Mercedes-Benz CLK: nové C s jedním párem dveří (spy photos)

Poslední dobou mám pocit, že nepíšu o ničem jiném, než že někdo z velké německé trojky připravuje či uvádí inovovaný model, který je odpovědí na počin ostatních dvou. A dnes tomu není jinak. Nad novým trojkovým kupé jsme se rozplývali loni, nad A5 letos, příští rok nás čeká spousta jiných věcí a přespříští rok uvidíme novou generaci kupé CLK od Mercedesu.

U Audi musí mít vždy něco „spešl”, a tak kupé A5 přišlo dřív, než na stejné platformě postavený sedan. Ve Stuttgartu se drželi tradičního schematu, kdy nejdříve vypustili sedan, pak kombi a až na nové platformě vychytají všechny mouchy, posadí na ni kupé a pošlou ho do světa. Ne, nové CLK nebude jen sedan, kterému sebrali jeden pár dveří. Protože má oslovit hlavně ty sportovněji zaměřené zákazníky, podvozek dozná úprav majících za úkol vylepšit už tak výborné jízdní vlastnosti sedanu. Motory na druhou zůstanou beze změn, jen lze předpokládat, že nabídka bude začínat u silnějšího z kompresorem přeplňovaných benzínových čtyřválců v modelu 200K (180 k). Následovat budou benzínové šestiválce v modelech CLK 230 (200 k), CLK 280 (230 k), CLK 350 (270 k) a vrcholem bude V8 v CLK 500 (380 k), kterou si můžete prohlédnout na fotografiích. Nebudou samozřejmě chybět ani naftové modely CLK 220 CDI (170 k) a CLK 320 CDI (225 k).

Nové CLK by se mělo objevit u prodejců v létě roku 2009 a otevřená verze by měla následovat jen o pár měsíců později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia
Prototyp Mercedesu CLK v ulicích Stuttgartu


Klepněte pro větší obrázekIlustrace © Automedia
Představa malíře podoby nového CLK

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 49 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků