Mercedes-Benz C63 AMG s laděním Wimmer a výkonem 624 koní

Špičkové provedení stávající generace kompaktní řady Mercedes-Benz v podobě verze C63 AMG stále dráždí emoce a představivost ladičských firem.

Ruku na srdce, aktuální Mercedes-Benz C-Class k žádným horkým novinkám nepatří, vždyť jen poslední facelift se představil již na sklonku roku 2010. Přesto se má „céčko“ stále k světu a zejména pak jeho špičkové provedení Mercedes-Benz C63 AMG, jež patří k hrstce posledních mohykánům, kteří dosud odolávají vábení přeplňování.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG v čerstvém ladění Wimmer Rennsporttechnik

Mercedes-Benz C63 AMG si totiž zachovává původní atmosféricky plněný vidlicový osmiválec s objemem 6,2 l, výkonem 457 koní (336 kW) a točivým momentem 600 Nm. Novinkou se v rámci posledního faceliftu stala sedmistupňová převodovka AMG, jež se má podílet na snížení spotřeby paliva zhruba o 10 %.

Mercedes-Benz

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Není divu, že se tento stroj stává častým předmětem zájmu profesionálních ladičských společností, přičemž i mezi nimi vládne v posledních týdnech oficiálně nevyhlášený spor „foukat, nebo nefoukat“. Například Mercedes C63 AMG Edo Competition se drží atmosférického plnění, zatímco konkurenční stavba Mercedes C63 AMG HMS Tuning již přeplňovaní mánii podlehla.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Stavba C63 AMG Wimmer Rennsporttechnik využívá atmosférického plnění
 

Původního receptu se však drží zbrusu nová kreace Mercedes-Benz C63 AMG z dílen firmy Wimmer Rennsporttechnik vestavěná do podoby agresivně žlutě zbarveného kombíku. Atmosféricky plněný osmiválec se dočkal upravených hlav, nových vačkových hřídelů a výfukové soustavy z nerezové oceli, přepracovaného sání včetně škrticí klapky a upraveného programu řídicí jednotky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Na první pohled je nejvýraznější žluté zbarvení vozu, ale ani výkon 624 koní nelze opomenout

Výsledkem je úctyhodný výkon 624 koní (459 kW), který originální ladění deklasuje o plných 167 koní a stavbu C63 AMG Edo Competition o 24 koní. Zvenčí si na voze z dílen společnosti Wimmer Rennsporttechnik všimneme kromě nepřehlédnutého zbarvení také devatenáctipalcových litých ráfků BBS obouvajících pneumatiky Dunlop a spočívajících na upravených závěsech KW.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků