Pryč jsou časy, kdy jste si do auta střední třídy mohli objednat maximálně šestiválec s objemem někde okolo tří litrů. Doba pokročila a s ní přišla móda mmoha válců, velkých a výkonů umožńujících dosáhnout pomalu první kosmické rychlosti. BMW ve své nové M3 nasadilo čtyřlitrový osmiválec, Audi v RS4 podobný motor už dávno má a jejich věčný rival ze Stuttgartu triumfuje s C55 AMG a jeho 5,5-ti litrovým V8. No jo, jenže co je to za triumf, když má z těch tří nejnižší výkon.
A tak se zastánci rčení, že objem ničím nenahradíš, mohou těšit na zbrusu nové C63 AMG, které v současnosti podstupuje závěrečné testy. Pod kapotou se bude ukrývat vymazlený osmiválec o objemu 6,2 litru, který bude pro potřeby kompaktního sedanu „přiškrcen” na výkon cca 400 - 420 koní. Od standardního Céčka se bude odlišovat agresivním bodykitem a hlavně čtyřmi koncovkami výfuku, které zajisté budou vydávat zvuk znějící automobilovému nadšenci jako rajská hudba.
A na závěr dobrá zpráva pro všechny k smrti znuděné jejich starým C55 AMG. Premiéra C63 AMG je očekáváma na podzimním autosalonu ve Frankfurtu.
Foto © Automedia
Mercedes-Benz C63 AMG