Mercedes-Benz chystá budoucnost bez řidičů

14 komentářů

Jakub Chromý (Robspier)
8. srpna • 18:00

Tyto a jiné nápady jsou metlou pro vášnivé řidiče. Když to takhle půjde dál,tak nakonec nebudeme moct jít ani ven ( co kdyby se nám tam něco stalo:-D )

Ondra S.
26. června • 19:02

Položte si otázku, kam tato cesta auta s autopilotem vede?
Jsou dvě skupiny řidičů:
1) jedni řídí rádi a řídí tak, aby si jízdu užívali (já)
2) druzí řídí z donucení a auto je pro ně prostředek dopravy z A do B
Já se zrovna řadím do první skupiny a pokud mi mercedes vlastní řízení znemožní, tak takové auto by pro mě ztratilo veškeré své kouzlo. Pokud nechci samostatně řídit, můžu přece jezdit autobusem, vlakem, nebo taxikem. Vlastní auto se mi finančně nevyplatí, protože ty výdaje za něj, frekvence použití a roční nájezd km se neztotožňují. Auto si držím hlavně proto, abych si mohl zajezdit a pokud mám kam jet, je to pro mě záminka si někam vyrazit a řídit. Pokud mi řízení auto neumožní, tak co s takovým!
Co se týče toho, že dnes jezdí spousta řidičů, kteří už vlastně nejsou řidiči, ale spíš pasivní obsluha auta a při první krizové situaci selhávají, je věc přípravy řidičů. Pokud na to ale někdo nemá předpoklady, což se může stát, tak tam ani dobrá příprava nepomůže a je to obecně problém. Podle mě by se do toho člověk neměl nutit, když cítí, že mu to nejde, že jezdí hůř jak ostatní, nemá postřeh a odhady, měl by si to včas přiznat a vykašlat se nato, protože to potom nestojí za ty následky, když se pak něco stane.Co se týče satelitního sledování vozidel a omezování rychlosti, tak to už je šikana. Takový systém bych ve vlastním autě nesnesl ani jednu jízdu a musel zlikvidovat ucvaknutím snímačů a odpálením GPS modulu vysokým napětím. Kdysi, když jsem jezdil s iveco daily, tak měla omezovač rychlosti na cca 90 a ten mě tak štval, že kdybych s tím měl jezdit dlouhodobě, tak bych ho musel zlikvidovat i za cenu zásahu do elektrické instalace. Jediného čeho u mě tenhle omezovač dosáhl, že jsem jezdil rychleji aspoň v obcích, když jsem nemohl mimo obec.
Proč mě tak vadí ta přehnaná důraz na rychlost?
Většina rychlostních limitů je vzhledem k možnostem moderních aut zcela neadekvátně nízká, to říkám z pozice toho, kdo je nedodržuje, takže to mám mnohokrát osobně vyzkoušené a osvědčené. Každý řidič má svůj jizdní styl. Pokud jede svým stylem, je správně nabuzený, soustředěný a nejméně nebezpečný pro okolí. Pokud ho cokoliv, kromě podmínek na silnici donutí se podřídit a zpomalit, tak už nemůže jet svým stylem. Tady myslím pomalejší vozidlo. Chvíli to vydrží a potom se ho pokusí předjet. Pokud je ale provoz hustý, je to problém. Když za brzdičem jede dlouho, tak to každého znechucuje jezdit za retardem, který zbytečně brzdí provoz a je to pro něho frustrace, narůstá nespokojenost, někdy také spotřeba vozu, zvlášť když brzdič jede neplynule a nutí nás jet na nižšší převod, než bychom jeli normálně bez něho. Brzdič je podle mě tím pravým pirátem, protože svou jízdou obtěžuje a provokuje ostatní řidiče k riskování a předjíždění. Brzdič se většinou pozná podle toho, že si za sebou v provozu táhne kolonu, jako smrad, která se ho v lepším případě postupně snaží předjet. Kdybychom takové brzdiče-vůdce kolon bodovým systémem eliminovali, jezdilo by se všude parádně a bodový systém by plnil svůj smysl! Bohužel je celý buzeraparát nastaven úplně opačně a to je špatně!
Sám jezdím celkem svižně a snažím důsledně vyhýbat dopravním špičkám jak to jde, protože prostě nemám trpělivost se s takovými brzdiči na silnici srát a trpět v pomalu jedoucích kolonách a zbytečně si tím zvyšovat spotřebu PHM. Jak je pro mě striktní dodržování svého jízdního stylu (obec 70, mimo 100-120, podle okolností samozřejmně, na nebezpečném místě vždy uberu) důležité jsem si teprve naplno uvědomil, když jsem musel večer dojet domů 150km nevyspaný a ještě v silné migréně, když mi bylo opravdu zle. Jel jsem tímto svým svižnějším stylem a to je to, co mě drželo nad vodou, tedy dostatečně soustředěného a nabuzeného. Když jsem za někým chvíli zpomalil, citíl jsem, že pokud ho rychle nepředjedu, neudržím víčka a zkončím v příkopě s mikrospánkem. Ještě, že byl už jen malý provoz a mohl jsem ho včas vzít. Kdybych v tomto stavu měl jet v rámci předpisů, tak bych to fakt tehdy nedal a nedojel bych v pořádku domů.

Tomas
30. července • 13:58

amen :-)

Ondra S.
30. července • 14:43

Ještě jsem zapomněl na ty omezovače. Taková sviňstva, ať si strčí výrobci do řiti!!! Nic nemám proti decentnímu a jemnému upozornění, že jedu přes limit v danném místě podle GPS, ale omezovače v žádném případě ne! Takové zařízení jen vedou k tomu, že řidič u řízení přestává myslet, co je kde ještě přiměřené a co si kde lze dovolit, což je velký průser a je jen otázkou času, než se něco stane. Nějaké přiměřené překročení povolené rychlosti na místech, kde to není nějak moc nebezpečné je proti tomu opravdu jen malicherná prkotina.

Ondra S.
30. července • 14:30

Komu se může líbit auto, které se řídí samo?
Jedině snad rádobyřidiči, kterého řízení nebaví, nejde mu, nemá k motorismu vztah.
Jediný přínos i pro sebe bych viděl v případě, že bych na autopilota přepínal v kolonách a tam, kde bych se jinak rozčiloval nad chováním ostatních účastníků provozu. Jinak každý takový elektronický neřád by měl jít 100% vypnout a zajezdit si s tím po svém, třeba i dost ostře, ato kdykoliv, když nato dostanu chuť. Autopilot by potom mohl pasivně analyzovat jízdní styl a odhalovat v něm chyby, které by si řidič mohl zpětně projít na display jako záznam a zanalizovat. Dostával by tak jedinečnou zpětnou vazbu. Jak ale znám ty neřády z automobilek, tak to vypnout zcela nepůjde, stejně jako dnes nejde vypnout třeba ABS a ESP, takže za těchto podmínek takové auto nechci!!!

asdf
18. května • 9:46

vidlákům dát automat a ti co mají rizeni jako konicek, tak nejaka brutalni autoskola + bezpecnost + nekolik set hodin reseni krizovych situaci + cena tak tri mega + vsechny auta ocipovat a sledovat satelitem + omezovace a konecne by na silnicich mohlo byt bezpecno

Ron.Jeremy
21. května • 1:25

Jestli to Mercedesu bude fungovat tak dobře, jako systém asistence krizového brždění při prezentaci s redaktorem Autobildu, pak bych lidem smýšlejícím jako vy na takové auto i přispěl. B-]

Ondra S.
30. července • 14:11

Teda, ty jseš nějakej grant, nejsi Viktor kožený, nebo Krejčíř, případně Procházka? Takhle rozdávat, to se hned tak nevidí!

Simek
18. května • 13:27

Doufám že je to myšleno jako vtip a tahle pitomost není myšlena ve skutečnosti :-)

asdf
18. května • 14:16

vtip to neni, 80 procent ridicu jsou jen kroutici volantu, kteri pri prvni krizove situaci zpusobi zavaznou nehodu, protoze vubec netusi, co maji delat. B-]

Nimra
19. května • 8:18

Po pravdě řečeno, po 95 % času za volantem jsem taky kroutičem, který se přepravuje z místa a do místa b a dokázal bych si představit nahradit řízení nějakou produktivnější činností. Na těch 95 % bych zcela samostatně se řídící auto uvítal. A na zbylých 5 % mám v garáži dokonale nepraktického sporťáka na blbnutí, který o ABS, ESP, airbagu a podobných vymoženostech neslyšel ani ve zprávách na TV :-)

asdf
20. května • 11:05

Skodu rapid? ;P

spapanek
18. května • 14:31

A do ktere kategorie se pocitate vy?

Splinter
18. května • 17:28

Určitě do té skupiny dokonalých řidičů, co svůj vůz zvládnou v každé situaci :-P :-D

Doporučujeme

Články odjinud