Mercedes-Benz CLA kupé oficiálně: Je to nejchytřejší Mercedes všech dob!

Mercedes představuje novou generaci CLA (C118), která má vůči nedávno představené třídě A sedan nabídnout stylovější pojetí karoserie a také ještě chytřejší technologie uvnitř.

Široké veřejnosti bude nová generace Mercedesu CLA kupé po stránce designu zřejmě splývat s nejnovější třídou A sedan, doopravdy se ale oba vozy vcelku liší. Kromě toho, že CLA kupé již v nabídce značky nezastává pozici výchozího modelu, má novinka působit elegantněji a stylověji – připomíná zmenšené CLS – a dostává nižší úroveň střechy a rapidněji se snižující záď. Vůči „áčku“ jsou jiné i přední a zadní světlomety.

Mercedes-Benz CLA kupé: Srovnání vnějších rozměrů
Model CLA (C118) CLA (C117) A sedan
Délka [mm] 4688 4640 4549
Šířka [mm] 1830 1777 1796
Výška [mm] 1439 1441 1446
Rozvor [mm] 2729 2699 2729
Objem kufru [l] 460 470 420

V interiéru si novinka pochopitelně vypůjčuje architekturu použitou v třídě A. Středový panel působí jednoduchým dojmem s párem tlačítek, kabinu osvětluje ambientní osvětlení s možností 64 odstínů a na palubní desce se klasicky a pro CLA standardně rozprostírá dvojice 7palcových spojených obrazovek pro přístrojový štít a infotainment systém.

Interiér je každopádně místem k premiéře dále inovovaného infotainment systému MBUX. Ten již zahrnuje novou generaci ovládání hlasem i gesty – nyní systém rozpozná mnohem větší počet gest a dokáže reagovat na složitější otázky a příkazy posádky. Například se jej můžete zeptat, jak dopadlo poslední utkání vašeho oblíbeného fotbalového týmu. Díky umělé inteligenci se rovněž umí učit a předpovídat vaše kroky.

Mercedes-AMG GT 4-Door dostává aerodynamický paket. Dostupný je i u nás

Mercedes-AMG GT 4-Door dostává aerodynamický paket. Dostupný je i u nás

MBUX je také kompatibilní s chytrými hodinkami Mercedes Vivoactive 3 či jinými podporovanými hodinkami značky Garmin. Stejně jako v třídě A pak v CLA nechybí navigační systém využívající funkce rozšířené reality. Standardně se v CLA objevuje i várka posledních bezpečnostních a asistenčních systémů včetně autonomního brzdění při detekci překážek v cestě, funkce udržování jízdy v pruhu, omezovače rychlosti s detekcí značek, adaptivního tempomatu, sledování mrtvého úhlu a dalších.

S oficiální premiérou v USA zatím Mercedes předvádí jen tamní zahajovací variantu CLA 250 osazenou dvoulitrovým přeplňovaným čtyřválcem o výkonu 165 kW (225 koní) a točivém momentu 350 N.m. Motor je spojen s automatickou sedmistupňovou převodovkou a zákazníci budou mít na výběr mezi pohonem předních a všech kol. O dynamických schopnostech CLA je Mercedes zatím střídmý, a tak pouze víme, že maximální rychlost CLA 250 je elektronicky omezena na 210 km/h.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Nové CLA se bude vyrábět v maďarské továrně v Kecskemétu. Do prodeje má novinka celosvětově zamířit v květnu letošního roku.

Nový Mercedes-Benz CLA kupé: Dostupná technická data
Verze CLA 250
Převodovka 7DCT
Zdvihový objem [cm3] 1991
Válce/ventily 4/4
Největší výkon [kW/min] 165/5800
Točivý moment [N.m/min] 350/1800 - 4000
Maximální rychlost [km/h] 210 (el. omezena)
Zrychlení 0-100 km/h [s] neuvedeno
Komb. spotřeba [l/100 km] 6,1 - 6,3
Vylepšené Mini SE Countryman nás fakt bavilo! Tříválec do zásuvky má síly až až

Mini Cooper SE Countryman All4

Jen pár desítek hodin před tím, než Česká republika na vládním semaforu zčervenala, jsme si stihli odskočit do Německa na projížďku s vylepšeným plug-in hybridním Mini Countryman. A ta jízda fakt stála za to!

26.  9.  2020 | Jan Mička | 15 příspěvků
TEST Peugeot e-208 GT 100 kW: Cizelace městského auta pro nadšence

Peugeot e-208 GT

Peugeot 208 se prodává i v elektrické variantě. Zkusili jsme si kousek v nejvyšší výbavě GT.

24.  9.  2020 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
Nový Hyundai i20 může vzbudit poprask! Řídili jsme prototyp s litrovým motorem

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Nový Hyundai i20 je očekávaným soupeřem fabie a spol. Přijede až v říjnu, my už jsme jej ale exkluzivně vyzkoušeli.

20.  9.  2020 | Jiří BaborskýOndřej Mára | 47 příspěvků