Mercedes-Benz CK65 RS: 700 koní pro třídu S

Plné rodné jméno tohoto vozu je svojí délkou hodno aristokrata. Zní Mercedes-Benz S Carlsson Aigner CK65 Blanchimont.

Carlsson, známý ladič „meďáků“, vybavil vlajkovou loď značky Mercedes - Benz svým nejnovějším paketem CK65, jenž si činí ty nejvyšší ambice jak v jízdních výkonech, tak v tom nejvyšším luxusu. Tento kit obdržel přezdívku Blanchimont a přesně tak se jmenuje známá zatáčka na belgické trati Spa Francorchamps. Carlsson tímto provedením vozu S-Class plánuje vyplnit mezeru mezi standardním „velkým Mercedesem“ a prestižním Maybachem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Upravený vůz nese kromě značek Carlsson také emblémy Aigner, jež patří firmě Etienne Aigner AG, výrobci luxusního zboží. Ten se totiž podílel na tvorbě interiéru, jenž je díky různým kombinacím kůže, Alcantry, dřeva a hliníku dostupný ve třech desítkách provedení. Kvalitní materiály jsou doplněny multimediálním vybavením, jež čerpá z těch nejnovějších technologií. Mercedes – Benz CK65 je tak vybaven sadou LCD s úhlopříčkami od 7 do 15 palců, audiosoustavou 6.1 či bezdrátovým připojením na internet. Do přípravy těchto soustav se zapojily společnosti Alpine a Focal.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se ukrývá vrcholný, přeplňovaný vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šesti litrů. Zdálo by se, že na takto vyspělé jednotce již nebude co vylepšovat, ale Carlsson přepracoval řídicí jednotku a motor osadil nerezovým výfukovým traktem, sportovním sáním a vylepšenými mezichladiči stlačovaného vzduchu. Díky těmto úpravám se z této robustní jednotky podařilo vykřesat 705 koní a neuvěřitelný, elektronicky omezený točivý moment 1 100 Nm. Nepřekvapí proto adekvátní jízdní výkony: tento luxusní mastodont zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,9 s a dosáhne elektronicky omezené nejvyšší rychlosti 320 km/h. Ceny vozu Mercedes –Benz CK65 začínají na 390 000 Euro. K žádné z těchto cifer není snad třeba nic dodávat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz S-Class Carlsson Aigner CK65 Blanchimont
Je třetí kolo k něčemu? Test skútru Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity 125

Yamaha Tricity je v podstatě běžný městský skútr, který ale díky své koncepci nabízí řadu výhod. Můžete ho řídit i s běžným béčkem nebo řidičákem A1, nabízí extra porci stability navíc a může ho tak řídit i naprostý začátečník. Navíc, ze semaforů odjedete vždy jako první a ve finále nabízí i nejnižší cenu ze všech tříkolových skútrů.

25.  6.  2017 | Michal Žďárský | 9 příspěvků
Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Test: Který nosič na kola koupit? Vyhněte se upevnění na víko zavazadelníku

Na dovolenou si velká část motoristů bere i své bicykly. Pokud je nechcete převážet na střešním nosiči, zbývá řešení v podobě upevnění nosiče na víko zavazadelníku či na tažné zařízení. Švýcarský autoklub otestoval obě varianty na různých modelech.

18.  6.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test: VW Golf GTI je i po faceliftu nejlepším hot-hatchem všedních dnů...

Volkswagen Golf GTI (2017)

Nedávný facelift Volkswagenu Golf se dotkl i verze GTI. Vyzkoušeli jsme základní variantu s manuální převodovkou.

15.  6.  2017 | Milan Lažanský | 44 příspěvků