Mercedes-Benz CLA 250 v ladění Väth zrychlí na 100 km/h za 5,9 s

U Väthu tentokrát sáhli po malém „čtyřdveřovém kupé“ Mercedes-Benz CLA v zážehovém provedení 250.

Německá společnost Väth Motortechnik Company z bavorského Hösbachu zůstává věrná automobilům značky Mercedes-Benz, přičemž u žádného z nich (na rozdíl od mnoha konkurentů) neopomene zvýšit výkon. Značkou s trojcípou hvězdou ve znaku u Väthu opravdu žijí a nestaví jen nová auta, ale věnují se i renovacím klasických mercedesů vyrobených v posledních šedesáti letech. Vzpomeňme důkladnou renovaci modelu Mercedes-Benz 300 SEL 6.3 z roku 1968.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz CLA 250 Väth

Pokud jde o nová auta firmy Väth, připomeňme z poslední doby alespoň její projekty Mercedes-Benz C250 CGI Väth nebo Mercedes-Benz CLS 63 AMG Väth. Tentokrát se zaměřili na řadu malých „čtyřdveřových kupé“ Mercedes-Benz CLA, o nichž jsme mimochodem naposledy psali teprve před několika dny v souvislosti s uvedením nových verzí CLA 250 Sport a CLA 180 CDI s motorem Renault.

Mercedes-Benz CLA v nejlevnější verzi 180 CDI s motorem Renault

Mercedes-Benz CLA v nejlevnější verzi 180 CDI s motorem Renault

Základní balíček, určený pro verzi CLA 250, vás přijde na 940 eur a spočívá především v novém programu řídicí jednotky zážehového dvoulitrového čtyřválce, u kterého lze díky přeplňování s výkonem „hýbat“ celkem snadno a bez dalších modifikací motoru. Tento zásah výkon zvýší ze standardních 211 na 245 koní (155 vs. 180 kW) a špičku točivého momentu přesune z 350 na 390 Nm.

O více než 4 000 eur je pak dražší sada doplňků V25, která zahrnuje hlavně zcela nový výfukový trakt (včetně svodů), upravené sání a posílení na 265 koní (195 kW) a 420 Nm. V této sadě má Mercedes-Benz CLA 250 Väth zrychlit z 0 na 100 km/h za 5,9 s, přičemž nejvyšší rychlost zůstává omezena na 250 km/h.

Mercedes – Benz CLS 63 AMG v ladění Vath

Mercedes – Benz CLS 63 AMG v ladění Vath

Kromě prostého navýšení výkonu nabízí firma Väth pro vozy Mercedes-Benz CLA také tužší pérování snižující světlou výšku o 20 až 65 mm, různé druhy dvacetipalcových litých ráfků či lízátko pod předním nárazníkem. Na palubě se můžete těšit třeba na upravený volant, koberečky, nejrůznější druhy dekoračních obkladů či nový tachometr cejchovaný do 300 km/h.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 8 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků