Mercedes-Benz CL 65 AMG a S 65 AMG: dělové koule

Mercedes-Benz CL 65 AMG a S 65 AMG: dělové koule

Když se řekne Mercedes, představí si většina lidí luxusní a drahý automobil. Když se řekne AMG, nepředstaví si běžný občan (jenž se o automobily příliš nezajímá) nic, zatímco automobilovému fanouškovi zaplesá srdce při pomyšlení na luxusní, přitom extrémně silný, rychlý a bohužel také drahý vůz. Tato charakteristika dokonale vystihuje i poslední kousky z dílen AMG, které se pyšní nejsilnějším motorem v 35leté historii společnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Také luxusní S klasse dostala místo motoru dynamit. -- Dvanáctiválec o objemu 5980 ccm
se dvěma turbodmychadly

Bez dlouhého zdržování přejdeme rovnou k věci. Mercedes-Benz CL 65 AMG a Mercedes-Benz S 65 AMG byly vybráni jako kandidáti na  nejsilnější AMG všech dob. Pod kapotou novinek hřímá dvanáctiválec do V o objemu 6 l přeplňovaný navíc dvěma turbodmychadly. Maximální výkon 450 kW/612 k a točivý moment 1000 N.m, který je k dispozici v rozmezí 2000 – 4000 ot./min, hovoří za vše.

Netřeba zdůrazňovat, že obě mašinky s třícípou hvězdou ve znaku nejsou žádní šneci. Oficiální materiály hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h (Jakou rychlostí by automobil uháněl bez omezovače - raději nemyslet). Výkon přenáší na vozovku pětistupňová automatická převodovka AMG speedshift, jež se ovládá (mimo jiné) tlačítky na volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku dávají tušit, o čem bude řeč - o rychlosti a extrémním výkonu. 
-- Pohled na tachometr to jen potvrzuje

Kromě precizně naladěného podvozku drží automobil na vozovce systémy ABS, brzdový asistent EBD, protiskluzový systém ASR a elektronický stabilizační systém ESP. Automobily stojí na 19palcových pneumatikách, optimální brzdný účinek zajišťují 8 pístkové třmeny kotoučových brzd. Na trhu by se měly oba automobily objevit na konci letošního roku. Cena se bude pohybovat okolo 200 tisíc Euro.

bazar

Mercedes C 2,1
Rok výroby: 2008
Stav: 159 796 km
Cena: 180 000 Kč
Mercedes C 2,7
Rok výroby: 2001
Stav: 49 329 km
Cena: 170 000 Kč
Mercedes B 1,5
Rok výroby: 2012
Stav: 44 823 km
Cena: 340 000 Kč
Mercedes Sprinter 2,1
Rok výroby: 2010
Stav: 192 892 km
Cena: 245 000 Kč
Mercedes E 2,2
Rok výroby: 2010
Stav: 47 545 km
Cena: 480 000 Kč
Mercedes Citan 1,5
Rok výroby: 2014
Stav: 120 670 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků