Mercedes-Benz CL 65 AMG a S 65 AMG: dělové koule

Když se řekne Mercedes, představí si většina lidí luxusní a drahý automobil. Když se řekne AMG, nepředstaví si běžný občan (jenž se o automobily příliš nezajímá) nic, zatímco automobilovému fanouškovi zaplesá srdce při pomyšlení na luxusní, přitom extrémně silný, rychlý a bohužel také drahý vůz. Tato charakteristika dokonale vystihuje i poslední kousky z dílen AMG, které se pyšní nejsilnějším motorem v 35leté historii společnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Také luxusní S klasse dostala místo motoru dynamit. -- Dvanáctiválec o objemu 5980 ccm
se dvěma turbodmychadly

Bez dlouhého zdržování přejdeme rovnou k věci. Mercedes-Benz CL 65 AMG a Mercedes-Benz S 65 AMG byly vybráni jako kandidáti na  nejsilnější AMG všech dob. Pod kapotou novinek hřímá dvanáctiválec do V o objemu 6 l přeplňovaný navíc dvěma turbodmychadly. Maximální výkon 450 kW/612 k a točivý moment 1000 N.m, který je k dispozici v rozmezí 2000 – 4000 ot./min, hovoří za vše.

Netřeba zdůrazňovat, že obě mašinky s třícípou hvězdou ve znaku nejsou žádní šneci. Oficiální materiály hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h (Jakou rychlostí by automobil uháněl bez omezovače - raději nemyslet). Výkon přenáší na vozovku pětistupňová automatická převodovka AMG speedshift, jež se ovládá (mimo jiné) tlačítky na volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku dávají tušit, o čem bude řeč - o rychlosti a extrémním výkonu. 
-- Pohled na tachometr to jen potvrzuje

Kromě precizně naladěného podvozku drží automobil na vozovce systémy ABS, brzdový asistent EBD, protiskluzový systém ASR a elektronický stabilizační systém ESP. Automobily stojí na 19palcových pneumatikách, optimální brzdný účinek zajišťují 8 pístkové třmeny kotoučových brzd. Na trhu by se měly oba automobily objevit na konci letošního roku. Cena se bude pohybovat okolo 200 tisíc Euro.

TEST Peugeot 508 GT PureTech 225 : Nejlepší obranou střední třídy je útok!

Peugeot 508 GT PureTech 225

Peugeot se ve střední třídě rozhodl k opravdu radikálnímu kroku. Je to lék na umírající segment, nebo už zašli příliš daleko?

10.  11.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Mercedes-Benz S 560 kabrio: Bez střechy až do posledních paprsků

Mercedes-Benz S 560 kabrio

S faceliftem Mercedesu třídy S přišly na řadu i verze kupé a kabriolet. Testování sice připadlo na říjen, nemáte ale jediný důvod k obavám.

6.  11.  2018 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Minitest Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-Line: Důstojné stáří

Ford Kuga 1.5 EB ST-Line (minitest)

Ačkoli je Kuga průběžně modernizována, nic to nemění na skutečnosti, že patří k nejstarším SUV na trhu. Má ve svém věku, a navíc s malým benzínovým čtyřválcem pod kapotou, ještě co nabídnout?

5.  11.  2018 | Miro Mihálik | 17 příspěvků