější

K základní výbavě, která zahrnuje i standardní navigaci Garmin nebo couvací kameru, si lze za 111 445 korun přikoupit sadu Advantage. Jeví se jako malá povinnost, protože tehdy dostanete velký digitální přístrojový štít, vyhřívání předních sedadel, čalounění kůží, přední parkovací senzory a sklopná zrcátka.

Nadstavbou je sada Premium za 184 446 korun. Krom prvků sady Advantage zahrnuje paměťová sedadla pro přední pasažéry, Multimediální systém Command Online a Multibeam LED světlomety.

Nejdražší sadou je Premium Plus za 259 914 korun. Výbavu předchozích dvou sad rozšiřuje o střešní okno, audio Burmester, bezklíčové odemykání a parkovací kamery s 360stupňovým pohledem. Další prvky příplatkové výbavy lze dokoupit zvlášť.

Mercedes-Benz CLS - technická data a základní ceny
Motor 350 d 4Matic 400 d 4Matic 450 4Matic
Zdvihový objem [cm3] 2925 2925 2999
Válce/ventily 6/4 6/4 6/4
Největší výkon [kW/min] 210/- 250/- 270+16/-
Točivý moment [N.m/min] 600/- 700/- 500+250/-
Převodovka 9A 9A 9A
Max. rychlost [km/h] neudáno neudáno neudáno
Zrychlení 0-100 km/h [s] 5,7 5,6 4,8
Komb. spotřeba [l/100 km] 5,6 5.0 7,5
Základní cena [Kč vč. DPH] 1.729.000 1.828.000 1.772.000

Podívejte se, jak vypadá základní verze Mercedesu CLS:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 26 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků