Mercedes-Benz CL připomíná nové „Esko“

Nový Opel Frontera bude vycházet ze studie S3X, Mercedes-Benz připravuje novou generaci kupé CL, které vychází z nové generace třídy S, Opel Vectra dostane facelift ve stylu Astry a nové motory a Renault Clio byl odhalen dealerům.
Mercedes-Benz CL připomíná nové „Esko“

Tip: Nezapomeňte se podívat na naše špionážní videa: Aston Martin V8 Vantage, BMW M6, BMW řady 3 C+C, Fiat Punto, Mercedes-Benz třídy G, Mitsubishi Lancer Evo 9, Porsche 911 Carrera Turbo, Porsche Cayman, Range Rover Sport a Toyota TXS. Další špionážní fotografie najdete v naší speciální rubrice.

Opel Frontera

Na příští rok chystá Opel novou Fronteru, která bude vycházet ze studie Chevrolet S3X. Premiéra novinky se pravděpodobně odehraje už na letošním autosalonu ve Frankfurtu. Podle starších informací bude Frontera kratší než studie a pouze pětimístná. Dostane samozřejmě stálý pohon všech kol a do začátku dva benzínové motory: silnější 2.8 twinturbo V6 (měl premiéru v Saabu 9-3 a Cadillacu BLS) a slabší čtyřválec s objemem 2.2 l. Dieselová varianta bude pouze jedna: čtyřválec 2.0 l. Nová Frontera se bude prodávat v Koreji pod značkou Daewoo a pod značkou Chevrolet na americkém trhu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto: © Automedia

Mercedes-Benz CL

Nová generace Mercedes-Benzu CL bude představena buď současně s novou třídou S na letošním frankfurtském autosalonu, nebo o něco později. Novinka používá stejné designové prvky jako S-klasse, všimněte si přední masky nebo víka zavazadlového prostoru. CL patří vedle S-klasse a roadsteru SL k nejdražším modelům nabídky Mercedesu. Pod kapotou současné verze jsou pouze velkoobjemové motory, a sice CL 500, CL 600, CL 55 AMG a CL 65 AMG. Nejslabší motor má výkon „jen“ 225 kW, nejvýkonnější pak 450 kW.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Opel Vectra facelit

Faceliftovanou Vectru, která dostane masku podobnou nové Astře, jsme už na AutoRevue.cz ukázali. Odlišné jsou světlomety, nárazník i maska chladiče; stejnou masku dostane i Signum. Změny se ale odehrají i uvnitř, nová Vectra bude mít lepší povrch palubní desky (viz foto Signumu), která bude působit „luxusněji“. Tvar palubky jako takový ale zůstane stejný, stále bude působit poněkud nudně a konzervativně. Ve výbavě přibude bluetooth handsfree či vylepšený displej.

Pod kapotou se nově objeví motor 1.8 103 kW, který jsme podrobněji popisovali dříve. Má oproti motoru 1.8 92 kW vyšší výkon, lepší průběh točivého momentu a nižší spotřebu. To vše díky proměnnému časování sacích i výfukových ventilů. Současný nejvýkonnější motor 3.2 V6 155 kW bude nahrazen motorem 2.8T V6 s výkonem 184 kW v modelu GTS (motor bude mít premiéru v Saabu 9-3 Aero a Cadillacu BLS). Slabší verzi s výkonem 162 kW pak dostane sedan a kombi.

Naftové motory DTI zcela vypadnou z nabídky a budou nahrazeny motory CDTi z Astry; k současným motorů 1.9 CDTi s výkony 88 a 110 kW přibude také agregát s výkonem 74 kW. Nejvýkonnější naftový šestiválec 3.0 V6 CDTi s výkonem 130 kW bude nepatrně vylepšen, aby se snížily emise. Do prodeje se nová Vectra dostane na podzim, oficiální obrázky by ale Opel mohl zveřejnit už před letními prázdninami.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Foto © Pascal Pierárt

Mercedes-Benz třídy S

Nové třídě S, která bude mít premiéru na letošním autosalonu ve Frankfurtu, jsme na AutoRevue.cz věnovali už hodně místa. Naposledy jsme zveřejnili informace o nových motorech a ukázali jsme pravděpodobnou finální podobu vozu (viz níže).

Novinka bude podle dostupných zpráv doslova prošpikována moderní elektronikou, premiéru si odbude Pre-Safe systém, který pomůže snížit následky havárie. Jakmile radar na přídi indikuje možný náraz, vůz připraví posádku na nejhorší. Je aktivován brzdový asistent, takže jakmile se řidič dotkne pedálu, má pod nohou plný účinek brzdného systému. Jsou preventivně přitaženy bezpečnostní pásy, zavřou se boční okna a sedadla jsou nastavena do optimální polohy.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Foto © Automedia

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Renault Clio

Na internetu se objevily fotografie z představení nového Clia dealerům. Pochází sice z mobilního telefonu, takže mají malé rozlišení a navíc jsou na výšku, je na nich ale dobře vidět, jak bude novinka vypadat. K nim jsem přidal dalších několik obrázků, které se mi podařilo najít na internetu v různých diskusních fórech. Nové Clio má výrazné přední světlomety, lomenou záď trochu ve stylu Scénicu a zcela novou palubní desku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků