Mercedes-Benz C63 AMG s laděním Wimmer a výkonem 624 koní

Špičkové provedení stávající generace kompaktní řady Mercedes-Benz v podobě verze C63 AMG stále dráždí emoce a představivost ladičských firem.

Ruku na srdce, aktuální Mercedes-Benz C-Class k žádným horkým novinkám nepatří, vždyť jen poslední facelift se představil již na sklonku roku 2010. Přesto se má „céčko“ stále k světu a zejména pak jeho špičkové provedení Mercedes-Benz C63 AMG, jež patří k hrstce posledních mohykánům, kteří dosud odolávají vábení přeplňování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG v čerstvém ladění Wimmer Rennsporttechnik

Mercedes-Benz C63 AMG si totiž zachovává původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se v rámci posledního faceliftu stala sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %.

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Není divu, že se tento stroj stává častým předmětem zájmu profesionálních ladičských společností, přičemž i mezi nimi vládne v posledních týdnech oficiálně nevyhlášený spor „foukat, nebo nefoukat“. Například Mercedes C63 AMG Edo Competition se drží atmosférického plnění, zatímco konkurenční stavba Mercedes C63 AMG HMS Tuning již přeplňovaní mánii podlehla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stavba C63 AMG Wimmer Rennsporttechnik využívá atmosférického plnění
 

Původního receptu se však drží zbrusu nová kreace Mercedes-Benz C63 AMG z dílen firmy Wimmer Rennsporttechnik vestavěná do podoby agresivně žlutě zbarveného kombíku. Atmosféricky plněný osmiválec se dočkal upravených hlav, nových vačkových hřídelů a výfukové soustavy z nerezové oceli, přepracovaného sání včetně škrticí klapky a upraveného programu řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je nejvýraznější žluté zbarvení vozu, ale ani výkon 624 koní nelze opomenout

Výsledkem je úctyhodný výkon 624 koní (459 kW), který originální ladění deklasuje o plných 167 koní a stavbu C63 AMG Edo Competition o 24 koní. Zvenčí si na voze z dílen společnosti Wimmer Rennsporttechnik všimneme kromě nepřehlédnutého zbarvení také devatenáctipalcových litých ráfků BBS obouvajících pneumatiky Dunlop a spočívajících na upravených závěsech KW.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků