Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507: „céčku“ na rozloučenou

Automobilka Mercedes-Benz připravila novou omezenou sérii své řady C63 AMG. A pro stávající generaci C-Class bude zřejmě jednou z posledních.

Nová edice s plným jménem Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 vstoupí do prodejů během letošního léta, premiéru oslaví v březnu v Ženevě a na vybraných trzích nahradí stávající příplatkovou sadu AMG Development Package. Potenciální zájemce se Mercedes-Benz pokusí nalákat také na bezplatný kurz AMG Driving Academy. Edition 507 bude podle všeho jistým druhem rozloučení, protože zcela nová generace řady C-Class vstoupí do prodejů zhruba do roka.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 okouzlí spíše výkonem než vzezřením

Posledním velkým faceliftem Mercedes-Benz C-Class prošel na sklonku roku 2010 a špičková verze Mercedes-Benz C63 AMG následovala o měsíc později. Vozy nové série Edition 507 ponesou ve svém názvu výkon posíleného motoru v britských koních. To znamená 514 koní kontinentálních (378 kW), takže novinka je o 57 koní (42 kW) silnější než standardní C63 AMG a o 26 koní (19 kW) výkonnější než ve stávající sadě AMG Development Package. Točivý moment poskočil o 9 na výsledných 609 Nm.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Série Edition 507 bude možná labutí písní stávající generace řady C-Class

V rámci aktuální generace C-Class však známe i lepší matadory, třeba tovární Mercedes-Benz C63 AMG Black Series dává 517 koní (380 kW) a 620 Nm. Není divu, že tento atmosféricky plněný agregát je výzvou pro doping skrze přeplňování, ale objevují se také kreace, jež se bez něj obejdou. Třeba vloni uvedený Mercedes C63 AMG od Wimmeru dává v „atmosféře“ po důsledné přestavbě dokonce úctyhodných 624 koní (459 kW).

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

Mercedes C63 AMG: facelift i pro „drsoně”

V případě nové tovární série Mercedes-Benz C63 AMG Edition 507 stojí za navýšením výkonových špiček kromě obligátního nového programu řídicí jednotky hlavně některé díly ze supersportu Mercedes-Benz SLS AMG včetně odlehčeného klikového hřídele a kovaných pístů a ojnic. Zvenčí jsou na novém modelu úpravy pouze decentní, takže za zmínku stojí hlavně zdůrazněná odtrhová hrana na víku kufru, černě lakované doplňky nebo devatenáctipalcové lité ráfky.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Úpravy se dotkly též interiéru, v němž vládnou vybrané materiály s emblémy Edition 507

U AMG pro C63 AMG Edition 507 dále připravili třeba posílenou brzdovou soustavou s kotouči s odvrtáváním, vnitřním chlazením a červenými brzdiči. Novinka se zároveň dočkala instalace hliníkové přední kapoty z verze C63 AMG Black Series. Interiér je připraven ve třech verzích, přičemž v každé z nich převládá čalounění výběrovou kůží a najdeme zde také emblémy Edition 507 a volant s věncem z Alcantary a upravenými páčkami řazení převodovky AMG SPEEDSHIFT MCT 7.


 

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

včera | Michal Žďárský | 1 příspěvek
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků