Mercedes-Benz CL 65 AMG a S 65 AMG: dělové koule

Když se řekne Mercedes, představí si většina lidí luxusní a drahý automobil. Když se řekne AMG, nepředstaví si běžný občan (jenž se o automobily příliš nezajímá) nic, zatímco automobilovému fanouškovi zaplesá srdce při pomyšlení na luxusní, přitom extrémně silný, rychlý a bohužel také drahý vůz. Tato charakteristika dokonale vystihuje i poslední kousky z dílen AMG, které se pyšní nejsilnějším motorem v 35leté historii společnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Také luxusní S klasse dostala místo motoru dynamit. -- Dvanáctiválec o objemu 5980 ccm
se dvěma turbodmychadly

Bez dlouhého zdržování přejdeme rovnou k věci. Mercedes-Benz CL 65 AMG a Mercedes-Benz S 65 AMG byly vybráni jako kandidáti na  nejsilnější AMG všech dob. Pod kapotou novinek hřímá dvanáctiválec do V o objemu 6 l přeplňovaný navíc dvěma turbodmychadly. Maximální výkon 450 kW/612 k a točivý moment 1000 N.m, který je k dispozici v rozmezí 2000 – 4000 ot./min, hovoří za vše.

Netřeba zdůrazňovat, že obě mašinky s třícípou hvězdou ve znaku nejsou žádní šneci. Oficiální materiály hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h (Jakou rychlostí by automobil uháněl bez omezovače - raději nemyslet). Výkon přenáší na vozovku pětistupňová automatická převodovka AMG speedshift, jež se ovládá (mimo jiné) tlačítky na volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku dávají tušit, o čem bude řeč - o rychlosti a extrémním výkonu. 
-- Pohled na tachometr to jen potvrzuje

Kromě precizně naladěného podvozku drží automobil na vozovce systémy ABS, brzdový asistent EBD, protiskluzový systém ASR a elektronický stabilizační systém ESP. Automobily stojí na 19palcových pneumatikách, optimální brzdný účinek zajišťují 8 pístkové třmeny kotoučových brzd. Na trhu by se měly oba automobily objevit na konci letošního roku. Cena se bude pohybovat okolo 200 tisíc Euro.

Minitest Volvo S90 T8: Je vrcholná motorizace skutečně nejlepší?

Volvo S90 T8 AWD Polestar (minitest)

Tentokrát jsme vyzkoušeli Volvo S90 se vším, co mu je možné nadělit. Jak funguje hybridní provedení?

18.  9.  2018 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC: Hravý asketa

Honda Civic Sedan 1.6 i-DTEC (minitest)

Dieselové motory jsou v kurzu především díky své efektivitě, co když chce ale auto s nízkou spotřebou třeba nadšený řidič a netouží zrovna po starší mnichovské ojetině v naftě?

16.  9.  2018 | Miro Mihálik | 44 příspěvků
TEST Nissan Leaf: Začneme už elektromobily brát vážně?

Nissan Leaf

Nissan je prvním mainstreamovým výrobcem, který nabízí svůj relativně dostupný elektromobil ve druhé generaci. Jedná se o konkurenční výhodu?

11.  9.  2018 | Milan Lažanský | 145 příspěvků