Mercedes-Benz CL 65 AMG: raketa na čtyřech kolech

Ozdobou stánku Mercedesu na ženevském autosalonu nebude pouze luxusní kabriolet CLK (psali jsme zde), nýbrž také pěkně ostrý kousek s označením CL 65 AMG.

Srdcem tohoto rychlíka bude dvanáctiválec s výkonem 450 kW/612 k vycházející původně z motoru „eska“. Pro potřeby Mercedesu CL 65 AMG však byl zvětšen jeho zdvihový objem z původních 5513 ccm3 na 5918 ccm3. Díky dvěma turbodmychadlům poskytujícím maximální plnící tlak 1.5 bar dosáhne CL 65 AMG úžasné hodnoty točivého momentu a to 1000 Nm při 2000 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Elegantní tvary a přepychový interiér asi nikoho nepřekvapí.
Pořádně nadupaný motor pod kapotou už zřejmě ano.

Žádný div, že s takovým potenciálem atakuje Mercedes CL 65 AMG stokilometrovou hranici za 4, 5 s. Elektronický omezovač zabrzdí tuto raketu na čtyřech kolech na hranici 250 km/h. Po vzoru jiných kupé CL je i CL 65 AMG vystaveno na podvozku Active Body Control, tentokráte ještě mírně upraveném vzhledem ke sportovnějšímu ladění automobilu. Vůz je vybaven pětistupňovou automatickou převodovkou s možností řazení na volantu.

Klepněte pro větší obrázek
Pohled na stupnici rychloměru
je více než výmluvný

V Ženevě bude poprvé k vidění také upravený dieselový motor o objemu 4 l, jenž se objeví pod kapotou třídy E. Řada konstrukčních změn zahrnující především úpravy chlazení a výfukového systému činí dohromady z tohoto nového motoru krále mezi motory se systémem common rail. Maximální výkon motoru dosáhne 188 kW/256 k při 4000 ot./min., točivý moment činí 412 Nm při 1700 ot./min. Maximální udávaná rychlost má dosáhnout 250 km/h, zrychlení z nuly na sto potrvá 6, 9 s.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků