Mercedes-Benz CL 65 AMG a S 65 AMG: dělové koule

Když se řekne Mercedes, představí si většina lidí luxusní a drahý automobil. Když se řekne AMG, nepředstaví si běžný občan (jenž se o automobily příliš nezajímá) nic, zatímco automobilovému fanouškovi zaplesá srdce při pomyšlení na luxusní, přitom extrémně silný, rychlý a bohužel také drahý vůz. Tato charakteristika dokonale vystihuje i poslední kousky z dílen AMG, které se pyšní nejsilnějším motorem v 35leté historii společnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Také luxusní S klasse dostala místo motoru dynamit. -- Dvanáctiválec o objemu 5980 ccm
se dvěma turbodmychadly

Bez dlouhého zdržování přejdeme rovnou k věci. Mercedes-Benz CL 65 AMG a Mercedes-Benz S 65 AMG byly vybráni jako kandidáti na  nejsilnější AMG všech dob. Pod kapotou novinek hřímá dvanáctiválec do V o objemu 6 l přeplňovaný navíc dvěma turbodmychadly. Maximální výkon 450 kW/612 k a točivý moment 1000 N.m, který je k dispozici v rozmezí 2000 – 4000 ot./min, hovoří za vše.

Netřeba zdůrazňovat, že obě mašinky s třícípou hvězdou ve znaku nejsou žádní šneci. Oficiální materiály hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h (Jakou rychlostí by automobil uháněl bez omezovače - raději nemyslet). Výkon přenáší na vozovku pětistupňová automatická převodovka AMG speedshift, jež se ovládá (mimo jiné) tlačítky na volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku dávají tušit, o čem bude řeč - o rychlosti a extrémním výkonu. 
-- Pohled na tachometr to jen potvrzuje

Kromě precizně naladěného podvozku drží automobil na vozovce systémy ABS, brzdový asistent EBD, protiskluzový systém ASR a elektronický stabilizační systém ESP. Automobily stojí na 19palcových pneumatikách, optimální brzdný účinek zajišťují 8 pístkové třmeny kotoučových brzd. Na trhu by se měly oba automobily objevit na konci letošního roku. Cena se bude pohybovat okolo 200 tisíc Euro.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 4 příspěvky
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků