Mercedes-Benz Citan Crewbus: další Renault s hvězdou na čele

Automobilka Mercedes-Benz představuje nové provedení svého užitkového modelu Citan přizpůsobeného přepravě osob.
Mercedes-Benz Citan Crewbus: další Renault s hvězdou na čele

Už déle než rok prodává Mercedes-Benz svůj Citan, který je ve skutečnosti francouzským Renaultem Kangoo. Jde o další veskrze racionální příklad toho, že marginální spektra trhu je i pro „prémiovou značku“ akceptovatelné obsadit modelem pořízeným u konkurenční firmy zaměřené na velkosériové spotřební zboží. Nic proti tomu, ale zrovna Citan Mercedesu příliš slávy nepřinesl, když v jarních nárazových testech EuroNCAP obdržel jen potupné tři hvězdy za bezpečnost…

Mercedes-Benz Citan: Kangoo na německý způsob

Mercedes-Benz Citan: Kangoo na německý způsob

To ale nic nemění na tom, že uvedení modelu Renault Kangoo v prodejních sítích Mercedes-Benz je celkem logické. Navíc stojí za připomenutí, že záhy po uvedení na trh připravila ladičská společnost Hartmann pro Citan edice MetroStream a MetroProtect. Další kapitolou je pak postupná implementace vznětových čtyřválců Renault do dalších a dalších tříd Mercedes-Benz, naposledy jsme o tom hovořili v souvislosti s prezentací nové verze „čtyřdveřového kupé“ Mercedes-Benz CLA 180 CDI.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz Citan Crewbus

Nyní Mercedes-Benz představuje další verzi svého Citanu, jež nese doplňkové označení Crewbus. Jde o dále prodloužené Kangoo/Citan (ekvivalent Renaultu Grand Kangoo), které zajistí v relativním pohodlí přepravu až sedmi cestujících. Usazeni budou ve třech řadách sedadel, přičemž dvě zadní řady lze v případě potřeby přepravy většího množství zavazadel či nákladu složit, nebo zcela vyjmout.

Renault Grand Kangoo: „jezevčík“ pro sedm sedících

Renault Grand Kangoo: „jezevčík“ pro sedm sedících

    

Nový Mercedes-Benz Citan Crewbus se začne prodávat na jaře příštího roku s cenami začínajícími na částce 15 910 eur. Pro celou řadu Citan budou k dispozici dvě nové verze, jedna se zážehovým a druhá s vznětovým motorem. Provedení Citan 112 dostane zážehový motor 1,2 l s výkonem 112 koní (84 kW), jenž vozu umožní zrychlit z 0 na 100 km/h za 11,7 s a dosáhnout rychlosti 173 km/h.

Mercedes-Benz CLA v nejlevnější verzi 180 CDI s motorem Renault

Mercedes-Benz CLA v nejlevnější verzi 180 CDI s motorem Renault

Vznětová verze Citan s označením 111 CDI dostane známý vznětový čtyřválec Renault, jenž z objemu 1,5 l dosáhne výkonu 110 koní (81 kW) a točivého momentu 240 Nm. Akcelerace na 100 km/h v tomto případě trvá 12,3 s a nejvyšší rychlost činí 170 km/h. Další podrobnosti včetně tabulkových spotřeb zatím k dispozici nemáme.

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků