Mercedes-Benz CL 65 AMG: raketa na čtyřech kolech

Ozdobou stánku Mercedesu na ženevském autosalonu nebude pouze luxusní kabriolet CLK (psali jsme zde), nýbrž také pěkně ostrý kousek s označením CL 65 AMG.

Srdcem tohoto rychlíka bude dvanáctiválec s výkonem 450 kW/612 k vycházející původně z motoru „eska“. Pro potřeby Mercedesu CL 65 AMG však byl zvětšen jeho zdvihový objem z původních 5513 ccm3 na 5918 ccm3. Díky dvěma turbodmychadlům poskytujícím maximální plnící tlak 1.5 bar dosáhne CL 65 AMG úžasné hodnoty točivého momentu a to 1000 Nm při 2000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elegantní tvary a přepychový interiér asi nikoho nepřekvapí.
Pořádně nadupaný motor pod kapotou už zřejmě ano.

Žádný div, že s takovým potenciálem atakuje Mercedes CL 65 AMG stokilometrovou hranici za 4, 5 s. Elektronický omezovač zabrzdí tuto raketu na čtyřech kolech na hranici 250 km/h. Po vzoru jiných kupé CL je i CL 65 AMG vystaveno na podvozku Active Body Control, tentokráte ještě mírně upraveném vzhledem ke sportovnějšímu ladění automobilu. Vůz je vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení na volantu.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled na stupnici rychloměru
je více než výmluvný

V Ženevě bude poprvé k vidění také upravený dieselový motor o objemu 4 l, jenž se objeví pod kapotou třídy E. Řada konstrukčních změn zahrnující především úpravy chlazení a výfukového systému činí dohromady z tohoto nového motoru krále mezi motory se systémem common rail. Maximální výkon motoru dosáhne 188 kW/256 k při 4000 ot./min., točivý moment činí 412 Nm při 1700 ot./min. Maximální udávaná rychlost má dosáhnout 250 km/h, zrychlení z nuly na sto potrvá 6, 9 s.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

dnes | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků