Mercedes-Benz CL 65 AMG: raketa na čtyřech kolech

Ozdobou stánku Mercedesu na ženevském autosalonu nebude pouze luxusní kabriolet CLK (psali jsme zde), nýbrž také pěkně ostrý kousek s označením CL 65 AMG.

Srdcem tohoto rychlíka bude dvanáctiválec s výkonem 450 kW/612 k vycházející původně z motoru „eska“. Pro potřeby Mercedesu CL 65 AMG však byl zvětšen jeho zdvihový objem z původních 5513 ccm3 na 5918 ccm3. Díky dvěma turbodmychadlům poskytujícím maximální plnící tlak 1.5 bar dosáhne CL 65 AMG úžasné hodnoty točivého momentu a to 1000 Nm při 2000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elegantní tvary a přepychový interiér asi nikoho nepřekvapí.
Pořádně nadupaný motor pod kapotou už zřejmě ano.

Žádný div, že s takovým potenciálem atakuje Mercedes CL 65 AMG stokilometrovou hranici za 4, 5 s. Elektronický omezovač zabrzdí tuto raketu na čtyřech kolech na hranici 250 km/h. Po vzoru jiných kupé CL je i CL 65 AMG vystaveno na podvozku Active Body Control, tentokráte ještě mírně upraveném vzhledem ke sportovnějšímu ladění automobilu. Vůz je vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení na volantu.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled na stupnici rychloměru
je více než výmluvný

V Ženevě bude poprvé k vidění také upravený dieselový motor o objemu 4 l, jenž se objeví pod kapotou třídy E. Řada konstrukčních změn zahrnující především úpravy chlazení a výfukového systému činí dohromady z tohoto nového motoru krále mezi motory se systémem common rail. Maximální výkon motoru dosáhne 188 kW/256 k při 4000 ot./min., točivý moment činí 412 Nm při 1700 ot./min. Maximální udávaná rychlost má dosáhnout 250 km/h, zrychlení z nuly na sto potrvá 6, 9 s.

TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

včera | Miro Mihálik | 16 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků
TEST Lada Vesta SW Cross: Mnohem lepší, než by měla být!

Lada Vesta SW Cross

Přestože jsou vozy Lada na českých silnicích jako doma už celá desetiletí, potkat, nebo ještě lépe řídit nejnovější modely, není zase tak snadné. A víte co? Je to velká škoda…

10.  7.  2018 | Jan Mička | 207 příspěvků