Mercedes-Benz CL 65 AMG a S 65 AMG: dělové koule

Když se řekne Mercedes, představí si většina lidí luxusní a drahý automobil. Když se řekne AMG, nepředstaví si běžný občan (jenž se o automobily příliš nezajímá) nic, zatímco automobilovému fanouškovi zaplesá srdce při pomyšlení na luxusní, přitom extrémně silný, rychlý a bohužel také drahý vůz. Tato charakteristika dokonale vystihuje i poslední kousky z dílen AMG, které se pyšní nejsilnějším motorem v 35leté historii společnosti.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Také luxusní S klasse dostala místo motoru dynamit. -- Dvanáctiválec o objemu 5980 ccm
se dvěma turbodmychadly

Bez dlouhého zdržování přejdeme rovnou k věci. Mercedes-Benz CL 65 AMG a Mercedes-Benz S 65 AMG byly vybráni jako kandidáti na  nejsilnější AMG všech dob. Pod kapotou novinek hřímá dvanáctiválec do V o objemu 6 l přeplňovaný navíc dvěma turbodmychadly. Maximální výkon 450 kW/612 k a točivý moment 1000 N.m, který je k dispozici v rozmezí 2000 – 4000 ot./min, hovoří za vše.

Netřeba zdůrazňovat, že obě mašinky s třícípou hvězdou ve znaku nejsou žádní šneci. Oficiální materiály hovoří o zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,4 s. Maximální rychlost bude elektronicky omezena na 250 km/h (Jakou rychlostí by automobil uháněl bez omezovače - raději nemyslet). Výkon přenáší na vozovku pětistupňová automatická převodovka AMG speedshift, jež se ovládá (mimo jiné) tlačítky na volantu.

Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázek
Čtyři koncovky výfuku dávají tušit, o čem bude řeč - o rychlosti a extrémním výkonu. 
-- Pohled na tachometr to jen potvrzuje

Kromě precizně naladěného podvozku drží automobil na vozovce systémy ABS, brzdový asistent EBD, protiskluzový systém ASR a elektronický stabilizační systém ESP. Automobily stojí na 19palcových pneumatikách, optimální brzdný účinek zajišťují 8 pístkové třmeny kotoučových brzd. Na trhu by se měly oba automobily objevit na konci letošního roku. Cena se bude pohybovat okolo 200 tisíc Euro.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

dnes | Michal Žďárský
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků