Mercedes-Benz CLA v nejlevnější verzi 180 CDI s motorem Renault

Automobilka Mercedes-Benz dále rozšiřuje škálu verzí své modelové řady CLA. A to z obou stran.
Mercedes-Benz CLA v nejlevnější verzi 180 CDI s motorem Renault

Ačkoli většina příznivců rychlých kompaktních aut v duchu opakuje formuli Mercedes-Benz CLA 45 AMG, značka Mercedes-Benz nyní přichází s poněkud civilnějšími verzemi. Za zmínku stojí hlavně nový základ nabídky v podobě nejslabšího modelu Mercedes-Benz CLA 180 CDI se známým vznětovým čtyřválcem Renault dCi (K Series) 1 461 ccm, který již řadu měsíců tepe i v jiných malých mercedesech (u nich byl po dílčích úpravách přeznačen na OM607 DE15).

Mercedes-Benz A160 a B160 CDI dostaly motory Renault 1,5 dCi

Mercedes-Benz A160 a B160 CDI dostaly motory Renault 1,5 dCi

V případě modelu CLA 180 CDI zůstává naladěn na 109 koní (80 kW), tedy stejně jako třeba u Dacie Duster, přičemž točivý moment byl mírně navýšen na 260 Nm. V kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou základní verzi kompaktního sedanu CLA zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 11,6 s a dosažení rychlosti 205 km/h při průměrné spotřebě 3,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 250 Sport

Další novinkou je v rámci řady A/CLA série verzí A 250 Sport 4MATIC, CLA 250 Sport a CLA 250 Sport 4MATIC. Na první pohled si na těchto vozech všimneme hlavně speciálních emblémů, rudě zbarvených detailů a řady dílů z programu AMG. Mezi ně patří kromě osmnáctipalcových ráfků také tužší pérování a upravený výfuk s „drsnějším“ zvukem. O pohon se stará nezměněná podoba zážehového čtyřválce M270 DE20, který z objemu 2,0 l dosahuje výkonu 211 koní (155 kW) a točivého momentu 350 Nm.
 

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 85 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků